Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterorberljusfenomen
Läst 4227 ggr
[marion69]
0

Vad på filmen???

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag filmade i fredags på power meet med min dv-kamera och vid cirka 8 sekunder in i filmen ser man en flygande prick!!

Vad  sjutton är det?? Är det en Orb tro?

[marion69]
0

Det kan ju inte vara reflektion från bilarna ljus, för ljuspricken är inte samsynk med bilarna.

[marion69]
0

Pernilla, tror du att du kan mixtra med filmen som du brukar göra, ifall man ser något mer då?

Ritva
0

Det skulle kunna vara en insekt!?

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

[marion69]
0

nja, insekt tror jag inte på eftersom dom inte brukar "glöda" så där eller lysa.

Zadeira
0

Power meet, nu blir jag avundsjuk ;)

pernillaa
0

Ja jag också. Oj oj oj. Nä men det jag ser på filmen är en reflektion från bilens ljus. Det som händer är att du rör på kameran lite litegrann och det räcker för att den ska studsa upp och ner i bild. Det är min övertygelse i alla fall. Men himmel vad fin den var. Tänk om det skulle vara typ en älva eller nåt i alla fall. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

[marion69]
0

#6 Kan du inte mixtra lite med filmen som du brukar göra, ifall det skulle vara nåt annat är reflex Tungan ute

pernillaa
0

Bilder kan jag mixtra med men inte filmer tyvärr. =(

Ha en bra dag! // Pernilla

[marion69]
0

Jag ska prova ta en stillbild från filmen och se vad jag kan komma fram till.

[marion69]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer  några stillbilder från filmen.

[marion69]
0

bild2

[marion69]
0

sista. Det gick inte att få dom i större format.

Jinaum
0

Ser ut att tillhöra bilen tyvärr. I alla fall som det ser ut vid första anblicken.

[marion69]
0

Ja, det kanske är det ändå….hmm jag som trodde att jag äntligen fångat något på film! Tungan ute

Jinaum
0

Jobbigt. Men kommer kanske i framtiden ^^ Tror det är lättare att fånga sådant på kamera än på video dock.

Choklad
0

I vilket fall som helst så är det en riktigt cool prick..men borde inte kameror av alla de slag ha reflektionsskydd? För mig liknar det en insekt..problemet är att hur kan den lysa?

U R us

Angelclaw
0

Trevlig film iallafall! Roliga ekipage!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

[TrevorS]
0

Reflektion. tyvärr..

Lainen
0

Det är någon som siktar på din kamera med en laserpekare! Sån där liten sak som ger en liten röd prick. Jag är 99% säker att det är en sån som ligger bakomSkrattande

[kobbeuffe]
0

Hehe Lasermannen i en 9 årings skepnad…

Jo skoja är kul bara det hålls på en oskyldig nivå. Har du nån lite mer logisk förklaring också? Alltid intressant att höra olika teorier av olika folk…

Lainen
0

#20 Logisk förklaring? Det där är så logiskt det kan bli…

En grupp ungar såg att det var många med kameror och skaffade sig en sån här; http://www.fritidochprylar.se/images/laserpekareliten.jpg

(Det är inte bara gevär som har lasersikten, finns leksaker om du inte visste det)

[kobbeuffe]
0

Jag vet vad en laserpekare är men jag tror inte att det har med denna film att göra.

Bjoern
0

Det kommer från lyktan på forden. 100% säker. Ljusfenomenet börjar när den kommer nära, åker åt vänster i bild i samma takt som Forden åker åt höger i bild. Dvs, långsamt i början och snabbare mot slutet. Det försvinner när bilen åker ur bilden.

[marion69]
0

#23 ja, jag tror nog som du, efter att ha tittat på filmen så många gånger nu.