Västra Götaland
Någon som känner till nåt ställe runt västra götaland?
Med gammal historia och kanske påhälsning. Vill så gärna gå till ett ställe för att se eller känna historiens vingslag.
Så fort jag söker på internet så ligger ju allt trevlig i övriga delarna av landet men jag hittar inget "här" 
mvh histronica
ah! En till väsköte :D är med det ^^ Då ska vi se.. Har hört att gudhems klöster ruin och kyrka skall ha lite besökare sådär.
Sedan om du är intresserad av vättar *trott eller ej* så har arns rike i götene problem med dessa då det finns en offer plats i närheten. När de byggde landet så hade de problem med djuren. De hade en hage i skogen men djuren vägrade att röra sig där. De tryckte sig rätt så nära staketet. Så de fick bygga en ny hage samt ha offer för att de små typerna skulle lugna ned sig.
Sedan sägs det att levene äng har en del mysko saker som sker. Jag har tyvärr aldrig sett något men jag har aldrig varit där ordentligt. Men de sägs att det har funnits en vikinga by där, vet inte om jag skall tro på det om jag ska vara ärlig. Aldrig varit någon utgrävning där heller så. Men en del säger att de har sett en präst där och folk som är hängda i träd.
*funderar* annars har västra götaland VÄLDIGT mycket gravplatser runt om falköping. De har ju historia så de kan alltid vara värt.
*funderar* var något med göteborgs området… Du skulle kunna träffa på ett spöke på ett hotell men jag kan tyvärr inte minnas vilket är jag rädd. Men det finns en bok som handlar om spökställen i göteborg som jag sett på dolores. Man hittar den lite överallt ibland. Skulle tycka själv att den var intressant att läsa.
Hm… sedan är jag inte så jätte säker på fler platser. Ska finnas fler jag minns dem bara inte… men klockan ÄR ju 7 på morgonen så. :P Får se om jag kommer på fler! Dess värre är de flesta platser runt eller ja.. nära falköping :P
#0 Det första jag alltid kommer att tänka på där är ju torpa stenhus. Ligger en bit från borås.

Ahh - tack båda för fina tips - då ska jag googla lite ikväll nu när jag har något att gå på.
Det har varit hopplöst med vaga sökkriterier när man inte har namn eller ort att gå på. Och det skulle inte förvåna mig om jag åkte runt till alla ovanstående ställen. Alltid intressant att få uppleva historiens vingslag och skulle jag lyckas känna eller se nåt så är det såklart en bonus :-)
Om jag inte är alldeles tillknäppt förstås. Några småsaker har jag väl upplevt men det var mer förr - kanske viftade jag bort det så jag stängt mig själv? Tror man kan göra det. Tänkte då om jag kommer till en gammal plats, så kanske, kanske.
Än en gång, stort tack för hjälpen.
Mvh Histronica
http://kartor.eniro.se/m/Mv4Fy
Vid Skallsjö Skattegård ligger ett litet grått hus….
Jinaum - Hotellet i Göteborg som är hemsökt är Hotell Eggers. Boken heter ´Spökhus i Göteborg´…jag köpte min på Dolores, men den finns på Bokia också. Jag kan rekommendera den boken….särskilt för oss Göteborgare!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"