Ljuspelare
Detta är en sak jag funderat en hel del över, och inte förstått mig på!
Det hände när vi sov över hos några vänner till mina föräldrar i Tyskland, en natt för 10 år sen. Vi låg i ett väldigt litet rum med ett fönster. Fönstret hade persienner som verkligen täppte till för allt ljus.
Inte som dessa vanliga persienner, utan de gick omlott på något sätt så att det verkligen blev bäcksvart i rummet. Så mörkt att ögonen inte vänjer sig hur länge man än tittar.
Jag vaknade någon gång mitt i natten och såg en ljuspelare som stod på mig. Det var som en cylinder, ca en decimeter i diameter, och några decimeter hög. Det var så mörkt att jag inte ens kunde se min syster som låg precis brevid mig, och det fanns inga lampor eller nånting i rummet som lyste, men den där ljuspelaren kunde jag se tydligt. Den stod nån meter från mitt huvud, som om den stod på mina ben, helt blickstilla.
Jag blev livrädd och blundade, och försökte somna om. Efter en lång stund somnade jag och drömde oroligt. Vaknade en stund senare, och då var denna ljuspelare istället brevid mitt huvud, och mycket mindre. Men fortfarande en tydlig cylinder.
Har försökt förstå vad det var, men kan inte finna någon logisk lösning på vad som skulle kunnat åstadkomma detta ljus..?
Jag får verkligen rysningar av det här, dock vet jag inte vad det kan vara
hur kunde du sommna om?
//Elin
Det är en bra fråga. Som sagt tog det verkligen lång tid, och jag vägrade att öppna ögonen. Drömde mardrömmar sen, och vaknade till igen.
Jag skulle gömt mig under täcket =0 Får som sagt rysningar bara jag tänker på det…
//Elin
Det är möjlgit att jag gjorde det (kröp ner under täcket). Jag minns inte exakt vad jag gjorde. Minns bara att jag vred och vända på mig, och försökte tänka på andra, trevliga saker.
Jag är uppvuxen i en strikt frireligiös familj, så jag trodde ju inte på andra övernaturliga varelser än änglar och demoner. Jag låg där och försökte intala mig att det var en ängel och att det inte var något farligt, men det gick inget vidare bra.
usch, låter ju jätteläskigt…
Ja huga
Låter spännande men verkar inte finnas någon naturlig förklaring. :/