Skugga i hallen
Igår kväll så låg jag i soffan och kollade på tv. Man ser ut i hallen och där har jag en lampa i taket, mitt i hallen så att ljuset lyser upp alla väggar.
Jag såg med blotta ögat en skugga röra sig från ena änden till den andra änden mot mitt sovrum. Jag blev inte rädd utan jag bara funderade på vem det kunde vara.
Kanske min bortgågne pojkvän?
Jag hade lite fest hos mig förra helgen och då var det en tjejkompis hos mig som jag inte träffar så ofta. Hon är lite medial och hon sade att hon känner jättestarkt utav min pojkvän i lägenheten. Hon använde pendel också.
Jag brukar aldrig få orber på mina foton, förutom en gång när jag fotade i hallen, då fick jag med två stycken.
Jag ska se om jag hittar det fotot, men jag tänkte jag skulle försöka ta lite foton i hallen, eftersom det verkar vara en ganska aktiv plats.
Kommer det med något på bilderna så sätter jag upp dom här.
#Hej.
Jag tror du har större lycka att visa denna bilden på ÖN, då de har större chans att "känna av" nåt angående bilden, (det är mitt tips iaf).
MVH
Woozy
Jag ser en man som letar efter något..han är ganska magerlagd, lagom längd, kanske 1, 70 ca…ljust nästan blont hår och snedlugg, smal rak näsa..det är något med hans tänder, de är lite sneda säger han och pekar på dem, jag tror jag skymtar en tandställning i hans mun…en snäll och rar person, men som verkar ha haft otur i sitt liv.
"Hans"…"Christer"..han har en liten bok som han bläddrar i det verkar vara en dagbok av något slag, som är skriven med skrivstil…och han har fyrkanter i papper som han försöker pussla ihop, tror att han menar att något fattas…han söker hela tiden…
Är det något som har gått väldigt fort och med alarmet på? han visar mig ett tåg som far fram och tutar
I sin hand har han nu slantar som han plockar upp med höger hand..och han räknar dem …
sedan matar han duvorna med dem….
Han bugar och tackar för sig…och beger sig iväg.
U R us
Jag fick svårt att andas….Kan vara hjärtat. Får ochså en känsla ut av en person ska känna av mera sedan om jag hinner.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Tack för svar. Väldigt intressant!
Jag vet att när jag flyttade in här i 2005, så vaknade jag en morgon och såg en man stå vid min säng. Han sa att han hette Gunther, men han var äldre. Senare på våren pratade min pojkvän med några människor från balkongen och jag frågade vilka han pratade med. Han sade att det var ett par som undrade om Gunther bor kvar!
Imorse när jag diskade tidigt på morgon, så kände jag som en "vindpust" eller någon som rörde vid vid vänstra axel/hals. Det var så påtaglig känsla och det kan inte varit någon vidnpust, för alla dörrar och fönster var stängda och jag var ensam i köket. Det var mer som en varm vindpust.
Är det fler som vill känna av, så är jag jättetacksam :-)
Den blonda mannen vet jag inte nu vem det skulle kunna vara, ifall det är någon jag känner/kännt eller om det bara är någon som bott i närheten eller som jag dragit till mig. Men jag skriver mycket dagbok och jag brukar gömma den, så att ingen går och läser i den, för jag var med om förut att mitt ex gick och läste i min dagbok. Ibland hittar jag den knappt själv hehe.
kanske du ska leta upp den och se om det är något som han vill att du ska läsa? Jag är nyfiken på vad de där pappersfyrkanterna kan vara? Det är troligen symboliskt…
När han bläddrade i boken så flög papperna iväg, det var många papper som virvlade bort i luften…
U R us
Jag undrar vad det kan vara för papper. Jag har inte letat ordentligt ännu.
Jo, tänkte berätta att jag hade besök här från fredag till lördag av tre vänner. Dom sov över och på morgonen gick min ena vän på toaletten som ligger utmed långa hallen.
Han sade att han såg en skugga gå/åka förbi toaletten utanför när han tittade genom spegeln och såg bakom sig. Det måste ju vara samma som jag har sett!
Han vet inte om att jag sett skuggor där, men jag berättade för honom efter han hade sagt att han såg det också.
Han sade att den inte var så jättehög. Den var svart/gråaktig. (Precis som jag sett den)
Förut gick även alla mina glödlampor väldigt ofta, men nu har jag bytt till lågenergi och det funkar bättre.
Jag har funderat och jag känner inte till någon ljus man med den beskrivningen. Han kanske är något jag fångat upp nånstans eller så är det någon från min tid i sthlm kanske, som jag glömt bort
Pia99, såg du något mer?
Tack choklad :-)
Om ni får till er mera, så är det kanonbra. kram
Choklad- Jag kom på en möjlig koppling med detta som du skrev:
-Är det något som har gått väldigt fort och med alarmet på? han visar mig ett tåg som far fram och tutar
Jag har flertalet gånger vaknat, ofta runt 0300 på natten och känt en rökdoft, typ brandrök. Jag blivit rädd och kollat så att inget brinner, men inget brinner.
Kanske jag fångar upp en brandröksdoft som har med den här ljusa mannen att göra?
Han kanske vill säga dig vad som hänt honom?
Har han återkommit?
U R us
#9 Det senaste som hände var ju i lördags morse när min vän såg skuggan, men efter det har jag inte sett eller hört något.
hmm jag undrar vad han heter. Jag kanske kan be honom kontakta mig i mina drömmar när jag sover. Där brukar jag lätt få kontakt och få mera information.
Jag kan uppdatera här om vad som händer. Ska prova ta lite fler bilder i hallen också.
Ja det skulle vara intressant att få följa upp …
U R us

`jsg kände nåt med tavlan där, och det röda på tavlan ser ut som ett ansikte upp och ner.
känner att tavlan i hallen har amlat ner med några gånger.
#12 Nej, den tavlan har aldrig ramlat ner nångång faktiskt, men nog tycker jag tavlorna ofta är på sniskan och jag får jämt rätta till dom.
Jag sa ju att jag skulle försöka få kontakt i drömmarna med den där killen du pratade om Choklad.
Fick faktiskt lite besök i min dröm inatt av någon ljus kille med, inte långt hår men lite halvt sådär. Han stod brevid min säng typ. Han letade efter något och tog fram några pappersbitar som han försökte pussla ihop!
Jag försökte säga att jag inte vet något om det han letar efter och att det troligen inte finns här. Det kändes som om dom där pappersbitarna inte hade med mig att göra. Det verkade handla om något ritning av något slag som han försökte pussla ihop.
Sen vaknade jag och vi får väl se ifall han kontaktar mig igen.
Konstigt, jag måste öppnat mig på nåt vis och dragit till mig den här killen då, nånstansifrån. Det känns ju lite egendomligt.
Ja, ibland kan andarna göra lite konstiga saker…undrar vem han söker egentligen?…
U R us
Jag provar lite då och då.