Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterutanför-ämnetdiverse
Läst 3916 ggr
HextremO
0

Must Hunted..

Jag har ingen tv hemma och har inte haft någon möjlighet att kolla på must hunted hemma.

Men jag och min mamma bestämde oss att vi skulle ha en mamma dotter kväll och kolla på Must Hunted avsnitt.

Och dom har bytt ut en hel del personer.

Och jag måste nästan påstå att jag gillar det bättre nu med dom nya än dom förra. Mediet som dom  hade förr, hette han terry eller nå? Hade jag väldigt svårt med. Tyckte han verkade tro att han var så överlägnsen på nått sätt. Gillar Brian myycket bättre (om det är så Nya mediet heter, Har svårt med namn)

Det som jag dock vill klaga lite på är hon historikern, att hon blir rädd och flippar ur ibland.  Visst man kan inte rå för att man blir rädd men tycker det stör lite ibland..

Men annars tycker jag att hela programet blivit mer trovärdigt. Längtar spänt till som har halloween specialen..

Någon annan som tycker nått annat om det "nya" must hunted?

Skogselva
0

Det nya Most Haunted har jag nog inte sett, ser sällan på 4+, men vilken dag går det?

Ibland kan det vara roligt, det beror lite på vad det är för byggnad de besöker och hur mycket aktivitet det är.

Stör mig också på att programledaren hela tiden är så rädd, för det är henne du menar va, den blonda? Varför ska ngn som är så rädd leda ett program som Most Haunted?

På tal om spöken, läste igenom ditt inlägg, innan jag skrev det här, och jag rörde inte ens touchpadden (inte medvetet iaf) och ändå bläddrade sidan ned sig…

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

HextremO
0

#1 Har inte kollat iFokus på ett tag.

Jag har ingen tv skälv utan kollar på de hos mamma för hon spelar oftast in alla programmen.

Det är inte program ledaren utan en ny, hon är också bland. Programledaren är inte alls lika rädd längre utan sköter sig ganska bra. Jag har lite svårt för henne för jag tycker hon verkar så "bossig" on jag kan beskriva henne så.

USch då : / det lät ju lite spooky.

Här har det dock varit lungt ett bra tag, men kunde inte låta bli att skrämma upp min nya granne att det spökar här. Han vart väll lite småskraj. Men sa att det inte är några större grejer som händer..

Smex
0

Most hunted går på tv4+ på söndag nätterna. Först är det spökjägarna (eller taps) vid 23.40 och sen rullar det på tills klockan blir 2 på natten.

Sitter varje söndag natt och ser på det =P

Deepset
0

Det finns bara ett medium som jag personligen har accepterat. Jag har alltid haft svårt för medium osv. Finns inte en endaste som jag trott på. Bortsett från David Wells. David var med i många säsonger av Most Haunted. Han lyckades få svar på saker i rum som inte ens historikerna visste och som visar sig vara sanna efteråt. Han var helt otrolig. Här är en bild på honom.

http://img127.imageshack.us/img127/2548/davidwellskm6.jpg

Sen så fanns det ett medium som var med på Most Haunted sen start. En person som visade sig luras. Som Most Haunteds parapsykolog o'keefe lurade fram och fick reda på att han bedrog alla. Namnet på den fruktansvärt konstiga människan är Derek Acorah.

http://www.newsshopper.co.uk/resources/images/893639/?type=display

Dem fick reda på att han lurade och  bedrog alla i teamet och över television. Så dem bokstavligen kickade honom från programet.

Så är det. David Wells är underbar! Synd att han inte orkade med allt flygande och hattande fram och tillbaka. Hade varit kul och se honom mer. :)

För er alla som uppskattar sådana här dokumentärer. Ni borde kika upp. MonsterQuest, Destination Truth, UFO Hunters, Ghost Hunters.

Alla värda att se. Handlar om det paranormala.

FunkyShrimp
0

#4 haha what? :O ;P
Lurade Derek alla? haha

Han var ju väldigt extrem och kände verkligen allting överallt och blev helt tokig när andarna tog sig in i honom osv. Sen såg jag för ett tag sen när han inte var med, undrade vart han tagit vägen :P

men gud, vem gör sånt^^