Är det riktiga orber??
Hje alla! Det är första gången jag besöker detta forum och jag vill gärna visa vad jag fotograferat i kyrkan och hemma i vardagsrumet de senaste dagarna. Är det riktiga orber? Jag har en splitterny telefon med kamera och fotade lite i kyrkan häromdagen och när jag såg dessa cirklar gjorde jag rent linsen ordentligt men de finns där i alla fall. Skulle bli glad om någon som vet lite mer än mig kunde kommentera mina cirklar.
Mvh Gisela

Hej och välkommen till forumet. =)
Damm kan bete sig såhär utan att det sitter på linsen. Det blir så när dammet hamnar utanför fokus helt enkelt. Men vad fina dom var. Gillar speciellt den nedersta bilden!
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla

Fina orber iallafall!
#2 Nä, var halvläskigt :P
//Elin
Tycker det ser ut som en snäll vampyr den där sista!
=)
Ha en bra dag! // Pernilla
Orber är jättespännande. En undran - är det så att de är mer vanligt förekommande numera? Eller har vi bättre kameror? Tycker inte det var så här mycket runda prickar på bilder förr - har en väninna som fotar orber överallt - inne, ute, på fest osv. Och de ser olika ut så det är inte mobilkameran det är fel på.
Någon som vet?
#6 det har att göra med kamerorna ja. kompaktkameror och blixt är upphovet till det största antalet orber, om det dock är möjligt på andra kameror med. kamerorna blir bättre på vissa sätt men uppenbarligen inte alla.

Kul att du, Uffe förstorande upp bilden.
Vad hade du tänkt göra med orginalbilden?
mvh
nighttrain
#5Wow vilken bild! Lite läskig…
Jag ser en pojke som sitter i soffan till höger.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else