Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterfilmfoto
Läst 3421 ggr
[Woozy]
0

tidningar lurade av spökprogram

LÄNK

Vet inte vad man ska säga? Jag personligen har ganska svårt för de som skämtar om de döda. Att förlöjliga de döda på det här sättet är fördjaevligt minst sagt.

(nu får man kolla lite extra på bilder innan man uttalar sig).

Woozy

Zadeira
0

Att fejka spöken på bilder har ju inte varit helt ovanligt förut heller men nu har det tagits ett steg längre och kan göras direkt på mobilen… Det är lite lurigt tycker jag, känns faktiskt som om världen bara vill förlöjliga det här med spöken faktiskt.

Visst finns det mängder med meningslösa och helt onyttiga apps till iPhone, men just denna fattar jag inte ens om de försöker vara roliga eller vad som är grejjen…

Och om alla har likadana spöken på sina bilder är det ju inte ens lönt att försöka lura någon om det nu är det man är ute efter… Annars vet jag inte vad de är ute efter med denna app:en….

[Woozy]
0

Det var ju nån lustigkurre  som hade skickat upp liknande bilder här på spökbilder, med resultatet att de som trodde det var något paranormalt blev förlöjligade och nu så är det halvdött här. Det är trist och synd att folk inte har bättre för sig.

MVH

Woozy

emma93
0

#2 Instämmer! Fast jag tycker inte att forummedlemmarna blev förlöjligade. Jag tycker att det är bättre att ha en grundinställning att människor är sanningsenliga, än tvärtom. Förvisso kanske man känner sig lurad ett antal gånger (jag tillhör dem som blir lurad jämt och ständigt :)) men det är de lägger ut fejkbilder som skall känna sig dumma, inte de som blev lurade.

Ghosthunter
0

Det är trist med alla dessa fejkare. Att det t.o.m finns färdiga figurer i form av spöken att lägga till på fotona är ju ett steg tillbaka för alla som är seriösa.

Det som borde förändras är i grund och botten är attityd, respekt och inställning till det Paranormala. Men det går inte så därför får vi troende helt enkelt rätta oss efter det och träffa likasinnade och dela våra uppfattningar och upplevelser.

Jag vet inte om vi menar samma person, Woozy..men bara för någon månad sen så var det ju en fejkad bild här på Spökbilder. Nån som hade testat en ny kamera och fick med en figur….Hur jäkla onödigt var inte det? Men han fick ju skylla sig själv också….för han kan ju aldrig mera upprätta ett förtroende igen och vara med här. Borde sättas en stämpel på en sån nolla.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Woozy]
0

Det jag syftade på var nån bild där det stod nåt "kamera-spöke" vid en vägg, nära en dörr.

MVH

Woozy