Är detta ett spöke?
Hej
Jag är ny på dessa sidor men behöver hjälp med en sak. Jag har frågat i ett annat forum om övernaturliga saker och dom hänvisade mig även hit då ni var bra på att granska foton. Detta kort tog jag för nån vecka sen med min mobilkamera. När jag sedan la in bilden på min blogg såg jag att det var suddigt uppe i det högra hörnet och vid en närmare titt såg jag ett ansikte upp och ner.
Vad kan detta vara? Ser ju verkligen ut som ett ansikte. Kan det vara någon sorts reflektion av nåt? jag har försökt hitta nån naturlig förklaring men inte hittat det.
Snälla hjälp mig med era tankar.
Jag ser ju vad du menar men kan inte se ansiktet. kan du rita upp på fotografiet och lägga upp eler förklara lite närmre?
Jag ser en ljusare fläck i nedre delan av fönstret till vänster i bild, kanske är det enljusreflektion i linsen som gör det?!
Eller finns det någon lampa snett uppe till höger utanför bilden?
Ha en bra dag! // Pernilla
Jag ska förklara. Du kan se exempel på detta med motljus i artikeln Vanliga spökbildsmissar och i artikeln Pareidolia kan du läsa om ett fenomen som jag tror har spelat in här.
Ljus i olika vinklar kan reflekteras i linsen på ett sätt som skapar olika färgade fält som kan skapa fomer, linjer, strukturer m.m. som man tolkar in olika saker i som hjärnan känner igen. Det kan du läsa mer om i artikeln om Pareidolia.
Ok, tack för svar 
Det var så lite så. =)