slutat spöka? Nej, det har det väl verkligen inte för mig…
Någon snäll ande släcker min läslampa på nätterna om jag somnar ifrån den. Tycker det är himla praktiskt att nån ser efter en sådär så man sparar el ;)
Det kan man nog kanske säga, fast man aldrig vet när och var dessa fenomen kan dyka upp. Det spökhus jag brukar besöka är lite off-season, får vänta ända till våren *suck*
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag hade det lite jobbigt inatt, men det beror nog mest på att mitt psyke inte pallar så mkt mera antar jag. 
Det lät obehagliga ljud i lägenheten, det dunsade till i sängen flera ggr samt jag tyckte jag hörde nåt "hasande" ljud i sovrummet. Ett tag tänkte jag försöka filma det med mobilen (jag såg inget med blotta ögat), men jag avstod. Hittils har jag inte blivit slagen här som i den förra lägenheten, men jag försöker att inte "provcera" allt för mkt.
Oftast så brukar det vara min döde hankatt som hoppar upp i sängen, därav dunsarna, men det som hände inatt var inte som det "brukar" när hankatten är på besök. Nu kan jag ju inte vara 100% säker på att det just är min hankatt som gör så satt det dunsar i sängen, går på benen mm, men "beteendemönstret" är likadana som när han levde samt att jag har sett hankatten i sängen både som helt kritvit samt svart som den var i livet, men "dammig"??.
Nåväl. Jag hade inte psyke för att leka duktig i natt. 
Woozy - Intressant det där med katten. När jag bodde i min förra lägenhet så hade jag en katt. Många gånger kände jag en katt hoppa upp i sängen och gick på den, natt som dag, utan att jag såg något, och min katt var inte i närheten. Jag frågade ett medium hur detta var möjligt och hon berättade för mig att det var en "kattbror" till min katt. Min katt var en hittekatt och spökkatten hade helt enkelt följt med. Man såg ofta min katt leka med något osynligt.
Hasande ljudet i din lägenhet låter inte riktigt som en katt. Lät det tungt eller lätt…litet eller stort?
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Det finns flera sjuka saker som händer i den här lägenheten. Det är helt sjukt i mina ögon. Men å andra sidan så är jag inget medium/synsk så jag har väl inte "vanan". Kan berätta två saker till som hände inatt och att det ska vara slumpen köper jag inte. Det här hände ungefär vid samma tid som dunsarna/hasandet (även knackande i väggarna). Jag hade TV:n på i sovrummet och låg i sängen och surfade med bärbara. (jäkligt bekvämt med bärbar dator när man har reumatism/whiplash/bechterews etc.
Hux flux xå blev det myrornas krig på TV:n. Inte en enda kanal funkade. Allt var brus. Lite senare dör det trådlösa internet för mig. Klockan var ca 02.30 när internet dog. -slumpen? neeeeeh inte enligt mig.
hasande ljudet lät tungt samt "segt".
Förra veckan när jag skulle till mina föräldrar och sova över, så packade jag en väska. Jag tänkte att jag kanske skulle ta med mig min bibel och läsa lite.
Den har legat orörd i bokhyllan i vardagsrummet ett bra tag.
Jag packade färdigt (hade glömt bibeln) och satte mig vid datorn.
Då hör jag ett jätte-duns i vardagsrummet och jag går dit för att se vad som ramlat.
Då ser jag min stora tunga bibel som ramlat i golvet! (Omöjligt att den av sig själv kunnat "ramla" ner)
Någon ville väl påminna mig om att inte glömma bibeln. :o)
Stod bibeln upp eller låg den på golvet? Helt klart så lär det varit en påminnelse från en som visste att du hade tänkt ta med den till dina föräldrar.
Egentligen så är det ganska "coolt" när såna här positiva grejer händer.
Kanske "mäktigt" är bättre ord än "coolt"?
Hur som, en upplevelse och ett livslångt minne lär du ha fått med dig iaf.
Den låg utvikt på golvet med pärmen uppåt efter den ramlat. Försökte kolla om det fanns något ord där det slagits upp, men hittade inget speciellt just då, men senare.
Jag antar att med "pärmen" så menar du "ryggen" uppåt. Vad upptäckte du senare då? *nyfiken*
Det var några bibelord som betydde mycket för mig i min situation just nu 
okies..