Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettmysko-grejer
Läst 2114 ggr
Rorosjons
0

Mystikst hemma

Nu på sista tiden har det blivit mer och mer.
Hör röster, ser saker osv.
Är jag kanske bara tokig?

Ibland hör jag någon säga mitt namn. Ibland med klar röst, ibland med krasslig röst.
Det kan blir var som helst.

Sen ser jag människor gå förbi mig. Sett mycket i stallet (det är byggt av pappa för 3 år sedan), även inne i huset. Stallet står cirka 10m ifrån huset.

Idag när jag dammsugade hände det värsta jag vart med om, när jag passerade min garderob så slängdes dörren upp. Jag stog ca 30cm ifrån dörren. Och när jag kollar in så ser jag ett ansikte, det var iaf format som ett. Men det försvinner efter en halv/ en sekund.
Blev hur rädd som helst.

Är det bara jag som är tokig elr är det sant?
Kan också säga att ca 150m ifrån oss finns ett spökhus. Det sägs att en tjej blev mördad/dog i det huset på övervåningen. Går man in så kan det ta stopp i trappan och man måste backa och sen gå igen för att komma upp.
En bild har även tagit på huset, då ser man att det står någon elr någonting i fönstret. Hemskt.

Är jag tokig elr kan det vara sant?

Ville bara skriva av mig.

[Pirkkolino]
0

#0 Känner du dig att vara "tokig"? Om inte, då har du besökare från andevärlden. Det är min åsikt. Jag har längesen lämnat tanken, att jag är tokig. Nu är jag bara lite smågalen. Skrattande

Veero
0

Med garderobdörren slängdes upp vekar kusligt!  Det kan ju inte bara hända sådär? :s Men lite trevligt med sällskap? Flört tycker inte jag iaf XD

Absinthe
0

Någon som vill ha uppmärksamhet som kastar upp garderobsdörrar för dig.. =)

Jag blir ju livrädd bara jag känner att jag inte är ensam.

Tänkte på stallet, du sa att det var nybyggt? Kanske någon som inte gillar stallet där. ^^,

Jinaum
0

Varit med om liknande. Dock mer ett 1800 tals torp.. Ett ansikte 30 cm ifrån mig i min kalender jag stod och stirrade på som skrek om hjälp. Men det kan ju bara vara besökare. Hellre acceptera än bli rädd. Vill de skrämmas göder räddslan i regel dem. Att be dem lugna ned sig kan hjälpa med. Att de får vara där bara de tar det lite lugnare och inte skrämms så.

Kanin-Fiia
0

Låter obehagligt! Och jag är övertygad om att du inte är galen.

Rorosjons
0

#3 Men det var lika innan stallet byggdes med.
Kan det ha något med flickan som dog/blev mördad i huset som ligger 150m bort?
Är jag i hästhagen och är i den del som är närmast huset så kan man se i ögonvrån att det är någon som springer efter mig.

Tack för era svar!

Men att garderobsdörren slog upp bara sådär, det är riktigt kusligt.
Kan ju fylla på att ja inte ens våga gå och lägga mej, tänder lampan minst 10ggr bara för att ja känner mig iaktagen.
Gräver in fötterna i täcket bara för att de känns att någon helt plötsligt ska ta tag i dem.

pernillaa
0

Jag förstår din rädsla. Har haft otroligt mycket oroligheter här i min lägenhet som för övrigt är rätt nybyggd. Tog tillslut hjälp av ett medium över telefon och vi drev ut en ande som nästan drivit mig till vansinne. Oj vad många nätter jag bara flytt hemifrån till min pojkvän och sovit där istället. Blev instängd i mitt sovrum en gång.

Jag tror absolut inte att du är galen. Att sluta vara rädd är lättare sagt än gjort. Men jag tror inte att andar är av ondo eller att dom göder sig på vår rädsla. Det är människor som har dött. Acceptera att du är rädd och att du är rädd för att det är något okänt och säg rakt ut i huset eller stallet att du är rädd för den/dom som är där och att du inte orkar med kontakt just nu. Säg att du är medveten om närvaron men inte vet vad du ska göra åt situationen. Jag tror att dom lyssnar men du måste tro på dig själv när du säger det. Står du där och idiotförklarar dig själv som talar rakt ut i tomma intet så är det nog ingen som lyssnar. Men kanske blir det lättare för dig att lyssna om dom kommer när du sover eller gör sig hörda på något annat sätt än att visa sig för dig. Säg att du inte vill se dom och att du vill att dom låter bli dina saker, men försök vara öppen för något annat sätt för dom att nå fram till dig för det finns alltid en anledning, något budskap som måste fram kanske.

Ha en bra dag! // Pernilla

Rorosjons
0

#7 Tack för ditt bra svar! Ska prova.
När min pojkvän var hos mej så var vi ensama hemma och klockan var runt 22.10. Vi går och lägger oss och har lite mysit bara, dricker lite varm choklad och sånt. Sen helt plötsligt så hoppar min pojkvän till. Och frågar vad det var som lät. Jag är ganska van med att det smäller och har sig hemma, men blir väldigt rädd om jag är själv. Då visar det sig att en av dörrarna till torkskåpet har öppnats och sedan stängts och sedan öppnats igen. dörren var öppen när vi kollade men jag hade stängt den efter jag hängt upp kläder runt 21.45. Och katten var inne på mitt rum när det hände och det var som sagt bara jag oh pojkvännen hemma.

pernillaa
0

Vad otäckt. Ja det är ju definitivt någon som vill ha din uppmärksamhet. Men som sagt, försök tänka som så att det är människor som har dött. Det är inga onda demoner eller smådjävlar som springer omkring och djävlas utan det är en säkerligen snäll men rådvill människa på andra sidan som vill dig någonting men det är inte det lättaste att ta kontakt utan att skrämmas. Jag sa till mina spöken att "Nu är jag väldigt trött och slut och har nerverna utanpå idag och därför vill jag att ni håller er lugna och låter mig vila idag så kanske jag orkar försöka lyssna på er imorgon." Och dom gångerna jag mådde som sämst och verkligen menade det när jag sa det, så var det lugnt här hemma.

Rorosjons
0

#9 Okej, ska prova det då.
Men finns det ingeting man kan göra för att få veta vad dem vill? Om dem vill att man ska göra en sak dem aldrig hann göra eller något.

pernillaa
0

Vet du vad, skriv om det här inne på övernaturligt iFokus. Där har du de som är mediala och kan sånt här bättre. Där får nu nog betydligt bättre hjälp.

Rorosjons
0

#11 Okej, ska göra det.
Tack för dina bra svar!

pernillaa
0

Jadå…bara glad att kunna göra någonting! =)