Ja du. Det var ju en skum video. Svårt att veta om man ska tro den eller ej som du säger.
http://www.youtube.com/watch?v=0laFusN40qc&feature=related
Nä, här är den förklarad… bara en skugga.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Fattar inget av förklaringen, men det kan ju bero på att ljudet på min data har försvunnit ;)
De säger att det är en skugga på väggen då den får konturer efter öppna spisen. 
Det är samma sak med den här videon när han ligger i flygplanet inlindad, så kommer ljuset precis så det ser ut som han reser sig inne i flygplanet.
Det är klart att vi vill ha tillbaka våran Jacko och kommer att leta efter tecken på att han finns, men han har det mycket bättre där han är nu.
Jag vet personligen inte ens om han skulle vilja "spöka" när han eventuellt hade Aspergers Syndrom. De personerna vill ju helst inte synas och är gärna ensamma.
Det är nog lite för tidigt för det än….

det känndes som att det va han tyckte jag, ser precis ut som ett spöke.
jag tycker att det är synd att han dog, han är min i dål
.
vad tror ni hur han dog?
om hans hjärta va dåligt eller om han tog knark?
synd om hans barn.
Jag tror nog han "spökar" där, men inte det de fått på filmen.
Jag tycker också det är fruktansvärt sorgligt att han dog.
Jag sa redan när jag hörde att han hade gått bort att det var en överdos som tagit hans liva och jag tror fortfarande på det.

undra varför han tog det för?
vad man hört och läst i tidningarna så har han varit läkemedelsberoende. Om det stämmer sedan vet jag inte.
#6 Han tog en massa mediciner, Lux, under en lång lång tid, så att det blev ett beroende och även om det inte var dem som dödade honom så tar kroppen sådan otrolig stryk av en massa mediciner, så den orkade nog inte längre. Han led också av kronisk sömnbrist. Han KUNDE inte sova utan hjälp. Han ville så gärna sova. Och untan sömn så tar kroppen också väldigt mycket stryk.
Anledningen till att han började ta dessa mediciner var all press från massmedia och falska påhopp (Jag säger som amerikansk domstol, personen är alltid oskyldig tills motsatsen bevisas). Jag tror bara att han in grunden var väldigt barnkär då han själv aldrig fick vara barn.
Nu får du sova, Jacko, sov så gott!
Såg ni han minnesstund på tv:n?
#11 Ja. Det som rörde mig mest var lillflickans (hans dotters) tal i slutet. 
#11:
Usch ja, så sorligt. Lilla Paris som höll tal
stackarn… Jag tycker nog det bästa var när mikrofonen stod där med ljuskastaren på sig, Huvudpersonen fattades, liksom..
#4:
Jasså? Jag har inte sett den videon, har du någon länk? :)
Hursomhelst så kommer han kommer alltid finnas där, som spöke eller inte ;)
Självklart finns han kvar bland sina nära och kära…men jag tror inte att det är han på videon..bara ett dumt trick för att göra spektakel av hans död. Som alla skämt som finns om honom..elakt!
U R us
#13 länkan finns i inlägg #2. 

fasrsan var ju dum mot dem när de var små och slog dem, och Michel fick aldrig leka när han var liten.
Jag tycker att det va synd om honom han miste sin barndom.
15:
Jag menar den i helikoptern? Där det ser ut som han sätter sig upp? Du nämnde det? ;)
Jag tror att det är sant…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
På aftonbladets Webbtv
jag tror inte att han spökar, jag tror han har fått frid…
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Jag har svårt att tro mikeal skulle hemsöka neverland då han utalat sig om redan vid 2005 att han inte någonsin ville tillbaka till neverland på grund av smärtande minnen pga det där med barn antastning.
Om det nu är sant att han inte ville återvända dit varför skulle han då börja spöka?
#19 Du har inte länk direkt dit 
Det ser ju onekligen märkligt ut…

vad är det som är merkligt?
jag tror ej att han har fejkat sin död.
för han tyckte ju om sin familj och livet så tror jag.
vet att han tog några medísiner men det va vel för hans sjukdom.
ingen vet hur han dog står det i tidningen har jag läst.
Det är klart han inte har fejkat sin död. Jag håller med om att vidoen ser märklig ut. Men titta noga så är det bara ljuset som faller in i samma vinkel som helikoptern åker.
Jag tror det kan vara trycket från landningen som gör att det lyfter sig, hans överkropp var ju det enda "lösa" delen i hela helikoptern.
Sen att han tog en medecinsk överdos var inte så konstigt egentligen, allt han ville var att få vila och det länge, han blev injecerad en halvtimma / tre kvart innan hjärtat stannade och den uppgiften kommer från CNN, litar mer på dom än tidningar men nu försöker rättsläkaren kartlägga hans medecinska beroende för att sätta dit någon för hans död - enligt mig tog medias påhopp ihjäl honom, blev för mycket tillslut. Om nu Michael var skyldig enligt domstol till sexuella övergrepp på barn så hade dom inte släppt han på en förlikning 1 gång och andra gången friade juryn honom varför fortsätta älta? För att det säljer.
Håller med här över att neverland är det sista stället Michael ville till så där går han troligen inte igen.
Min idol sover nu för evigt och har förhoppningsvis funnigt frid och jag hoppas innerligt att hans barn får frid nu från media.
Det kan väl ha varit någon fler i helikoptern? Som lade till honom innan han skulle ut ur helikoptern? För jag tycker det ser ut som om någon drar i tyget eftersom det skrynklar sig sådär.
Ha en bra dag! // Pernilla
#28 kan vara möjligt eftersom det var de första som folk tänkte på när de försökte tänka rationellt.
Ja jag kan tänka att en helikopterfärd kanske kan vara rätt så skumpig och dom visste väl att dom hade kamerorna på sig och ville väl att han låg fint när dom tog ut honom ur helikoptern.
Ha en bra dag! // Pernilla
Sen har jag väldigt svårt att tro att om han skulle iscensätta sin död skulle han inte vara så klantig att han skulle avslöja sig så enkelt. Vam som helst kunde ju räkna ut at det skulle finnas kameror riktade mot honom 24-7 tills han är under jord.

aa det tror jag meed

ja inte skulle väl han utsätta sina nära o kära för en sån hemsk sak som att spela död ett tag o sen komma tillbaka och fortsätta som inget hade hänt….det är ju så att man har svårt att fatta att en stor idol går ur tiden,men det är klart att han kommer att visa sig för de som har förmågan att se andar..helt klart!! R.I P King OF pop OF the world……always!!!
Vi får tänka såhär, att denna teori har alltid kommigt upp med idoler det var exakt samma som med Elvis, folk trodde han iscensatt sin död m.m och det är folk som inte vill förstå att det är vanliga människor bakom musiken och tyvärr blir familjen lidande..
En sak som gör mig säker på att allt detta är på riktigt är CNN, rättsläkarnas utalan och att MJ's dotter grät för hela världen för är det något som är svårt att iscensätta så är det barns reaktioner. Det borde ha varigt det slutgiltiga beviset för resten av världen men tydligen så är det svårt fortfarande för en del att fatta tyvärr.

Dumt, larvigt och bara i USA.
PS. Elvis lever.

THRILLER…..nu har han den rollen för evigt….
P.S M.J lives forever…..
Jo håller med verkar vara amrikaner som inte kan greppa läget.
Man kan ju iofs säga att han lever. Men genom sin musik och i folks minnen! :)
//Elin
Vet inte om jag går lite OT men läste ni på Aftonbladet, det var någon basketspelare som snackade med MJ i telefon? Man fick se video nä de pratade och han hade högtalare på.
Försökte de säga att han lever? Eller var samtalet innan han dog? Ska försöka hitta videon.
#39:
Försök gärna hitta videon, blev väldigt nyfiken nu :)
Hittade artikeln nu, om ni vill se videon finns den under den till höger under bilden.
Klicka här för att komma till artikeln
Måste ha varit innan han dog, jag missar säkert någon viktig detalj när jag läser…
Nu såg jag, det stod "..den numera avlidne Michael Jackson" alltså var samtalet innan han dog, alltså finns det ännu inga bevid på att han fejkat sin död.