Någon som vet?
Jag tog detta foto i midsommar i ett hus som är från 1200 talet. Någon som vet vad det kan vara?
Cool bild. Är det inte bara ljuset då tillsammans med olika färger på tegelstenarna?
Ha en bra dag! // Pernilla
titta noga..*ler* Det är inte på tegelstenarna utan mannen som sitter och tittar på mig… Dra ned bilden och titta på avstånd tittar du för nära blir det bara ett ljus….
Ett råd är titta lite på avstånd och leta inte efter något då missar ni då den är för tydlig..
Jag ser mannen men undrar ifall det inte finns någon naturlig förklaring.
Kan du komma på någon så är jag öppen för det…. Det är taget i ett mörkt hörn…
Det finns en hund med i bilden också, lite nedanför hans huvud, i bröst/mag höjd…
Jag ser hunden också. Jag kan inte förklara det men jag har en bild där jag inte har något direkt motljus men ändå blev det en dimma i bilden som ser ut som det brukar göra i motljus. Tänkte om det är typ samma fenomen på våra bilder fast jag kan inte förklara hur det har blivit så. Du ser i buskarna till höger i bilden är det något dimmliknande
Tycker det "bara" ser ut som det är tegelstenarna som är lite ljusare än vissa andra där för tittar man så ser de ut att följa mönstret som tegelstenarna bilder…
#0 Du råkar inte ha någon mer bild på just den delen av väggen? Har man något att jämföra med blir det lättare att påvisa eller avvisa något.
Tyvärr får jag väl säga att jag håller med powerpuff. Det är en häftig bild då det är en så tydlig figur men något paranormalt kan jag inte påstå att det verkar vara. Självklart säger det inte något om ifall platsen annars är aktiv eller inte, bara att jag inte riktigt tror att det är ett spöke du lyckats fånga just där.
Har fått berättat nu lite om platsen, det finns en man likt honom då jag skickade in bilden till dem. Se jag skall få fotot av honom i dagarna. Hen bodde i huset roligt nog med sin hund på 1700 talet.. Men då på övervåningen.. Huset är från 1200 talet.. Men jag skall se om mer bilder…
Jag tycker att man "tydligt" ser en nunna med dok som sitter på en bänk och till vänster om henne sitter ett barn med böjt huvud och omfamnar henne.
Jag tror mer på det faktiskt även om det är lik en man som bodde där…

Det jag ser är en man med ett barn på många ställen här inne även en hund syns här..en kvinna ser jag också vid ett bord tillsammans med mannen.
Jag tror att det är energier av avlidna som finns kvar i väggarna och i golv..
Energier av döda kan visa sig i trä , sten vatten, glas mm….// Ann
Jag vet, Jag vet! Kalkutfällningar i putsen.
Vad vinner jag? 
En övernattning på detta ställe alldeles ensam.
Låter väl härligt,sov så gott.
GRATTIS
jag ser mannen med en hund framför sej och även 2 barn,får en känsla av att han haft med hästar att göra.kolla upp det.hade vart kul.
Hästar är rätt med då det är ett gammalt stall brevid denna byggnad
Jag tycker det set ut som en liten flicka som sitter och väntar på nåt. Är det ett stall kanske hon väntar på mamma/pappa för att dom ska ta en ridtur.
kul att jag du är på rätt spår.ja ibland får jag rätt känsla.