Lågans dans
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dans.
Mamma brukade spara ljusstumparna åt Nadesch som satte ut dem i vägkanten varje jul. Jag hittade dem idag och smälte ned dem till ett blockljus. När jag tänder ljuset så lyser det fint med en liten låga, plötsligt känns mammas parfym och lågan börjar dansa.Först gjorde jag foton men sedan har jag filmat med kameran och ska försöka lägga in den här. Då får ni ochså höra min(ljuva och hesa)röst. Lite skrovlig idag tror jag. Har inte druckit whiskey.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja det var ju en väldigt hög låga. Frågan är om det inte bara kan vara att det är gamla ljus av olika sorter så att det blir "gaser" som slår upp lågan så högt.. 
Men det kan ju likväl ha varit in mamma också. Det är så svårt at säga sånthär. Vad tror ni andra?
Ha en bra dag! // Pernilla
Det kan bildas en gas när man smälter ner gamla ljus, att den slår upp så kan vara att virken fått mycket sterarin som gått igenom sig den suger upp stearinen fortare då hela virken blir lite varmare.
Men som den hoppar/vibrerar vet inte inte, ser inte ut som det blåser heller. Jag hade problem med ett ljus som böjde och krokade sig..
Men att din mamma är närvarande hos dig kan jag säga att hon är även om hon kanske inte visar det via ljuset, jag brukar möta på folk när jag mediterar. Just med dofter har jag stött på en gång innan även så min kompis reagerade att jag luktade som min en kvinnas parfym och det var min mormors parfym.
Som jag precis skrev din mamma är närvarande.
Vad häftigt det där med ljuset. Ja det är som den dansar.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
#3 ja riktigt häftigt.
Lät lite som halvklara meningar i mitt förra inlägg men vet inte varför den dansar kan vara din mamma ville jag säga och att hon finns med dig.
Jag har en annan kortare film från mammas födelsedag, då kände jag hennes närvaro och bad henne visa att hon var med mej genom att förlänga lågan.
Ja jag kan förstå att hon är hos dig lite då och då och när hon även visar sig på detta sättet med. Ja det är alltid roligt när man vet att de finns där för en.
Jag tycket det var helt fantastiskt att hon gjorde så här med lågan…den dansade liksom.
5. Det låter troligt varit med om liknande. :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Födelsedagen, ett helt vanligt blockljus, jag bad henne höja lågan.
#6 Såg du att den dansade i takt med musiken..mamma hade mycket takt.
Pernillaa och Trevor, det var så att vi talade om att göra ljus själva på LK inför julen så det hade inget att göra med andar från början.
Jag gjorde ett.. tände det och gjorde flera foton där lågan var normal. Det var när den starka parfymdoften kom som jag visste att mamma var hos mej ( de överdriver med dofterna så man håller på att tuppa av) Datorn började spela upp indianmusiken som mamma gillade och lågan började hoppa,
Foto taget före.
Ingen fläkt..
Vad härligt att se hur lågan dansar….och vad roligt att få höra din röst Cristine!
U R us
Hi hi jag måste säga Choklad att jag kände inte igen min röst alls!
# 12 Cristine, jag känner att det är tungt i det rummet ..en tung atmosfär, fullt andar och väsen…energier som vilar därinne ..undrar om ditt hus ligger på en speciell plats där de trivs? det finns någon /något speciellt där, något som är väldigt starkt och beskyddande..en naturens urkraft jag blir yr av dem 
U R us
Ja just det jag reagerade på att den dansade i takt till musiken Cristine.
Jag vet att det är fullt av andar här Choklad bland annat trollgubben Gottlob, hela den här trakten är ett ställe med trolldom och småknytt vem man än talar med så har de något att berätta.
# 17 Det är en helt underbar atmosfär i ditt hus, jag känner energierna känns så härligt! Om jag kunde så hade jag kommit och hälsat på dig om jag hade fått och bara funnits där och njutit av dem…
jag blir lite avunsdsjuk på dig ..
U R us
Du är så välkommen så, förbered dej på mycket som händer, inte bara i huset utan också ovanför lägdan hos ena grannen.
U R us