Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikett: oidentiferbart
Läst 5427 ggr
Mezzzanina
0

Bild från Kolmordens lejon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En vän till mig var på Kolmordens djurpark och tog denna bild vid lejonen.

Ville bara visa den för er och så får ni själva avgöra vad ni ser.Bilden är inte manipulerad.

[trollduva]
0

vad häftig

powderpuff
0

Säger som #1, vilken häftig bild..

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Mezzzanina
0

Jag har fått höra att en del ser en kvinna, en del ser en harpa och en del ser ett barn.

powderpuff
0

Ja det set ut som en ljushårig kvinna, det finns även några ansikten till i bilden tycker jag.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

pernillaa
1

Jag tror tyvärr inte på att den är äkta. Det är en sån där voodoo-kvinna. Hon har en käpp i sin högra hand också som delar sig. Vit och röd är den och högst upp sitter något apliknande med en typ av kniv i sin vänstra hand och något rött i sin högra ovanför huvudet. Över kvinnans högra axel hänger ett tyg som är rött och grönt och hon är målad rött under ögonen.

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
0

Den där lilla apliknande grejen ser ut som en sån på bilden här. Såhär står det om dom:

In Bamoun country, there live Pygmies which look like these little figures. Being "of the forest," Pygmies are known to have a mystical closeness with the forces OF nature. Bamoun people keep Pygmy terracotta figures like these within their homes for the protection OF the family. These figures are also believed to bring good harvests and to increase family wealth. They give special protection to children, keeping them safe from harm, illness and bad dreams.

pernillaa
0

small clay/terracotta pygmy figure OF the Bamun/Bamoun or Tikar tribe/people from Cameroon

Ska kolla upp det mer

pernillaa
0

Här har jag ritat upp hennes stav/käpp och pygmen ovanpå.

pernillaa
0

En stenhög. Kanske ett altare av något slag.

pernillaa
0

Här bilden med rätt kontrast och utan kludd.

[trollduva]
1

tror inte heller den är äkta,men häftig i ialfall

Zadeira
0

Jag ser också en kvinna med typ en käpp.

Häftig bild, men tvivlar på äktheten tyvärr.

Mezzzanina
0

Jag kan garantera att bilden är äkta.Det är som jag skrev en mycket god vän till mig som har fotat den själv.Hade inte haft några som helst problem med att skriva in här om den vore manipulerad.Då hade jag skrivit det i så fall.

Men det är klart att ni får se vad ni vill i bilden.

Jag trodde det här var en sajt för just spökbilder.

pernillaa
0

#13:  Jo det är det ju men sen är det ju som du säger upp till var och en att se vad man vill. Jag tror inte att den är äkta. Jag känner ju inte din kompis så jag kan ju inte säga om det handlar om lögn eller fel på kameran eller vad det nu kan vara men min egen åsikt är att den inte verkar vara äkta.

Nu är det ju faktiskt läge för MacGallon att kliva in och låta sin magi råda och säga ifall det är photoshopat eller inte.

Jag anklagar varken dig eller din kompis för att ljuga för jag vet ju ingenting om det där mer än det du säger och det är någonting jag inte vill eller kommer ta ställning till. Men däremot står jag för min åsikt att jag inte tror att det är ett spöke som står där.

Zadeira
0

Det är en sajt för spökbilder, du tror helt rätt! Men det är också en sajt där det är tillåtet att tvivla på just spökbilderna som läggs upp här.

Ingen påstår att du ljuger, men du skrev själv att "Ville bara visa den för er och så får ni själva avgöra vad ni ser", alltså upp till var och en att tolka…

Jag ser en kvinna med stav. Om det är en äkta bild kan jag inte avgöra. Jag tycker i vilket fall som helst att den är häftig.

pernillaa
0

Ja jag tycker också att den är häftig bilden. Så inget negativt om det är fejk heller. =)

luxplyr
0

jag ser med en kvinna på bilden, hon ser inte så snäll ut tycker jag.

Ayena
0

Jag tror det är någon slags dubbelexponering, att där ligger två bilder i en. Anledningen är att det finns en stor vit fyrkant som man skulle kunna tolka som en "dörr" som ligger mot en vägg.

Ayena
0

Jag menar detta

Snurrii
0

Man ser ju att bilden är tagen utifrån nån slags ruta. Det är ju såklart henne själv som är på bilden och "stenhögen" är ju inget annat än hennes halsduk eller tröja.

PaaatyPalm
0

Jag tror att det har reflekterat sig i bilfönstret >.<

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Mezzzanina
0

Bilden är tagen av en smal mörkhårig kille.Jag vill inte referera honom till en av mina "bekanta kompisar" utan han är en mycket nära vän.Han hade också med sig sin son när bilden togs.Så det är inte någon kvinna som återspeglas på bild.

Som jag skrev så är det upp till var och en att tolka vad de ser i bilden.Men jag kan själv gå i god för att bilden inte är manipulerad.Men däremot kan jag inte mycket om så kallade dubbelexponering.Kan ju vara så eventuellt.Jag kan som sagt inget om sådant.

Choklad
0

Någon bild som finns på motsatta sidan bakifrån den som tog fotot? Eller skylt av något slag….visst är bilden äkta, men inte är det något övernaturligt  i den ..iallafall inte det siom är menat …

U R us

pernillaa
0

Kanske läge att fråga vad det är för kamera och om det är en digital eller analog?

Mezzzanina
0

Analog

pernillaa
0

Stor risk för dubbelexponering då.

[Wera]
0

Vad häftigt!! :)

Adrina
0

Jag tycker det ser ut som en djävuls-kvinna :) Men tror också man ser det man vill se.

cathie
0

Bilden är ju tagen i en bil, och det är fotografen man ser i fönstret som speglas.

// Cathie @ www.cathie.se

Jina
0

#29 I så fall måste det vara en väldigt lång bil, eftersom reflektionen inte är direkt mot rutan så att säga

cathie
0

#30 Du ser ju "bilrute-texten" nere i högra hörnet :)

pernillaa
0

Jo det är riktigt att dt är taget genom en bilruta men "reflektionen" stämmer ändå inte i vinkel. Var är kameran då?

cathie
0

Jag skulle vilja se vad "fotografen" hade för kläder på sig :)

#32, i mitten av bilden :)

pernillaa
0

Kan du ringa in?

CandyCane
0

Denna tråd verkar rätt död, men jag skriver ändå..

Nu är inte jag heller någon expert, men skulle också vara nyfiken på vad personen hade på sig för kläder.

Det skulle inte kunna vara så att trycket på personens tröja har reflekterats i rutan?

Mirjami-78
0

I inlägg #22 Står det att kortet är tagen ut av en kille, så tror inte det kan vara hans bild som återspeglar sig på något sätt.

Väldig häftig bild måste jag säga!! Tror inte någon har fejkat den, utan det kan ha hänt något annat med den….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

CandyCane
0

Jag tycker fortfarande att det ser ut som att det kan vara trycket från personens tröja.

En tröja med tryck av t.ex. liemannen eller liknande. Eller kanske bara är jag som ser konstigt. Något i stil med denna tröjan: http://images.tradera.com/765/86587765_1.jpg

Jag ser ju att det inte är just den, men bara något så ni förstår vad jag menar.

Mezzzanina
0

Som jag skrev tidigare i denna gamla tråd så var det en mycket god vän till mig som tog denna bilden.Han minns enbart att han hade ytterkläder på sig.

Men som jag skrev också tidigare så hade jag inte heller haft problem med att skriva om bilden varit manipulerad.För bilden är ändå jäkligt häftig.Men den är inte manipulerad alls.

[Tovab]
0

Tycker det ser ut som att djävulen står på vänster sida om henne :P

exitingsvillemo
0

Det är ju tydligt att kortet är taget på andra sidan en glasruta av ngt slag.

Ngt spöke är det inte, utan en reflektion i rutan, ev dubbelex.

Jinaum
0

min första tanke är antingen att det har återspeglats i rutan eller fake. Anting dit satt eller misstaget taget i fönstret

bea28
0

jag tror att det är en dubbelexponering, eftersom att kameran var analog. Det är ju faktiskt inte speciellt ovanligt att det händer :P (vi fick två rullar förstörda på detta sätt :( ), och det är ju svårt att manipulera en analog bild, så därför tror jag inte att den är manipulerad med vilje..

Mezzzanina
0

Jag är inte duktig på sådant om dubbel exponering.Men det är säkert inte omöjligt att det skulle kunna vara en förklaring till att bilden blev så.Men det spelar ingen roll, jag gillar bilden ändå!Glad

Lilj-an
0

Jag undrar om ni vet något om just denna plats om det hänt en olycka här med en yngre man /kille … ser en kille ligga ner på mage över hans rygg ligger en stor sten hans ben är krossade det blöder rejält ur hans sår i benen????