Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikett: spöken
Läst 3884 ggr
Cuyi
0

Vem är det på bilden??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dem här bilden tog jag för ett tag sedan.. eller ja 2008. Men först nu efteråt så ser jag att det sitter någon till vänster.. det är alltså en spegel som man ser ett huvud i, ovanför den blåadammsugaren. Är det jag som fantiserar?? I alla fall så har jag kollat dagen i almanackan om vi bjudit hem någon då elr liknande. Min pappa som är död såg ungefär ut sådär men var det någon som var hemma hos oss? Jag kommer inte ihåg… det är inte min lillebror. Och inte min mamma och det är defenitivt inte jag.
Jag har ev. tankar på att det kan vara en kompis till oss men jag har ingen aning.

(vet inte vilken tråd jag skulle lägga den i så jag bara tog någon)

bea28
0

det ser onekligen misstänkt ut!  om det är ett spöke eller inte vet jag inte ,eftersom att det skulle kunna vara reflektionen av dig som man ser i spegeln… Är du 100% säker på att det inte skulle kunna vara du, eller din bror?

Cuyi
0

#1 Det är absolut inte jag! Jag håller i kameran och ligger ner på golvet. Det är inte min bror heller, han är kort och där det nu ser ut som att någon sitter så är det för högt upp för honom… det är en röd "puff" sak som står där, som som sagt är för hög för honom. Asså det ser ut som typ min pappa som kollar på mig. Jag vet inte, jag känner mig inte obehaglig till mods i alla fall..

bea28
0

#2, isåfall har du tagit en väldigt häftig bild! :)

Cuyi
0

#3 Tack ^^ Men jag undrar då.. om det verkligen inte är någon som var hemma hos oss? Usch, jag vet inte vad jag ska tro :/

bea28
0

#4 jag är ingen expert på någonting, varken på foto eller på spöken… det finns däremot dem som är väldigt duktiga på det här inne på spökbilder.ifokus! :) vänta o se vad de har att säga om bilden, då kanske saker och ting klarnar :)

Cuyi
0

#5 Ja, vi får se! Jag väntar ^^

Mysan59
0

Häftig bild! Om det nu inte var någon som var hemma hos er. Jag tycker det ser ut som om personen eller vad det pratat i telefon…

Men jag säger som bea28, jag är inte så bra på vare sig foton eller spökbilder jag heller…

pernillaa
0

Ta fler fotografier från den platsen, dels åt det hållet som visas i spegel och dels åt det hållet som fotot är taget.

Ha en bra dag! // Pernilla

Cuyi
0

#7 Jag tycker som du, jag tycker det är någon som lutar sig mot sin hand elr ja, pratar i telefon.. åh, jag önskar att jag kunde minnas om någon var där men jag brukar inte fota när ngn gäst är hemma hos oss ;/

#8 Visst kan jag göra det, även om det säkert ser lite annorlundare ut där just nu ^^ just nu har jag inte tillgång till kamera bara…

exitingsvillemo
0

Ser ut som pernillas bild i experiment-tråden.

Tycker det är ganska tydligt en vanlig dödlig människa som sitter där. Ser inget övernaturligt i bilden.

Du skriver själv att du inte minns om det var ngn hemma hos er vid fototillfället. Förmodligen var det det. =)

"skeptikern har talat ;o))

Jossangizmo
0

wää! Ja blev lite skrajj när jag såg bilden.

Angelclaw
0

Personen är ju långhårig och har ett armband iallafall. Men jag tycker faktiskt som #10 -det ser inte övernaturligt ut, ser ut som en vanlig dödlig människa.

=) Sött marsvin

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Choklad
0

Ett troll?

U R us

[TrevorS]
0

Testat att rengöra linsen? Ser när den tagit bilden med autofokus så ser man att den inte är superren.

Cuyi
0

#10 Det är nog det.. ;P

#12 Jo, jag börjar också tro det.. att det är en långhårig kvinna med ett armband. ^^

#13 Ursäkta? Kallar du mig ett troll? Det tar jag som en ren förolämpning. ;/

Jag skriver ju att det kanske är en människa, jag vill bara veta om det kanske är ngt övernaturligt det kanske är därför jag lägger in bilden?

#14 Kanske att den är smutsig men jag tror nog inte att det kan göra en sådär mörk människoliknande fläck XD

Och jag e för tusan inget troll. Man tackar för att min kallad troll och försöker vara lite aktiv. -.-

[TrevorS]
0

Rengör med en bummulstops med vatten på ena sidan och torka rent och tort med den andra det ska inte vara flammigt eller fingeravtryck. =)

Cuyi
0

#16 okaj :D tack ^^ men om man tar för mkt vatten, gåre in in i kameran då? ;o

[TrevorS]
0

#17, doppa/blöt ena sidan av toppsen i vanligt vatten eller under kran, den ska vara blöt inte droppa..=)

Torka tort och rent med andra sidan. Klart, =)

[TrevorS]
0

Men det är inget spöke, om inte din pappa hade orange hår och var mörkhyad nästan svart? Ett spöke är oftast svartvit och inventerad, så har personen på sig mycket svarta kläder eller mörka kläder syns den på bild som ljusa och om ljusa kläder så har personen mörka kläder.

[incendium]
0

#19 Nu blir jag lite nyfiken, vad baserar du det på? Enbart personliga upplevelser eller annat med?

[TrevorS]
0

#20 Utbildad fotograf och sett tusentals bilder. Vi fick lära oss även hur man manipulerade bilder från slutet av 1800-talet och även idag och vilka missar och hur fenomen kan visa sig på foton. Vilka som är riktiga och falska.

[incendium]
0

#21 Vad för typ av utbildning? Längd, omfattning osv.

Vilka är de riktiga bilder du nämner? Har du möjlighet att länka eller nämna någon källa som behandlar sådana bilder?

[TrevorS]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jadu, såhär hade färgerna varit på personen. Tyvärr, du måste haft någon över. Man glömmer lätt. =)

[incendium]
0

#0 jag slant visst off topic igen, så åter till bilden! Jag får nog sälla mig till de som tycker det ser ut som en helt vanlig levande människa.

[TrevorS]
0

#24. det är det, skickade en bild på hur personen på ett ungefär sklle sett ut..

[incendium]
0

#25 åtminstone enligt den teorin du utgår ifrån (angående spökutseende).  jag väntar fortfarande nyfiket på länkar eller källor :P eller mer exakt vilken utbildning det rörde sig om. kan ta det i ett pm om det känns bättre.

[TrevorS]
0

#26. Javisst, jadu, vi fick lära oss en rolig grej till förutom kända fusk inom bild. Även film, de gjorde en miss första fotbollsmatchen de hade en kamera på var sida av halva planen, när bollen kom ut ur fokus gick de över till den andra kameran och woalla så tappade man bort vilket mål som var vilket. ;P