Worlds most Haunted painting
Stötte av en slump på den här tavlan på nätet och tänkte visa er den. Killen som har den har en blogg om den, så vill ni läsa mer så kommer länken längre ner.
Killen själv varnar er som lätt känner av aktivitet genom bilder, det är många som blivit otroligt påverkade av den även bara på foto. Det är inget spöklikt på just detta fotot av bilden, men kolla in bloggen eller youtube-klippet han har gjort.
ÅÅÅÅH SHIT! Jag KAN inte titta på den där filmen. Bilden gjorde mig ledsen och lite ångestfylld men alltså när jag satte igång filmen så reste sig varenda hårstrå på kroppen och jag började kippa efter andan. Tårarna bara rinner på mig! Fy f****n alltså vad äckligt. Jag har kommit till 00:23 på filmen sen blev jag tvungen att stänga av.
Men shit alltså. Avfärdade det först och tänkte att nä men så illa kan det väl inte vara men sen när jag sänkte garden så blev jag alldeles överväldigad. Usch vad äckligt. Jag tror inte att jag klarar av att se klart på den där.
Ha en bra dag! // Pernilla
Nä fy jag måste gå ifrån ett tag. Går ut på en promenad och försöker sova så försöker jag se klart filmen imorgon. Någon annan som kände något? Klart att man inbillar sig saker om man liksom förväntar sig att det ska kännas något men det här var mer än så. Nä usch.
Gud, jag vågar inte titta. Men kan någon säga vad som händer på filmen? :O
Mvh Linnea
Jag gillar inte den bilden …väntar med att gå in och se på den imorgon…vill sova i lugn och ro. Duktig konstnär som kan få en till att känna så
U R us
Jag tyckte faktiskt inte det var så läskigt. Han där killen som såg alla dessa figurer tror jag bara ville se figurerna. Han zoomade kanske in riktigt mycket sedan tänkte han: ''Det där mönstret liknar ju en människa, vi kan säga att det är ett spöke.'' ''Oj, buskens form är ju helt creepy det är säkert ett spöke.''
Nä han vill bara se det han verkligen tror på..
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Höll fan på att svimma när klippet startade, världens hemskaste ljud, högt som fan klockan 8:a på morgonen, inget av det jag såg i klippet var läskigt egentligen, för jag känner inget..men det där ljudet fick mig att hoppa baklänges BOKSTAVLIGEN TALAT :S
Jag tycker tavlan är otroligt vacker. Det ger mig behagliga rysningar längst hela ryggraden och gåshud över hela kroppen.
Skulle vilja veta mer om konstnären och motivet, emn som killen själv skriver så är det hur svårt som helst att hitta något…
Jag tvingade mig själv att se filmen och kan ju säga att det inte var något speciellt med själva filmen. Men de känslorna jag fick igår var helt överväldigande och det var känslor som jag inte kan sätta fingret på vad det var för något. Det var obehagligt samtidigt som det var behagligt. Det enda ordet jag kan sätta på det var "starkt" och "omvälvande"
Jag vill se men vågar inte titta :( Är det verkligen jättehemskt? Har kännt mig själsligt svag den senaste tiden, tror ni att det påverkar negativt om jag ser denna film?
#9 den är inte hemsk i sig det är väll intrycken av det du känner som kan påverkas, mitt tips är kolla på dagen med ljudet avstängd alternativt ha glad musik på.

hm, jag tycker inte om tavlan, inte dirket för att jag "känner" något, men jag gilalr den inte :/
#11 inte jag heller, den känns nästan påträngande (och jag känner inget heller och har aldrig gjort det)

Jag hade inget ljud på och för mig hände det ingenting…
Nej filmen i sig är verkligen inte hemsk tycker jag. Det bara kom en massa konstiga otroooligt starka känslor över mig. Men jag är då en sån som kan läsa av kort och får lättast fram känslor så det var väl inte helt oväntat.

Synd det inte finns tydligare bilder på förändringarna i tavlan.. Som den estet och konstnär jag är, som själv håller på med att måla oljemålningar, känner jag att det är på tok för lätt att fejka nåt sånt här.. =/
*ganska skeptisk med andra ord*
Hade det varit filmat på riktigt istället för stillbilder kanske det varit mer trovärdigt. Flåt om jag sabbar stämningen.. 
Men OM det är äkta så är det otroligt häftigt! ^^,
Det finns en liten film om den också, fast då utan dessa förändringar, bara för att visa tavlan…
Du sabbar väl inte stämningen för att du är skeptisk :)
Jag ville nog också se tydligare förändringar men nog var det lite skumt att se filmen ändå.
Men nu är filmen borttagen?
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Förändrar sig tavlan eller nåt, fattar inte riktigt…
Men jag gillar inte tavlan, fin, men det känns sorgsen och lite otrevlig.
//Elin
tavlan känns som filmen "the oprhanage" är. Samma känsla lite faktiskt.
lustigt att människan tagit bort allting som har med tavlan att göra med :S
#21 den kanske såldes till slut.
man kan inte se filmen nu synd ville kolla den
kollade på bilden,tycker inte den är så obehaglig elr läskig,men fönstrena ser verkliga ut,försökte försora men går inte,fast vet inte oma jg vill se dem för nära heller =)
Kunde varken se filmen eller bloggen, allt var borttaget…
hrm, skumt. Då kanske tavlan fått en ny ägare nu då!
Jag är otroligt nyfiken på att få höra vad Lilj-an har att säga om den här bilden då jag själv blev alldeles överväldigad. Men då är jag en sån som snappar upp känslor lättare än någonting annat och Lilj-an ser bilder.
Jag finner den bara t.o.m -Om man går på kutlur historia- så ser den något expressionistisk ut men ändå inte.. Lite som monet målade.
Jag får bara känslan av att h*n som målade tavlan önskade att inte minnas platsen. Ungefär som man skriver av sig kanske h*n målade av sig. Stängde in något i tavlan.. Får nästan den känslan. Eller att det hänt något med tavlan.
Inga glada minnen.