Känna av samma sak...
Hej! Jag och min kusin (ZorroR på if) sov över hos henne en gång. Vi tänkte se om vi kunde känna av någonting. Vi började blonda och gick igenom hennes hus i huvudet. Jag berättade att jag kände av en man utanför toa-dörren. Min kusin fortsatte med min mening att han var musklig, jag och hon kände samma sak. Han stog med armarna lite utåt för att han hade stora muskler. Han tittade in mot min kusins rum…
Det betyder att vi har känt av samma sak… På samma ställe… Vi hade samma tankar om denna ''manen''
Är de så att vikan känna av andar? Jag kan inte förstå det själv. Jag behöver att nogån förklarar för mig… Men ingen vet säkert vad dem ska förklara för mig. ''Jag känner mig konstig''
Jag berättar det i skolan för mina klass kamrater, men ingen kan tro mig, så ibland tror jag slälv att det alrig har hänt. Ingen i klassen tror på spöken/andar förutom några få… Resten tycker det är löjlit…
Jag vet inte varför jg skriver ut det här, jag bara känner för de… Kanske för att jag behöver prata med någon? Om hur det är att känna av andar/spöken. Jag har även kännt något i mitt gammla hus. ;O
Alla har i grunden förmåga att känna av andar/spöken..det varierar bara i grad. Man kan också öva upp sig och bli mer mottaglig. Och du….att tro på spöken är absolut inte löjligt, för dom finns!
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Ja, det går ju egentligen inte att förklara hur man kan känna av spöken och varför, men den förmågan existerar ju. Annars är vi flera här hemma som inbillar oss samma saker ofta. Sen är det så att andarna/spöken finns på olika "nivåer", så det kan hända att du känner av ett visst spöke som din kusin inte känner alls, och tvärt om, medan ni ibland kan få in samma ande tydligt.
Som Fredrik sa går det även att träna upp, både att bli mer ottaglig och även att lära sig stänga av när man inte vill känna av något.
Som du sa är det inte alla som tror på spöken och andar, och tycker det är löjligt. Jag väljer att inte berätta för alla, utan bara för de som jag känner väl och vet tror på mig.
Zadeira - Kan du utveckla lite vad du menar med att andarna/spökena finns på olika nivåer? 
/Fredrik
Värmland"
Håller med, de finns…
#3, jag kan försöka förklara hur jag menar, men det kan mycket väl spåra ur ;)
Jag kallade det nivåer, och kanske lät det fel eller konstigt. Men har du inte upplevt att du inte är på samma nivå som någon i din närhet? Ni tänker inte likadant och handlar inte likadant i olika situationer, ni är inte på samma våglängd och kommunicerar helt olika. Ni kan säga samma sak båda två, men eftersom ni gör det så olika kanske ni har en kompis som inte alls fattar vad du snackar om medan den andres ord förklara klockrent för kompisen.
Spöken kan ju inte förmedla sig genom samma sätt som vi eftersom de består av energier, de kan inte prata eller visa med kroppsspråk. De tar kontakt genom andra sätt. Du kanske inte alls kan ta upp den energin som din döda morfar förmedlar, medan din kompis känner av det direkt eftersom han är på samma nivå känslomässigt som energin din döda morfar utsöndrar.
Hänger du med? Det gör inte jag riktigt längre ;)
I annat fall kan du tänka det som att varje individ har en ton. När din morfar dör vibrerar den här tonen vidare när han vill förmedla sig till de levande. Men eftersom vi alla hör olika kanske du inte uppfattar just hans ton, utan du hör bara din gammelfasters ton eftersom den vibrerar inom ditt spektra.
Jisses, klockan är bara åtta och jag känner hur hjärnan kolapsar. Kanske säger denna förklaringen emot vad jag sa, det kanske inte är spökena som är på olika nivåer utan vi människor?
Zadeira - Jo, jag har många gånger känt att man inte är på samma nivå som den man pratar med. Men jag har aldrig tänk i dom termerna när det gäller spöken. Om din kompis känner av mer än du, så beror det nog snarare på att han/hon är mer mottaglig (som vi diskuterade om innan) än att spöken befinner sig på olika nivåer.
Andarna talar ofta i en annan frekvens som inte vårat öra kan fånga upp….men det går utmärkt att spela in deras röster på t.ex en diktafon och sedan lyssna på det. Jag har själv stor erfarenhet av det.
Min uppfattning är att spökena befinner sig i en paralell värld eller dimension, som dom ofrivilligt har fastnat i, på sin färd över till andra sidan. Då och då, av olika orsaker, blir gränsen mellan deras dimension och frekvens så tunn att dom materialiserar sig, orsakar fysiska fenomen, talar, etc….så att dom visar sig för oss helt enkelt! Jag tror att spökena uppfattar oss likadant som vi uppfattar dom. Men att spökena befinner sig i olika nivåer, som du säger, har jag faktiskt inte direkt tänkt på. Det är helt möjligt och värt att studera närmare.
Tack! 
/Fredrik
Värmland"
Jag förstår hur ni menar :)
#6. Mycket spännande!
Du skrev att om min kompis känner av mer beror det nog på att mottagligheten hos oss skiljer sig åt. Men det tror inte jag enbart är fallet. Jag menar, både jag och min mamma känner av spöken lätt men vi får inte kontakt med samma spöken. Vi är ju lika mottagliga eftersom vi känner av lika många spöken, men det är olika spöken vi känner av. Då beror det inte på att vi inte är lika mottagliga utan att vi helt enkelt hör/känner/ser olika spöken.
Därav tycker jag det låter logiskt att de inte är på samma nivå eller frekvens allihopa :)
Det där med paralell dimension tror jag fullt ut på också! Där är jag med dig till fullo!
Zadeira - Ja, det är märkligt. Jag tror säkert att du har rätt men spökena tycks också välja ut vilka dom vill ha kontakt med, nån i samma nivå, som du nämde i #5. En del spöken/andar kanske väljer dig och vissa kanske föredrar din mamma. Så kan det kanske också vara. Jag är lika öppen för din teori som jag är av min egen
! Tack, detta är klart värt att fundera på!
Någon mer som har teorier om detta?
/Fredrik
Värmland"
#9, det är skönt att diskutera med någon som tänker likadant fast ändå lite olika. Får en att tänka lite på andra sätt också än man brukar, även om det inte skiljer sig helt från ens eget sätt att fundera!
Zadeira - Tack!…….och man lär ju sig av varandra också! 
/Fredrik
Värmland"
Jag tror att jag inbillar mig…?
Igår kväll satt jag vid datan och lyssna på mj låtar. Jag börjar gilla hans låtar mer och mer fast jag vet att det är rätt så försent att gilla honom. Men rätt som det var börja jag snakka med mig själv (visska för mamma sov) Jag pratade engelka, jag ställde en fråga och svara på den. Det kändes som mj var där, fast jag vet är det är ju nästan omöjligt han konntaktar just mig… Jag bara snakka och snakka säkert i mer än en timme. Sen gick jag och la mig.
Kan det vara fantasin som lurar mig fram. Det är ju typ omöjligt att han just kontaktar mig. Jag känner mig så onormal -.- Just nu känner jag inget om det med mj… :/
Hej.
Det är ALDRIG för sent att börja gilla M.Jacksons musik. 
Angående om det var din fantasi eller inte som trädde in har jag ingen aning om.
(kan inte sånt).
Fråga: När du hörde dig själv prata på engelska, gick det bättre då än det brukar gå? -tänkte på om du kanske pratade super-flytande, med ev dialekt etc.
Woozy
Det gick faktisk mycket brättre än vad det brukar göra som i tex skolan. Men det var några ord jag inte kude som jag gissa mig fran på… :/