Polaroidkameror
Jag såg på Unexplained Mysteries igår på Zone Reality. Det var ett gäng spökjägare som kommunicerade med ett spöke via Polaroidkameror. Först dök oförklariga och konstiga dimmliknande figurer upp på bilderna (såg ut som molntussar) Sen när dom började ställa frågor så bildade dessa "molntussar" text och dom började ställa frågor, tog en bild och ut kom en bild med text…cooolt
Här är en del frågor och svar:
What´s your name? Wright!
Are you a bad or good entity? Friend!
Are you a guardian angel, a ghost or what? Gods holy light!
How old are you? Ageless!
…och så höll det på. Emellanåt kom även latinska fraser från spöket.
Intressant….Vad tror eller tycker ni?
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Hellooo.
Ja men vist var det OTROLIGT…Har en sådan Kamera.Tänkte på att när jag Fååår Mycke pengar så skall jag köpa film o testta..
Det är ett tv program som jag blir impad av….
Så som jag förstår så har dom med skeptiker i vissa program o det kollas av expetis..
Bra program.
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
Tyckte det var spännande ända tills "Gods holy light" där blev jag väldigt skeptisk. Jag erkänner alltså att jag tror mera på vetenskapen än på gud och därför blev det hela inte troligt för mig. Och varför egentligen kom det fraser på latin i stället för ex. Hebreiska som ju i mina ögon skulle vara mer bibliskt.
Fenomenet verkar ju coolt, att de svarar genom att forma "molntussar" till text på polaroidfoto.
Kan man se programet på nätet?
Kobbeuffe - Men det kan också vara ett sätt för anden att gäcka, skämta eller ljuga. Det är väldigt vanligt att det händer vid kommunikation med andar. Så jag tar det med en nypa salt. Inget behöver ju egentligen inte stämma..men det gör inte själva fenomenet mindre intressant tycker jag! Tvärtom så tycker jag att det blir ännu mera intressant och mystiskt.
Zadeira - Vet faktiskt inte.
Jag såg också på nåt annat program om spökjägare som använder just polaroidkameror (dock ej texter i detta fallet, men många spökbilder) Dom menade på att just polaroidkameror är bra för att fånga spökbilder, men man fick ingen direkt förklaring varför.
Är det nån som vet om en polaroidkamera har nån speciell egenskap som gör att man får bättre spökbilder??
Värmland"
Hej.
Jag vet inte varför, men jag gissar på att det har nåt med framkallningen att göra. Eller så är "plåtarna" extremt ljuskänsliga.
MVH
Woozy
Det är möjligt Woozy….teknik är inte min starka sida
Värmland"
Hej
Inte min heller, det var därför jag skrev "gissar".. 
MVH
Woozy
Gjorde man någon som helst kritisk granskning av dessa fotografier? Någon form av dubbelblindtester?
Eller var det bara spekulativ underhållnings-TV för att sälja reklamplatser?