Sanning och konsekvens
Hej på er
Tycker att det är dags för en lek här igen utöver nattsudd. =)
Såhär går det till:
jag börjar med att skriva en fråga för "sanning" och en uppgift för "konka" och sen får nästa person under mig välja någon utav dom och antingen svara på frågan eller göra uppgiften och sen skriva en ny fråga och en ny uppgift.
Sanning: Har du ätit en insekt någon gång, isf vad för insekt och hur gammal var du?
Konka: Vänd på alla mattor du har. Har du ingen matta hemma så gå ut i trapphuset eller på bron, spana in närmaste grannes matta utanför dörren och vänd på den istället. =)
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla

Sanning: Jag tror inte att jag ätit någon insekt någon gång faktiskt. =)
NY
Sanning: Tvättar du ALLTID händerna efter du varit på toa?
Konka: Ring på hos grannen och fråga om du får låna en dl socker, lova sen att grannen ska få en och en halv dl socker tillbaka när du handlat nästa gång.
Nä
Sanning har du fisit under täcket sen lyft för att lukta
Konka drick 1 dl senap
Haha, sanning. Ja det har jag gjort! =D
Sanning: Har du förstört en vittvätt med ett rött plagg någon gång?
Konka: Gör det onödigaste du kan komma på på rak arm och berätta sen vad du gjorde. =)
nej det har jag faktiskt inte gjort då jag inte tvättar hemma :)
sanning: har du någongång råkat förstöra ett föremål hos nån kompis och sen gömt det trasiga föremålet och låtsas som om det var så när du kom ;D
Konka: ät något du absollut inte gillar och ta kort på det som bevis o lägg ut här :P
Sanning: Har inte gjort det. Fast råkade tasönder en sak av min syster ocg har gömmt den
Sanning: Har du råkat gå in i fel hus?
Konka: Ät en matsked socker
Sanning: Berätta någonting du skäms över.
Konka: Ställ dig på ditt vardagsrumsgolv, om det sitter folk och ser på TV:n ställ dig framför TV:n, och låtsas lyfta en otroligt tung vikt från golvet. =)

Sanning: Jag skäms över mina fötter!
Sanning: Tänker du ofta på snusk?
Konka: Gå och drick två glas vatten!
Sanning, ja jämt när jag är med min kille för han är så förbaskat het! 
Sanning: Vad heter du i mellan-namn?
Konka: Gå ut och kika på meteorregnet inatt! =)
#8 Anna & Elisabeth
Sanning: vad är det pinsammste du gjort som du fortfarande skämms över?
Konka: hoppa på ett ben samtidigt som du försöker bita dig i höger öra, och skrik / ropa: snart kommer jag! du kommer int eundan hörredu!
XD
Det var en gång när jag sa "Hej, är du här?" till en på en affär som jag trodde jobbade på pappas jobb, fast det var inte hon. :P
Sanning: Har du nån gång nallat kakor hemma hos nån? :P
Konka: Gå runt i huset och den första du träffar på ska du hälla vatten på xD
//Elin
Väljer sanningen…Ja, det har jag, ett flertal ggr :-)
Hmmm…. Sanning: Har du någon gång sårat någon med vett och vilja?
Konka: Drick ett glas iskallt vatten genom näsan… :-)
Sanning: Knappt, jag kan inte såra folk. Eller en gång försökte jag, men det gick sådär och jag mådde dåligt efteråt :P
Sanning: Har du ätit djurmat nån gång.
Konka: Häll lera i ditt hår :P
//Elin

Sanning - Jo när jag var liten åt jag hundmat 
Sanning: Vad är det olagligaste du gjort?
Konka: Gör pannkakor till frukost!
Haha, det var när jag och några kompisar var i en av lärarnas trappor. Så gick vi upp. och så fanns det en hiss som gick ner. Så 1 tryckte på knappen där nere (man var tvungen att ha nykel för att åka ner) 2 åkte, och en vaktade så ingen kom :PxD (Inte så farligt, men iallafall) xD
Sanning: Har du gömt dig för en perosn du inte vill träffa?
Konka: Håll andan i 10sek.
//Elin
Sanning, jag har inte dirket gömt mig som så, men gått omvägar för att slippa stanna och prata.
Sanning: har du läst en kompis hemliga anteckningar/dagbok
Konka: Drick ett glas mjölk i så få klunkar du kan
#15 Sanning: -Ja, råkade göra det en gång för länge sedan.
Sanning: Är du förtjust i någon på iFokus?
Konka: Skriv en dikt.
En fråga till #16: Måste man publicera dikten? Eller kan det räcka med att man publicerar en gammal?
nä skriv en dikt bara. Publicera gärna :o)
Hm det är så svårt.
Nej jag svarar på sanning istället. Nej, inte annat än som vän. =)
Sanning: Berätta om någon gång när du försov dig!
Konka: Sätt tungan mot nästippen!
det är lättare att berätta om en gång när jag inte försov mej XD har kommit försent till skolan varje dag sen 5an (går i 9an) XD en gång så hade jag glömt starta min väckarklocka och mamma hade varit tvungen att åka iväg till stallet på morgonen så klockan han bli 10 innan jag kom upp (min brossa väckte mig) så jag slänger på mig kläderna och kastar mig ut genom dörren, rycker tag i cykeln och ser att det är punka på bak hjulet, suckar högt och börjar springa. Kl 10.30 kommer jag in på skolgården och börjar sätta fart mot våran klädhall, kastar av mig ytterkläderna och springer mot dörren när den öppnas av en som ska ut på toa samtidigt som jag snubblar över skorna och landar rakt på hakan med armar och ben åt alla håll och kanter. Han som skulle på toa ser ut som om han har skitit på sig och jag reser mig upp vinglar fram till närmaste stol och nästan skriker rakt ut till vår norska lärare "Förlåt för att jag kom försent!" medans resten utav klassen skrattar högt (förutom han som skulle på toa, han kunde också springa snabbt)
Sanning: säg nåt du aldrig trodde du skulle säga till nån.
Konka: ropa högt och panikslaget på någon att du sitter fast och du har jätte ont, sen när dom kommer titta frågande på dom som om dom vore knäppa och säg "jag har inte sagt nåt?"
Haha din konska var ju ganska rolig, tyvärr blir det svårt att genomföra den nu eftersom kl är mycket, så jag svara på frågan istället.
Har en tjejkompis till mig som tycker om att prata mycket, samt prata om sig själv. Detta är något som kan reta gallfeber på mig, då man själv inte får någon som helst talan. Så efter att ha lyssnat på min tjej kompis i ca 1 timme, säger jag bara rakt ut " Gud vad du pratar mycket om dig själv, får jag lov att säga något snart? "
Hon skrattade mest efter denna kommentar, och kunde faktiskt inte mer än själv inse att hon faktiskt pratar mycket om sig själv. Dock lärde hon sig inte direkt, eftersom hon fortfarande pratar lika mycket! 
Sanning: Vad är det mest pinsamaste du någonsin gjort?
Konka: Ta på dig en mp3 spelarare och gå ut och gå. Sjung med i låtarna högt, så folk runt omkring hör.
Haha var bara tvungen att ha med detta som konka eftersom jag själv sett en kille sjunga och leva sig in i sin musik på det sättet. Såg väldigt roligt ut faktiskt!