Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterspökhusspökplatserspökjägare
Läst 7339 ggr
[Woozy]
0

Ängsö kyrka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilden fotat när jag och en pal var där. Vad ser ni?

MVH

Woozy

[Woozy]
0

Kom igen nu gott folk.. -nåt ser ni väl?  Flört

MVH

Woozy

luxplyr
0

´jag kan se en tjock varelse i hörnet där och en stor Orb uppe i himelen, sedan ser jag en massa energier.

Zadeira
0

Jag ser en viking! Flört I nedre vänstra hörnet.

[Woozy]
0

Du är nära.. Glad

MVH

Woozy

[Woozy]
0

Vart ser du energierna?

MVH

Woozy

capodeicapi
0

Jag ser fyra partikelorber som skapats av blixten.

Sen ser jag något grått framför fasaden nere till vänster. På den mörka bilden är det svårt att säga vad det är, men blixt i mörker ger liknande effekter på dimma, rök etc.

Jag ser inget övernaturligt i bilden. Vad syftar du på?

[Woozy]
0

Du får väl leta. Cool

Woozy

Isa56
0

Jag ser Luxplyrs stora Orb och nånting till vänster om den, sedan ser jag en varelse i vänstra hörnet, men jag tycker det högra fönstret ser lite konstigt ut. Är det ett typ burspråk? Det vita skenet rakt fram är väl blizten, var det tänt i kyrkan?

Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Zadeira
0

Jag funderar på vad det är i föntret mitt på bilden.. och i fönstret bredvid ser det ut som en reflektion av typ kamerablixt eller gatlykta eller så.

Ghosthunter
0

luxplyr - Den tjocka varelsen till vänster är ju Woozy..hahaSkrattandeTungan ute

Jag bara skojar Woozy…jag tillhör inte heller de som ser ut som ett skelett om man säger såSkrattande

Ärligt talat så håller jag med Zadeira….en figur med horn, kanske en viking men inte nödvändigtvis. En Demon kanske??

Det är nog en skenet av en ljuskrona som man ser i fönstret också en Orb förståss!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Eija
0

Woozy…det jag ser är ju denna rökfigur på vänster sida som jag har ritat in, och sen så ser jag ju en eld där inne….kyrkan ser ju mörk ut annars så jag ser inga lysen i fönstren så att säga…den är markerad som nummer 2, sen ser jag oxå denna ljussken, som ser ut som en reflex av en blixt….fast samtidigt så verkar den lite väl stor för att var en kamerablixt reflex…hmmmm…Obestämd…men den är markerad som 3…

Det var vad jag såg….

Eija
0

Aja…glömde den redigerade bilden…..

[Woozy]
0

Kyrkan var nedsläckt förutom det i mitten.

Om vi går på #12 så kan jag se något av nr1.

Nr2 är nåt krussidull som hänger i kyrkan. allt annat var nedsläkt (vi filmade även med IR in i kyrkan). Nr 3 är garanterat en belysning.

Det jag tänkte på med den här bilden är orben ovanför kyrkan och ett huvud. man får zooma för att kunna se de.

MVH

Woozy

capodeicapi
0

Här är området med ökad exponering 3.5 steg.

capodeicapi
0

Och här är samma bild fast med reducerat färgbrus.

Slutsatsen är att den lilla saken förmodligen också är en partikelorb, men den är så liten så att bildens brus i kombination med kraftig jpgkomprimering gör att den blir en jpeg-artfakt.

Till sist så måste du stänga av blixten för att slippa dessa partikelorbs. Varför använder du ens blixt när motivet är för långt bort?

capodeicapi
0

här är hela bilden så man kan se alla orbs

[Woozy]
0

Här är en förstorad bild på huvudet. -har konverterat till gråskala för att minimera bruset.

MVH

Woozy

capodeicapi
0

#17 om du konvertererar till svartvit ser du inte skillnad på brus och icke brus, eftersom mycket av bruset har en färg

[Woozy]
0

Här är en större bild på huvudet. Ser nästan ut som h*n har ett sår och det blöder från pannan.

MVH

Woozy

capodeicapi
0

#19 Det ansikte du hittat i bilden är 26 pixlar högt. Brus-blobborna bredvid är minst hälften av huvudets höjd. Enkelt slutsats är då att det inte går att ut läsa så små detaljer i bilden.

Om du tittar på bilden i #16 så kommer du se massor av "ansikten" i bruset. Här har jag ringat in några jag tycker ser ut som ansikten.

freddiie
0

Helt klart så står det en tjock man vid kyrkans ena hörn, och en sak kan jag säga, han ser inte glad ut x)

Anna-Helga
0

Wow, en helt vanlig kväll på Ängsö?

[Woozy]
0

Hej.

Jo det va jag och en kompis som åkte dit. Jag var bara sällskap kan man säga.

MVH

Woozy

Anna-Helga
0

#23 ja det finns ju mycket prat om Ängsö…Jag har aldrig varit där nattetid…

[Woozy]
0

Ja det går många historier om Ängsö.

Här kan du läsa mera om Ängsö och dess historik.

MVH

Woozy