Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterorberljusfenomen
Läst 2050 ggr
JohannaEkroth
0

Ljusfenomen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Vill ha hjälp med denna bild då jag inte kan mycket om sådant här. Vad är ljusprylen på väggen. Bilden är tagen 20040414 i en utav mina gamla lägenheter i Eskilstuna. Finns ingenting som kan ha reflekterat eller så. Fotot föreställer min mormor som gick bort 1997.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Ritva
0

Hej!

Kul med lite nya bilder här. Jag tycker att det ser ut som att det är tavlan till höger som speglar/blänker så det lyser på väggen rakt fram.

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

JohannaEkroth
0

Jag kan säga att den tavlan är plastad, så jag vet inte hur mycket det reflekterar, sedan finns ju nästan samma ljusfenomen vid sängbordet…

Ritva
0

#2 Jo jag såg det också! Därför tror jag att det är något ljus som kommer från vänster i bilden som gör att det blänker mot väggen rakt fram! Men det är vad jag tror, det kommer säkert fler som har åsikter sedan!

Ritva

pernillaa
0

Hej

Jag håller med Popcornett om att det är tavlan. Plast kan reflektera väldigt mycket och det är den buckliga plasten som gör att det blir allt annat än fyrkantigt det där på väggen.

Det på nattduksbordet är nog själva ytan på nattduksbordet som reflekterar upp på väggen. Såg också att det låg några tidningar där också och även dom kan reflektera en hel del ljus.

Kram

Ha en bra dag! // Pernilla

JohannaEkroth
0

Det är bara det att jag inte vet vad det skulle komma ifrån, men tack för era svar! KyssTungan ute

Ritva
0

Det är ju det som är så kul! Att hitta sådana bilder som man inte riktigt kan få grepp om som ser så konstigt ut!Flört Säger igen att det är kul att se nya bilder!hmm, kanske ska leta lite…

Ritva

pernillaa
0

Du använde väl blixt när du fotograferade?

JohannaEkroth
0

Jo men som du märker är det en dålig blixt på en compaktdigitalkamera. Och vinkeln stämmer inte matematiskt för tavlans eventuella skugga på väggen. Den skulle ha hanmnat längre till vänster.

Denna kommentar har tagits bort.
Lilj-an
0

Du har Pm från mig .. BusHanna // Ann

pernillaa
0

I.o.m. att det är plast på tavlan så är det möjligt att det är därför som det inte stämmer riktigt matematiskt. Plasten är mjuk och böjlig och inte platt sm glas och även en lite förändring i plasten kan göra stora förändringar i reflektionen.