Sann spökhistoria.
Nu ska ni få höra en sann spökhistoria!
Jag, pappa och min syster åkte ner till skövde med min pappas (nu ex flickvän) flickvän och med henns två barn. Nere i skövde bor flickvännens mamma och hennes man i ett stort rött gammalt trähus. Det är långt ute på landet och himlen börjar mörkna, vi, alla barn och flickvännen sover på uppevåningen, min pappa fick inte plats att sova på uppvåningen så han gick ned för den knarrande trappan, la sig ner i soffan och slumrade in.
Natten var mörk, det var sen tidigare fullmåne, Pappa slår upp sina ögon, tittar in i dem ljusa ögonen som står och blänger.
"Varför ligger du i soffan?" hördes en svag mycket darrande röst, bredvid pappa står en vit dam, en dam som skiner och bländar pappa, han gnuggar sig i ögonen, tittar upp och… Hon var borta.
Samma sak har hänt en kille vid namn Simon och hans pappa Tappi, dem låg på nedervåningen, inte i soffan utan i gästrummet som bestod av en gammal säng, en bokhylla och en dator. De båda hade somnat, plötsligt vaknar Simon av ett starkt sken, han gnuggar ögonen och tittar upp. Han ser en vitt sken röra sig bort mot bokhyllan, han vänder blicken och ser en vit dam med ett sorgset ansikte, fort så väcker han Tappi, pekar mot bokhyllan, vänder sig om. Ingen kvar, hon var borta. Dagen därpå berttade dessa allting som de sett, sen dess har jag aldrig sovit hemma hos dem något mer. Det sägs att Pappas flickväns mammas mans fru dog i just det här huset, kanske var det hon som gick och spökade? Tyvärr finns det inga foton.
Kusligt!
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus