det onsynliga ögat
10/12
i dag va jag hos min kompis anette i gen, där spökar det som vanligt.
men i dag va vi själva i gen och de hade kopt en ny tv, en platt tv.
fast vi stängde av tvn för att vi skulle höra om vi hörde spökena, men vi bara hörde knaknigar i dag.
men här är ett kort på tvn, och den är avstängd, och det finns alla fall inge på väggen som kan spegla sig där.
För vi kollade efter logiska förklarnigar, men hittade ingen.
Jag tycker det ser ut som ett öga
det är alla fall inte mitt öga för det fet jag, för jag har ej svart vid tårkanalen
Vem är det som har tagit fotografiet Luxplyr, och med vems kamera?
Ha en bra dag! // Pernilla

jag tog kort med min kamera, jag har en olympus, digital systemkamera.
Hej.
Visst är det en bild av ett öga, men den bilden kommer ifrån tv:n. Om du kollar så ser du reflexen av tavlan på väggen samt en logga i tv:n. Alltså så var tv:n på fastän ni trodde ni stängt av den (min teori iaf).
MVH
Woozy

den lilla tavlan på väggen det är prickar runt dem, det är en sådan prick på tvn, en reflex. men dögat kommer ej i från den tavlan.
det ser enligt mig ut som om TV:n är på

men vi hade stängt av tvn för om vi skulle höra nåt eller uppleva nåt, i bland hör vi anderöster i huset där när vi är själva.
för man kan ju ej ha tvn på för då hör man ju inge eller upplever inget.
så vi hade den avstängd för jag kommer i håg det.
men man ser ju till och med tv loggan ..
Var det du luxplyr som laddade upp bilden också?
Det är svårt det här för enligt mig ser den photoshoppad ut. Eller så är det tv:n som är på som sagt men loggan ser ut att sitta lite långt ner. Men det kanske bara beror på formatet på tv:n. Att det är svarta remsor ovanför och nedanför själva bilden.
LUxplyr…försök komma dig för att fotografera rummet ur olika vinklar.
Ha en bra dag! // Pernilla
Svårt att säga, men den där "loggan" är ju absolut ingen spegling. Det är den alldeles för perfekt för!

det är det jag menar med #10 och jag har ej använt fothochop heller för den delen.
Tänkte inte lägga mig i denna men jag måste. Bilden är inte orörd eftersom all bildinfo är raderad och det är första tecknet på bildredigering.
Ur loggan såg jag också men det kan ju vara nåt helt annat förstås.
Det är också ganska vanligt fenomen här på siten att man är helt säker på att det var på ett visst sätt även om man får en förklaring som verkar mera trolig.
Tro nu inte att jag försöker vara elak, men jag är säker på att tv:n är på och annars är det en redigerad bild.
Det är två saker som stör mig
1) den ser fejk ut
2) varför fota rummet, om inget syntes, och "spökena" knappt märktes den dagen?

jag vet i alla fall att tvn va av då.
Din kompis Anette har spelat dig ett spratt helt enkelt. Tex när jag skickar upp bilder så låter jag alltid EXIF vara kvar så att folk kan se vilken kamera, inställningar jag använt. I den mån det går så försöker jag skicka upp bilderna original (ibland så kan jag beskurit). Som sagt, låt EXIF vara kvar i bilderna.
Woozy

vad är exif förnåt? och kan man ställa in det på en digital system kamera olympus?
Den är definitivt fotoshopad den där bilden!