OT - []¤-Fikarummet-¤[]
Hej på er
Startar upp en tråd där vem som helst kan diskutera vad som helst.
Berätta om dagens bravader eller vad ni har för väder. Fråga någon om ett bra recept till middagen eller berätta att ni har slut på toalettpapper. =)
Dra ett roligt skämt eller prata om något mindre roligt.
Jag drar igång med att fråga vad ni medlemmar roar er med i sommar?
Själv gör jag inte så mycket! Jag är sjukskriven för utbrändhet så jag sitter mest bara hemma och degar och suckar och tycker synd om mig själv när inte sonen är här. Dagarna börjar bli svåra att fylla och ju mindre jag gör desto mindre orkar jag göra. Hoppas att det ska bli dåligt väder snart så att det blir mer livat här på sajten. =)
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla
Hej Pernilla
Jag känner igen det där. Man sitter och ju längre man blir sittande desto svårare blir det att komma igång. Jag har varit utbränd för några år sedan, då satt jag och spelade "Röj" hela dagen. Fast det var rätt skönt att nollställa sig så där. Jag håller med dig här är väldigt tyst, så den här tråden tycker jag är väldigt bra ide.
Vi är hemma och tar det lugnt. Idag letade vi efter två köksskåp, och det hittade vi inte, vill inte ha Ikeaskåp. Det är inte bara att gå in i en affär med kök (om man hittar nån affär) och köpa ett eller två underskåp.
Haha nää då ska man köpa ett helt kök.
Nåja vi har lite fler ställen att leta på.
Har uppdaterat min blogg här med min dotras eskapader, hihi. Jodå klart att jag frågat om lov, hon är ju läsande medlem här, och jag är mån om husfriden hihi.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Åh vad roligt att göra om hemma! Blir avundsjuk. Klart att det är jobbigt att leta rätt grejer men åh vad roligt när man får allt klart!
Har unnat mig att skaffa fiskar faktiskt! Var och impulsköpte dom igår. 5 st platy(3 tjocka honor och 2 hanar), en silverhaj och en sån där slammsugare(stavning?).
Lever på försörjningstöd så hade inte riktigt råd men jag och sonen får leva på korv och makaroner den här månaden. Blir inte att unna sig choklad och sånt. Men jag som bara har min son varannan vecka och inte ens det, behöver någon/något att ta hand om när han är borta. Hahaaaa jag är så glad för fiskarna. Drog fram gungstolen till akvariet igårkväll och satt där länge och bara tittade och njöt. Känns så fridfullt. Men en hona, hon som är tjockast, hon jagar dom andra hela tiden. undrar om hon är stingslig för att det är dags att ploppa ut de små snart. Så jag ska sepparera hon från de andra idag.
Jag skulle aldrig klara av att sitta och köra Röj hela dagarna. Det är lite för enformigt för mig men jag förstår vad du menar med att det är skönt att nollställa.
En liten gåta bjuder jag på här. Har säkert haft den uppe förrut men tar den ändå:
"Vad är det som är större än Gud och ondare än Djävulen? De fattiga har det, de rika behöver det och om du äter det så dör du?"
Haha, jag minns när vi hade fiskar! De blev tydligen kannibaler efter ett tag och åt upp varandra! Det var helt sjukt, till sist fanns det bara en kvar som dog av sig självt. Där tog även fiskintresset slut för vår del.
Jag har spenderat hela veckan med att sy, men är äntligen klar med helt outfitten, yaaay me! Första gången jag var ute i god tid, klar till och med två dagar före det behövdes! I'm so proud.
Angående gåtan så är jag definitivt inte i form för att tänka nu, är heltrött i hjärnan…
Hahaha…kan inte låta bli att tycka synd om fisken som åt upp alla. När den slickat i sig sista biten av sin sista kompis så guppar den omkring där ensam och undrar vad den ska ta sig till nu. Hahaha.
Vad duktig du är. Grattis kanske man kan säga! =)
Är helt slut i huvudet själv nu efter alla vändor med forumgrupperna nu. vet inte om det blev bra men måste ju prova innan jag vet.
Hörni, vad har ni för väder där ni bor och var bor ni?
Jag bor i Lund, typ nån mil från Malmö, Skåne. Vädret här är skiftande, mulet med lite regn för att i nästa stund vara soligt och varmt.. Klurigt väder med andra ord!
här har det regnat och blåst hela vecka,mindre kul
bor utanför höör,mitt i skåne
men nästa vecka har dom lovat medelhavs värme,hoppas det stämer,så man får fint väder på semestern,har ingen störe lust att träna dressyr i ösregn
Här kommer ännu en skånska,
huserar utanför Klippan i Skåne. ser inget väder
just nu. det är mörkt ute men det har blåst och regnat och ibland har solen lyst igenom, Samma väder som i Lund med andra ord.
(Grubblar fortfarande på gåtan
Har hört svaret en gång, men det var lääääääängesedan )
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Den där gåtan ställde till det för mig idag. Tack för det
Men efter några riff på guran och en bärsa så tror jag mig ha hittat svaret, svaret är: INGET.
Jag fattar stafettpinnen efter Pernilla och bjuder på denna.
När du inte vet vad jag är, då finns jag. När du vet vad jag är, då finns jag inte. Vad är jag?
//Acko
jo det var alldeles rätt! En applåd! =)
Jag tänker typ tro eller något åt det hållet som svar på din gåta. Måste iväg så någon annan får fundera ut svaret på din gåta.
#7 hej nästangranne.