Vad tror ni detta är ?
Detta foto på två kronhjortar tog jag sent på kvällen från hytten på min skogsmaskin, genom dörröppningen.
Bilden är ju dålig i sig p.g.a. den sena timmen, men bättre än ingen alls. Andra bilder hade inga ringar.
Är det bara nåt damm i luften som råkade komma med i bilden eller kan det ha att göra med saker som finns under jord på platsen?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ingen aning vad de är. Men bilden är häftig. Alldeles fullt runda bollar. Jag kollar bara ovanligheter i bilderna utan något kunskap om orber eller andra ljusfenom. Ovanliga bilder är intressanta, tycker jag.
890. Vilken häftig bild. om du förstorar upp den så ser man hur någon sitter på höger sida.-Om du inte har ritat en strekgubbe. Sen på höger sida på rotvältan är det en grön grej.Himla konstigt ställe o ha en refläx o är dom gröna…
Är detta ställe långt i från N.Halland Ullared?
Skall bli intresant o se vad dom andra ser..
Lena.P är jag i verkliga livet.
890. Vilken häftig bild. om du förstorar upp den så ser man hur någon sitter på höger sida.-Om du inte har ritat en strekgubbe. Sen på höger sida på rotvältan är det en grön grej.Himla konstigt ställe o ha en refläx o är dom gröna…
Är detta ställe långt i från N.Halland Ullared?
Skall bli intresant o se vad dom andra ser..
Ser ju ut som en tomte som sitter där nere i högerhörnet men jag kan inget om sånt här så.. :P
Bilden är tagen ca 2 mil söder om Svenljunga. Vore intressant att få veta av någon kunnig vad ringarna är för något, eller om de kan ha något att göra med en del egendomliga saker som hände på platsen.
Jag brukar fota en del på samma vis, visserligen med en enkel billig kamera, men har aldrig fått sådant resultat någon gång.
Den gröna saken med ett vitt + nere i högra hörnet tror jag kan vara en första förbands kudde eller omslaget till en sådan.
Huggare har varit där innan jag kom dit, och jag antar att bilden togs med blixt så det är nog därför det blir som en reflex.
Vad är det som har hänt där? Bränt häxor eller vad?
Häftigt bild och den lilla gröna pricken var ju mysko 
Tyvärr kan jag inget om orber heller så jag vet inte vad det är. Hoppas nån tittar in som vet lite mer…
Det fins en Orb-Energi o det är den på trädstammen, Man kan se en flicka i den.ljustgult hår o gul klänning.
Jag har inte sett något annat än ringarna och det gröna märket, fast det har sin förklaring i att någon lagt eller glömt den saken där.
Bilden är tagen i kanten av ett gravfält, kan där finnas något som kan framkalla störningar? Hade även några egendomliga störningar på skogsmaskinen i närheten av fornminnet.
Vad vill du att det är? Vi börjar där för att låta dig sätta ribban på diskussionen. Man kan inte säga vad som helst till vem som helst.
Det fyller i alla fall mina krtierier för att fånga orber.
1: Bilden tagen med blixt.
2: Kamera med blixten nära linsen.
3: Som i det här fallet, utomhus, vintehalvåret och det flyger snö, regn, dam i luften.
Så vist är det orber alltid.
#10 Varför frågar du vad jag vill att det är? Vad jag vill eller inte vill hjälper väl inte till att förklara varför bilden blev som den blev?
Jag bryr mig inte om det är orber eller inte, är mest nyfiken på om det finns något förutom damm, regndroppar m.m. som kan få bilder att se ut som denna. (kanske är detta fel sajt att fråga på?)
Och jag vet bestämt, att som du skriver under punkt 3, att det inte flög eller var någon DAM i luften den kvällen.
Då Vill du att det är ordber. Du kan omöjligt komma ihåg vad som var i luften när du fotade, för det var inget du tänkte på. Eller tänker du alltid på detta när du fotar. I så fall kan du väl berätta för oss vad de var i luften tio bilder efter denna bild.
Taram taram….. nähe inget svar… *förvånad*
Jag ser heller ingen Dam om det inte är den som Chik beskriver men det var mer en flicka.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#12 Så intresserad av ditt svar är jag inte så jag sitter uppe tills över 03 på natten. Är du förvånad över det så lär du få fortsätta att vara det.
Jättefin bild.
Jösses. Jag jobbar nätter och tar bla. hand om traktorförare som har gjort sig illa på sin lilla leksak.
Så där kammar du NOLL gosse.
# 16 Du skrev i inlägg 12 (kl. 03.18) att du var *förvånad* över att jag inte svarade. Och på det svarade jag i inlägg 14.
Men vad du menar med ditt inlägg 16 begriper jag inte alls. Vore kul om du förklarade vad skadade traktorförare och "kamma noll" har med saken att göra.
Det var något som vi andra kallar för ironi. ironi gör sig inte alltid i skriven form och alla är inte mottaglig för det.
#19 Tack! Förvånar mig inte alls! Viktigast är ju att man förstår själv!
890-3 Får jag säga min åsikt. ? Säger den utan att vänta svar.
Jag tycker att du bör lägga denna bild på Pernillaas ..Bildtävling…tråd.
Den är ovanlig bild och jag känner massor av olika typ energi av bilden. 
Jag tycker det känns som det vimlar av orber och själar där!
de är smuts på fönstret till din hytt.
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.
Jag tycker att denna bild borde vara med i Fototävling. Den var den innan Pernillaa gjorde om tävlingen….
#23 Visst blir rutorna skitiga, får putsa ofta..
Men bilden togs med dörren öppen, så det är nog nåt annat som ställer till det. 
Haha jadu.. Jag går fotolinje, och jag kan nog nästan 99% säkert säga att de där runda grejerna är damm. Vi får ofta redigera bort sånt i Photoshop och liknande. Sry, men nått "spöke" eller liknande är det inte..
De runda saker kan vara damm i denna foto, men jag känner vibbrationer av energier i fotot. Och min känsla inte går att reducera bort. 
Jag är nog tråkig nu, men det brukar vara damm eller fukt i luften. Själv får jag massor av orber när jag tar kort, speciellt på hästarna, och jag tror tyvärr inte att det är annat än damm.
Tror jag har en sk orbbild i mitt galleri?
#28 Japp, smutsig lins på kameran, damm eller fukt i luften är orsaken till alla orber, jag är säker. Förlåt om jag är respektlös för er som verkligen tror på orber!
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.
Jag är öppen för alla förslag, men jag tog flera kort i följd på hjortarna och det var bara detta kortet som blev "konstigt".
Det var minusgrader så fukt kan uteslutas.
Det kanske var en osynlig dammig ande som svepte förbi precis när jag knäppte bilden…
Och jag blir inte besviken om det är dammkorn…..
Jag vill bara fråga, att vet någon av er, att hur det känns att ..känna..energier av atmosfären? Såna som kan fastna även i vissa bilder. Har någon av er upplevt sånt någon gång?
Orbet vet jag inte mycket alls. Jag i alla fall respekterar alla som har sina egna uppfattningar. 
# 31..jag får en känsa av ensamhet när jag ser denna bilden…och trötthet, typ; tar detta aldrig slut?? men rådjuren är ett välkommet besök..
U R us
Min kille var på ett slakteri och tog bilder och då var det prickar och dimma på endel av dem, jag själ är rätt säker på att det är själar.
#32 Du får sådan känsla av denna bild. Då är inte jag ensam som känner så. Tack för att du berättade. 
#33 Jag har samma känsla, att den här typen prickar i bilder, innehåller energier/själar. 
#34 Precis :) säkert en massa djur som springer omkring där :)
#35 Så känner jag med. 
Bilden är otroligt fin! hjortarna får mig att känna mig lugn och trygg.
Hej! Är ny här på denna sidan.. Ville verkligen kommentera denna bilden, då jag till 99,9% är säker på att detta är snö som reflekteras i kameran. Har en liknande bild som jag själv tagit då det snöade ute, och det likadant på mitt foto. Men för att inte låta allt för skeptisk får jag ändå säga att fotot är väldigt häftigt, och att cirklarna ligger väldigt annorlunda..
Det är inget övernaturligt över de där prickarna överhuvudtaget. De beror, precis som #30 säger: fuktdroppar - som bryts i ljuset och ser ut såhär på bild. Det kan vara regn eller snö, och de sitter på linsen. Punkt. Men annars var det en fin bild.

Jag ser ett barn längst ner till höger
Ser nu att bild 2 också har några svaga prickar.
Det är iaf inget spöke/ande är något som reflekterar kameran/linsen med något ljus.

Fukt och damm. Så som många andra här inne har skrivit.
Anders - Det kan vara så att du råkade andas ut precis när du tog bilden. Utandningen kondenseras och bildar små droppar. Om inte de andra bilderna blev så kan bero på motsatsen. En teori bara!!
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
#59 Ja jag är öppen för alla möjliga teorier. Tyckte den var lite kul bara för att jag aldrig fått en sån bild förut, och lite fundersam eftersom det var strax intill ett gravfält. Ibland händer det lite märkliga saker när man jobbar intill sådana, finns ju många ute i skogarna.
Men det är nog som du och andra säger nåt damm eller kondens, för visst andades jag den dan. 

Problemet bara är att din värld inte avgör vad som är sant eller inte.
Skulle det inte vara bättre att leva med en sanning än en önskedröm?
Det är beklämmande att så många "vuxna" lever i en värld där de går igenom livet och leker. Likaså att många av dem sitter i samhällpossitioner där de kan utöva makt baserat på sin låtsasvärld.