Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettspöken
Läst 3885 ggr
Rorosjons
0

Fredlig ande?

Nu är det som såhär att sedan 3-4 nätter har jag haft sällskap i rummet. Det har jag även i skrivande stund.

En man eller kvinna, antagligen en man, i gamla bond byxor och skjorta samt en gammal bondmössa, vad jag ser, går fram och tillbaka i rummet.

Till saken!
Direkt efter jag släkt lampan så ligger jag och tittar tills ögonen vant sig med ljuset. Ser under hela tiden att det är någon i rummet, både hör och ser.
H*n gör ingenting utan bara finns här. Ser hur h*n kan stå och titta på mig och min kille (killen omedvetandes av h*ns närvaro) i hörnet med mitt fönster. H*n går från fönstret till dörren som är precis bredvid sängen där vi ligger, vänder och går tillbaka.
Denne ar bland nnat vridit upp elementet på nätterna så från det att vi lägger oss och en står på 3+ så kan den stå på 6+ när vi vaknar. H*n har aldrig gjort någonting och jag är inte rädd för denne då jag får snälla vibbar av närvaron.

Just nu när jag skriver är det endast 30min sen h*n drog ur data sladden till min bärbara data (sitter i sängen och skriver med den i knät, stängd dörr en lampa tänd) så datan laddades inte längre vilket gjorde så att skärmen blev mörkare. Märkte inte när den drigs ur mer än att det blev kallt och jag frös lite. Mn strax efter blev det varmt igen.

Min kille hörde inatt när han kom in till mig vid 03:00 efter att ha tittat på TV med min lillebror att det var någonting i rummet. Elementet vreds upp och ner, killen blev skrajj och satte sig upp, det slutade för en stund men sen började vridandet igen.

Är det en fredlig ande? Eller är det min skyddsängel som man brukar kunna förklara dem snälla för?

Rorosjons
0

Kan tillägga att min bror vred en lampa på julgrans slingan så hela julgranen slocknade. Efter bara 15min tändes hela granen igen, och för att granen ska tändas så måste man vrida fast samma lampa.
Dem blev förbryllade men min lillebror vred av en annan lampa igen, ännu mer denna gång. Efter 15-20min tändes hela granen igen.

Ville h*n busa med dem? Det var ju ändå mellan 01:00-03:00  på natten.

Rorosjons
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild jag tog.

Någon tröja till vänster, samt att det är något konstigt över fotografierna på väggen över skrivbordet. Någon Orb och så är det något mer.

Rorosjons
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Markerade tröjan

[Woozy]
0

Hej.

"tröjan" du ser är reflex från fönstret. "avskiljaren" mellan arm och "kropp"? på tröjan är de där "snörena" (kan ej bättre ord) från gardinen.

MVH

Woozy

Rorosjons
0

#4 Okej, tack för ditt svar =). Men vad är det som är över fotografierna =S?

[Woozy]
0

Menar du till vänster om de små fotografierna?

Det är reflexen som tavlan längst till vänster (knappt synlig) skapar.Den blå "grejen" vid tavlan ser du konturen av på reflexerna på väggen vid småtavlorna. Sedan så finns det en pytteliten Orb som skulle kunna vara damm, ev smutsig lins mm.

Det här är min teori iaf.

MVH

Woozy

Rorosjons
0

#6 Då var det löst =).

Men det jag beskriver då? om h*n som går runt i mitt rum?

[Woozy]
0

Hej. Det du beskrev kan jag inte uttala mig om då jag inte har den blekaste susning. Antagligen så känner du det som sker i rummet. (har inget bättre svar).

MVH

Woozy

fiskargrabben
0

ja sånt har hänt mig med när jag var litenoch min farmor var barn vakt så hade jag sakt titta farbrorn och pekat på väggen ocm min mamma hade känt en hand på axeln utan att någon var där

Mimmi89
0

AAA va kul!! Men måste fråga först, är h*n bara i sovrummet eller i hela huset? Ja bodde med en man innan som gjorde allt möjligt för att få min uppmärksamhet, det slutade med att jag sa hej, då jag gick in i lägenheten och hejdå då jag gick, kunde sitta på golvet i hallen och bara prata med honom på kvällarna… en gång stod han 2 meter framför mig och jag tog kort efter kort på honom med min mobil, försökte hitta en logisk förklaring till "den blåa skuggan" samtidigt som jag tog kort efter kort och pratade i min andra mobil men det fanns ingen logisk förklaring. Min vän som sov över en gång påverkades regält av honom! antagligen just för att han då hade så stark närvaro och hon inte riktigt var van vid det/honom, kommer inte på någon annan anledning.

Jag tog allting väldigt kort nu berättar gärna mer om du vill det också :)

Men för oss var det nog 2 tjänster, han lärde mig mycket nästan som om han sa till mig att nu är det dags för dig att ta tag i ditt sjätte sinne och det övernaturliga som du så länge vart intresserad av och i utbytte fick väl han uppmärksamhet, något som ja också tror han gillade. Fundera på om det kan vara så för er också? Eller du kanske redan är mer mediell än vad jag var… vill gärna veta mer!! :D

BB

Ghosthunter
0

Rorosjons - Det låter bara som ett snällt spöke/ande som vill ha uppmärksamhet och visa att han/hon är där. Mycket troligt nån avliden släkting eller nån du kände. Dom brukar busa lite med el, element o.s.v. Det är nog inget att vara rädd för. Vill du ha bort det så kan du bara säga till anden/spöket eller iallafall be den lugna ner sig lite.Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"