fenomen!
Hm…det var ett intressant kort. *Love is in the air* 
Nä jag har ingen aning. Vill med en gång säga att det är en insekt för det är det enda jag kan tänka mig. Nej jag vet inte.
Ha en bra dag! // Pernilla
Ja det såg ju konstigt ut! Är det digitalt foto?
Japp det är ett digitalt foto. Knäppte det idag och är så osannolikt oerhört förundrad!!!! Lite reflekterande ljus och dylikt har man ju fått på foton ibland men detta är ju något helt annat! Det är ju så totalvitt på nåt sätt. Inte liksom genomskinligt eller så. Och så är det så fint format, det är ju ingen typ rund ljus grej, som man sett att folk fått på foton ibland.
Finns det nån expert nånstans som skulle vara intresserad av att titta på det här? Jag är bara så himla, jaaa kan inte säga annat än, förundrad.
Sen Är fotot taget på en för mig, mycket speciell plats också, måste jag säga.
#0 Vad har du för inställningar på kameran? har blixt använts?
På det direkta utseendet, samt ogenomskinligheten skulle jag gissa på en insekt.
Ser ju ut som en liten blå aura runt om ju. Precis i kanterna

hmm, jag vet inte jag, men det ser nästan ditmålat ut… 

#5: Hur vet du att det är långt bort? Min första uppfattning är typ 2 dm från kameran.
Pernilla, jag har börjat på artikeln, men jag vet inte riktigt hur jag ska fortsätta, så vi får se hur det går, hehe.
#5 det finns väldigt många små insekter som man knappt ser när de flyger runt. även jag uppfattar föremålet som mycket nära kameralinsen.
Bjoern: Vill du ha ett andra utlåtande så kanske jag kan komma med något tips på fortsättning. Du vet ju var min brevlåda bor så. 
Ja tycker också att det ser ut att vara nära, när man tittar på fotot där jag klippt ut det vita. Men på originalfotot, där man ser hela stora bilden, så tycker jag det ser ut att vara längre bort.
Men skit samma e g :), det knepiga är väl att fundera ut vad i hela friden det är.
Apropå kommentaren att det ser ditmålat ut så håller jag med! Det är ju det som är så märkligt! Om nån nu trodde jag gjort det så får man väl ta det som en komplimang eller nåt…. är glad jag lyckas klippa ut det vita :) …. men vad vore det för kul…men folk kanske gör så… o fejkar foton… sannolikt iof. Men själv skulle jag då sannerligen inte bemöda mig med att dela med mig av nåt så urbota fånigt…… Det här däremot är allt annat än ditmålat!!!!!
Jag kan å andra sida förstå kommentaren, det skulle vara det första jag trott också faktiskt!! Det ser ju liksom inte ut som nån vanlig reflex man kan få på foton.
Å andra sidan, man kan väl kanske inte få ett svar på allt här i världen. Men som människa vill man ju gärna det :).
Är fotot taget med blixt?
nix ingen blixt
Utan blixt så blev det genast betydligt mycket mer intressant tycker jag. Det är alltså inget ljus som reflekteras mot någonting.
Lite väl stort kanske, men annars så är det väldigt likt de där vita fjärilarna man ser flyga omkring…
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
hm.. jag kan absolut 0 om kameror om fotografering..så ni får ursäkta om frågan är dum… kanske.. men jag pratade med en person i fotobutiken när jag framkallade fotot, och de sa nåt om att "kameran kunde räkna fel"… hm.. det jag undrar över är - OM det nu finns något som en kamera kan räkna fel - ser man det då i kameran när man tittar o knäpper fotot? (jag måste titta direkt i kameran - inte på en display - när jag knäpper)
Jag såg nämligen att det flashade förbi massa vitt, när jag knäppte fotot. Men jag tänkt inte mer på det just då - för jag gick omkring runt gården och knäppte en massa kort och tänkte bara - hm men va nu då va konstigt det där blev, o så tittade jag på den lilla displayen som finns o konstaterade det som såg ut som en liten vit prick o sen tänkte jag inte mer på det. Förrän jag laddade upp fotot… o såg hur det e g såg ut förståss.
jag har alltid fundera hur man kan få spöken, orber och andra övernatturliga ting kan fastna på kort,för om man ser dom på korten så borde man ju se dom i verkligheten också,eller är de någonting med blixten som gör så att saker fårn andra sidan fastnar på kort.?