Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettspöken
Läst 4936 ggr
cacao
0

Pojke i spegel

Fick denna bild av min son vars flickvän fått den av en bekant, så trovärdigt eller ej? tja inte en aning.

Storyn som följer är iaf att tjejen på fotot skulle ut med en vän och fixade håret, fotade och skickade detta till sin vän, fick svar snabbt av vännen som undrade om hon var barnvakt. Nej svarade tjejen som tagit fotot på sig själv. Men det är ju ett barn bakom dig svarade vänen igen. Då tittade tjejen som tagit fotot på kortet hon nyss skickat och visst är det en mycket tydlig pojke i bakgrunden. Tjejn i frågavar ensam hemma och hade ingen i sin bekantskapskrets som hade någon pojke i denna ålder.

//Suss

/bild borttagen/M-c/

Medarbetare på sajten irishcob

Mysan59
0

Hua! Vad läskigt det ser ut! Ja, men sant eller inte? Rysningar får jag i alla fall….

cacao
0

Synd att bilden är så liten men ansiktet på pojken ser himla kusligt ut.

//Suss

Mysan59
0

Ja, det är synd att det inte går att förstora bilden… Jag tycker det är riktigt otäckt med såna bilder.

Min stora skräck när jag var yngre, var att stå och tvätta av sminket och sen titta upp i spegeln, och att det skulle vara nån där.

Ett tag ville jag absolut inte titta in i mörka fönster på hus, var så jäkla rädd för att få se ett ansikte.

Tittade förmodligen på för mycket skräckfilmer på den tiden… Flört

luxplyr
0

me kan de verkligen visa sig i i sin hud färg andarna? det kan ju vara en feik med.

Du kunde ha föstroat den lite då att det syns bättre, för man kan ej soma in.

cacao
0

Fotot är taget med mobil och väldigt lågupplöst, förstorar man det minsta lilla så blir det bara pixelrutor av allt.

//Suss

TereseE
0

Den här historien har jag hört från flera håll, många som säger att det är deras kompis och sedan har de kopierad hela storyn. Känns inte riktigt som att det är äkta när det blir en vandringsskröna…

Zadeira
0

Jag hade skitit på mig om jag såg den där bakom mig i spegeln! Vare sig det är en falsk eller äkta bild så är den obehaglig.

pernillaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag förstorade upp bilden, ändrade ljuset, och fixade med skärpan och då blev det såhär. Tycker inte att det ser ut som en liten pojke, ser ut som en kille i tonåren snarare med rakad skalle. Han har blåa jeans med mörkt skärp ganska högt upp och med händerna i fickorna. Jag tror att det var någon där, alltså en riktig människa och så började dom skicka runt bilden bara för att han rörde på huvudet just när hon tog kortet och det blev suddigt och "mystiskt" just därför.

Pixlarna runt pojken ser lite konstiga ut nu för att jag har använt ett verktyg som heter "sharpen" i photoshop på just pojken och ingenting annat, för de som är kritiska och vet hur det "ska" se ut då det inte är ditklistrat.

Men det var definitivt en snygg bild måste jag säga. Huvudet såg mysko ut.

kram

Ha en bra dag! // Pernilla

cacao
0

Ja, bilden i sig är läskig oavsett om det är fejk och en skröna eller inte :)

//Suss

Veero
0

Mysko bild :o Läskigt!

evaste60
0

Jag ser två till ansikten, en kille på höger sida om pojken och en tjej på vänster sida om pojkens ansikte.

Eva

RavenTheAngel
0

Detta ser ut som en man mera..vad jag tycker mig se..

men såg även ett ansikte till när jag tittade på de kortet Pernillaa gjort om.

där syns de ju tydligt att de ser ut som en man..,ett ansikte till vänster sida på hans axel..

[esile]
0

Jag har hört en annan historia om denna bild, att tjejen skickade bilden till sin pojkvän som undrade om hon var barnvakt…

Ingen aning själv, lite mysko är ju bilden, men knepigt när det dyker upp olika historier… ;)

Afghanistan
0

Dubbelexponering, i think.

[mia-38]
0

Det verkar stå någon och ta kort på pojken..eller nåt.. Tror att pojken finns. Alltså inget spöke.

Mezzzanina
0

Den bilden med den historien har cirkulerat på nätet i ganska många år nu.Jag tycker den känns fejkad.Men den väcker i alla fall folks reaktioner.

Sofiae
0

Jag har sett bilden på ÖN för ganska länge sedan. Det är ju inget spöke utan en helt vanlig pojke som håller händerna i byxfickorna.

[123diddi]
0

dendär bilden har jag sett på spökwebben (:

där är hennes ansikte förtäckt, men man ser den halvnakne pojken bättre

werner
0

Han står ju framför henne, lätt som en plätt

poppcorn
0

skickar jag en bild på mig till min pojkvän och en halvnaken kille råkar komma med på bilden så skulle jag också skylla på spöken…

snurro89
0

läskigt som faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan, men tror de e fejk,…:P

snurro89
0

läskigt som faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan, men tror de e fejk,…:P

JohannaEkroth
0

Det är en spegel som han är avtecknad i. Där ser man också tydligt flickans ryggtavla, lite av den. Och till att dömma står pojken framför mobilen på hennes högra sida räknat från henne själv. Därför kom han aldrig med i bild, men syns  ispegeln.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Jossangizmo
0

Borde inte pojken stå famför henne om han syns så på speglen? Eller är han framför speglen?

JohannaEkroth
0

Det ser ut som han är framför henne.

Jossangizmo
0

tycker jag med…

JohannaEkroth
0

Så han kommer inte med på fotot för han är bakom kameran. Fast han ser lite underligt suddig ut.

Jinaum
0

Ungen kan ju ha rört sig. MObil kameror är ju ibland lite känsliga mot det. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Mitt huvud säger fejk.

Jossangizmo
0

#28 samma här…

RavenTheAngel
0

jag tycker denna kortet är ett fejk helt klart.men de är ingen pojke enligt mig de jag ser en man..,tror absolut han kanske är framför henne..,sen syns i spegeln..mobiler är ju inget man ska ta kort med,de kan ju bara blivit helt fel pga mobilens kvalite,mm..

intressant,se att detta är skrämmande enligt en del jag tycker då inte de..Skrattande