angående youtube-klipp
Ny här inne, men har följt övernaturligt iFokus lite på håll just för bilder/filmer på spökhändelser, och blev glad när jag såg ett nytt forum ägnat bara åt sådant!
Jag är själv med om mycket spöken/andar, men har aldrig brytt mig om att filma/fota. Nöjer mig med att titta på andras!
Nu till trådämnet! Jag tittade en del på Yuotube på detta ämnet. Hittat mycket intressant, både tydligt fejk och annat lite svårare att bedömma. Men nu har jag blivit livrädd för att youtuba sånt här, för när jag tittat på en del seriösa klipp och blivit förundrad och lite lagom ökad puls så händer det. Jag lyckas alltid på nåt sätt komma in på ett klipp som fångar intresset, och så PANG, när man minst anar det klipper de in en bild på nån läskig demon/besatt/annat från nån film och hjärtat håller på att hoppa ur halsgropen.
Händer det er också? Hur gör ni för att undvika det? Jag har ju slutat youtuba spökfilmer bara av rädsla för att ännu en gång överraskas av en sån där överraskning. Och hur mycket jag än förbereder mig blir jag alltid lika rädd och måste gå från datorn för att lugna mig. Jag absolut hatar "hoppa fram plötsligt"-attacker…
Jag förstår att du blir rädd. Det blir jag också när jag stöter på sånt där.
Jag har suttit mycket på youtube och letat och har kommit på att dom har uppbyggt ett sådant system så att olika typer av klipp leder till fler klipp av samma sort. Så om du har turen att först hitta ett seriöst klipp så följer sen oftast så att majoriteten av klippen somföljer är seriösa dom också.
Men gör så att varje gång du tittar på ett nytt klipp så stänger du av ljudet totalt medan du tittar på det och så kan du göra så att du vänder sidan till så att du bara tittar med ett öga om man säger så. För är det något seriöst så är det ju värt att se en gång till och då med ljud. Är det något oseriöst så har du tagit udden av "skrämselattacken".
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla
Jo, systemet är ju sådant där.
Smart idé att stänga ljudet och "halvtitta" om man är osäker på vilken sorts klipp det är.
"Spola" fram till slutet av filmen och kolla om det dyker upp något där, om inte, kolla från början. :)
Jag brukar också stänga av ljudet och sen ha, kanske ett msn fönster, uppe över halva filmrutan, så blir det inte lika stark reaktion om det hoppar fram något.
#3, det är ju inte alltid i slutet av filmen, tyvärr :)
#4, är du också här inne? Trevligt!
#5 Dyker upp lite överallt ;)
Ett annat tips är att kolla vad som är skrivet i kommentarerna under klippet. Är det strunt så har säkert någon kommenterat det.
Ha en bra dag! // Pernilla
#5 Okej. ^^ Men man kan ändå spola igenom, men aldrig trycka på play. ;)
Jag har sett en film när en bil kör runt o plötsligt dyker den upp. Jag tryckte av det snabbt och sprang till min syster.
Och har även spelat två sådanna spel.
Mina söner tyckte det va kul att skrämma både mig och kompisarna med det…men nu är jag inte så lättskrämd längre..har blivit härdad iallafall i detta fallet..så nu är det inget kul att skrämma mig längre
U R us
Jag tycker det är kul att bli skrämd sådär! 
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus

Förstår att du blir rädd när en sån där sak hoppar fram! Blir jag med
Men gör som ovanstående stäng av ljud och hoppa fram filmen. Eller ha ett annat fönster uppe :D
sånna klipp brukar oftast vara under en minut, så alla klipp som är under en minut brukar jag kolla på utan ljud först, sen om det e ett normalt klipp så kollar jag om det 
har råkat ut för mycket sånt, haha därför har jag skapat mig min lilla taktik 
Jag känner som du TS. Jag drar mig.
Finns det någon annan sajt med seriösa spökfilmer?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else