Nära
Om ni köper nya numret av tidningen Nära så kan ni läsa om Orber där i. Det står bl.a att i äkta Orber kan man se ögon och näsa och även olika färger.
En intressant teori är också att Orberna verkligen är själva anden. Att anden själv kan "pressa" ihop sig till ett litet ljusklot och färdas därför lättare mellan vår dimension och den andra sidan (Woozy kan ha rätt där faktiskt. Men det är ändå bara en teori…men jag skulle kanske kunna köpa den teorin..vet inte riktigt!
)
Köp tidningen och läs mer, det finns mycket annat intressant att läsa där i också!
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
#0 Jag vill köpa den teorin. Har sett orber i bilder var jag vet finnas ande-energier.
Pirkko 

Woozy
Pirkko - Man får bara mer myror i skallen. Har aldrig hört denna teori innan om att andarna liksom pressar ihop sig till en boll för att lättare färdas till vår dimension. Min teori har varit att Orber har varit energi som andarna/spökena liksom stöter ifrån sig. Men visst har jag hört att Orberna är själva anden..
Detta är nog värt att studera noggrannare!! 
/Fredrik
Värmland"
Det är därför som jag beskrev orberna som "mänskligt" beteende förut (när jag kunde se de med blotta ögat). Men det finns ju tydligen flera sorters "levande" orber, tex "lysmasken" som jag tror är en energi "på vift".
Woozy
Fredrik. Jag har inte tidningen vad du har läst om saken, men min egen tanke har börjat säga, att det är så. Innan jag kom iFokus sajterna och läste om orber, visste jag inte alls så mycket om de. Alltså att andarna kan visa sig som ljusbollar eller annat form även i bilder. Men mina egna ögon hade jag sett innan dess olika typ ljusglimtar. De tycker läkaren tillhöra på min migrän. Men, jag har börjat tvivla på den saken. För att nu har hänt två gånger, att jag har sett inom huvudet ande- energi, och min förvåning, har jag sett typ orber precis i samma stället på bilderna också. Intressant sak, och jag tänker fota ännu mera när jag känner att andar finns i min närhet.
Pirkko
Hej.
Förut när jag kunde se orber IRL så brukade jag fotografera de jag såg. Många ggr så fanns de med på bild, några ggr så var de inte med på bild. (orber kan vara sjukt snabba).
För mig bevisligen var när vi hade främmande och jag gick och letade efter orber som jag kunde fotografera. <när jag såg nån med blotta ögat så sa jag det till de andra och fotade orben. Sen när man kunde visa det på bild så stärktes ens självkänsla lite. (men det är gjorde jag mest för min egen skull).
MVH
Woozy
Ja allt detta är värt att kolla mer på. Det stod också att Orbena gärna dyker upp på bilder tagna på fester och andra roliga "happenings" (andarna vill gärna vara med när det är roligt) och då ska man passa på att två bilder i snabb följd på exakt samma motiv och jämföra dessa med varandra.
Jag vet Woozy…jag är inte övertygad än. Man kan ju inte bara tro på allt bara för att man har läst om det. Teorierna är många och man får helt enkelt fundera på vad som är rimligast att tro…..!! 
/Fredrik
Värmland"
Jag ska omedelbums köpa Cats, fibban (nu kan jag inge mer namn) och se om orberna har "happenings" 
MVH
Woozy
Woozy - ha ha ha…då blir det överfullt med orber!! 
Värmland"
Hej.
Jag har vid flera tillfällen funderat lite på liknande det du skrev nyss, men i min teori så "tillhör" orberna en "ande". Svårt att förklara. Om man tänker sig att själva anden är bossen, så är orberna budbäraren (nåt sånt). Antagligen så är det ingen som förstår vad jag menar, men idag kan jag inte förklara bättre. 
Woozy

vad är det för tidning?
# 11 Jag har också funderat på detta, jag blir aldrig riktigt klok på vad själen egentligen är..är det den som lämnar kroppen när vi "dör" och var finns då sinnet? 
Eller kan det vara så att allt faktiskt bara är energi, och att vi i ett skede efter döden blir en Orb? Där både sinne och själ finns? Eller är allt en enda sak?
U R us
Önskar jag kunde svara på dina frågor.. Jag är lika "splittrad" själv.
MVH
Woozy
luxplyr - Det är en tidning som handlar om medialt, spöken, healing, Tarot, seanser, etc..
Choklad - jag blir inte riktigt klok på det heller faktiskt. Vad jag har hört lämnar anden, som innehåller själen, våran kropp när den dör och går in i en ny kropp (troligen astralkropp) på andra sidan.
När det gäller orber tror jag att andarna bara förvandlar sig till ett energiklot (orb) på sin "resa" mellan våra dimensioner. Ett lättare sätt att resa
Detta är en teori som det står om i Nära!!
Värmland"
Det säg att en själ (tror jag det var) väger 21 gram.
Woozy
# 15 ja just det..det har jag aldrig tänkt på, jag trodde att vi hade astralkroppen i oss nu s.a.s…jag vill också kunna förvandla mig till ett energiklot…
men tänk om ens eget sinne kan flyga iväg sådär som en energiboll då? nu här på jorden? Det vore nåt…
# 16
21 gram? 
U R us
#16 det sägs så mycket ;)
Choklad - visst, man kan glömma expresståg, flyg och snabba bilar
Vi har astralkroppen i oss nu också. Den ligger som en tunn hinna av energi runt kroppen. Den kan ju frigöras genom s.k astralresor och ut - ur - kroppen upplevelser. Våra vanliga kroppar är bara "skal".
Värmland"
Jepp

Woozy
Då återstår bara frågan; hur ska man lära sig att behärska detta ? (och utan bli rädd dessutom)
U R us
#21, Jag har upplevt det där som sägs vara att astralresa, eller iallafall steget precis när man lämnar kroppen. Mer än en gång har det hänt. Kanske jag har nån dold talang för det och skulle kunna träna upp det? :)
# 22 Själv är jag aningen rädd för dessa upplevelser ..vet inte så mycket om dem, utan att jag har "fallit ur min kropp" några gånger, men då har jag blivit rädd och överraskad…men att resa med sinnet är roligare…
U R us
#23, visst är det otroligt läskigt när man är totalt avslappnad och så plötsligt känns det som om man bara faller, och så slits man till ett klarvaket tillstånd! Men tänk att kunna behärska det!
Resa med sinnet, haha, låter som om du ska röka svampar eller något 

Kan inte någon lägga upp en äkta Orb på bild, en som syntes i verkligheten. Jag har bara sett "dammbilder" hittils.
Capo
#16 jo det har jag också läst. Men det där är ju också tidig vetenskap från ca 1700 talet. Då man försökte mixtra andlighet och vetenskap för att inte föra kyrkans våld över sig.. typ. Kommer inte ihåg den verkliga förklaringen men de hade vägt en människa som levat och därefter när den dött och fått fram att kroppen lättat ca 21 gram. Anledningen kommer jag inte ihåg, om det var vätska som lämnade kroppen eller om det var avföring. Var så länge sedan jag läste på om detta. Men man tyckte då att det var helt naturligt att det var själen som lämnat kroppen och därav vägde 21 gram.
#24 jo. Så där brukar jag oftast känna innan jag somnar. Därefter sker ALDRIG något särskilt relevant i drömmarna. Varken sådant som hänt under dagen eller jag tycker känns navlade åt något håll.
Kan inte nån äkta skeptiker skriva här inne..
Woozy
Woozy - hiiiiiiiiiihh???

Värmland"

#0 var köper man tidningen?
#29 Jag har köpt min på Pressbyrån!
Värmland"