Hur var er midsommar?
Hej på er
Nu är jag tillbaka efter ett par dagars vila ifrån sajten.
Oj vilken härlig midsommar jag har haft. For ut till min pojkväns föräldrars sommarstuga och drack lite med deras vänner och badade badtunna. Vi åt gott och spelade kubb och kastade pil. Gick inte så bra för mig i fyllan och villan men kul hade vi! =)
Hur har er midsommar varit? Var har ni varit och med vilka och vad har ni gjort? =)
Tipsar om teckningstävlingen här på Teckning iFokus. Gå gärna in och rösta! "I gränslandet" är min bild. =)
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla
Låter som du haft det riktig skönt! Jag har varit hemma och firat med min familj. Vi åkte iväg på ett arrangemang i en by vid kusten och hade picknick och myste. Sen grillade vi hemma på kvällen och tog det lugnt!
Midsommardagen ägnade jag åt att storstäda här hemma och det var välbehövligt! Maken åkte iväg på jobb så det har varit bara jag och tjejerna hemma. Så jag har haft det lugnt och skönt!
(Jag har röstat på dig!
)
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Hemma hos mig hade sönerna fest , alla ungdomar uppförde sig väl så allt gick utan bekymmer. Just när de hade grillat färdigt så öppnade himlen sig….och alla rusade in dyblöta, men som tur var så räddades all maten ändå. De spelade spel och fjantade sig väldigt
. Det fick bli inomhus resten av kvällen, förutom på natten när en av sönerna gick ut och tände en brasa när regnet lugnat ner sig. Jag satt lite härinne på forumet men det var inte någon vidare aktivitet här, förståeligt…
U R us
Så här var midsommar hemma hos mig…..Jag trodde få njuta av tysthet…den allra första midsommar ensam utan barnens ståhej. Men…det blev allt annat, men inte tyst. Midsommarafton lite före 12 på kvällen satt brandvarnaren på gång att tjuta på taket. Den väsnades som en galning och utan andledning. Det fanns inte den mista röklukt i luften. Jag trodde att grannarna hinner att ringa till brandkåren innan jag hann kliva upp i en stol och lossna batterin av mojängen. Men ingen reagerade någonstans. Sedan blev det tyst och jag la mig mellan ett och två på natten. Men vaknade vid 4 tiden att någonting väsnades igen. Den ljuden kom från balkongen. Jag gick att kolla. Jösses, där var det riktig kalas på gång. Två duvor hade flygit upp till tredje våning och landat på min balkong. Där tassade de runt och hade redan vält omkull små blomkrukorna som står vid balkongräcket. Den ljudet väckte mig. De gästerna ville inte lämna festplatsen trots att jag gick också till balkongen och frågade vad de håller på med. De bara kollade på mig och fortsatt tassa runt. Jag togs undan allt som kunde välta omkull igen och lämnade gästerna på balkongen och la mig. Sedan när jag vaknade vid 9 tiden på morgon hade de objudna gästerna flygit sin väg. Få se, vad barnen säger, när de får höra om mammas "allra första tysta midsommar". 
# 3 Jaha..kanske du egentligen saknade dina små?
……så duvorna ville trösta dig och säga att du inte är ensam…
U R us
Jag var här hemma först och åt sill, potatis, ägghalvor, laxsnittar och räkpaj, tillsammans med sambon och en kompis.
Sen åkte jag till en fest ca 1 mil bort och vi dansade, drack och körde 4-hjuling…
här regnade och oskade det,tur att man inte skulle göra något
Choklad…Så kommer mina barn säga också. Haha mamma det var roligare när vi var små och väsnades hemma. 
# 7 Ja…man ska ta vara på att de finns hos en, de blir så väldigt fort flygfärdiga, rätt vad det är så har de egna ungar och egna hem. Jag har bara en kvar nu som är under 18, och tiden rusar…
U R us
#8 Ja så är det. Jag har fått faktiskt njuta av barnen hos mig jätte länge. Äldsta pojkar var 18 0 21 och bodde ännu hemma när jag fick till två barn. Förra midsommar bodde min yngsta son ännu hos mig. Nu han bara hälsar på som sina äldre syskon gör. Allt som allt över 40 år hade jag barn hemma. 
Jag är nu tillbaka efter en välbehövd paus!
Familjen och jag åkte till stugan vi brukade hyra förr vid kusten i blekinge. Det blev mycket fiskade, grillande och även ett dopp i havet. Drog själv upp en liten gädda på 2 kilo sista dagen, kändes lite småkul att klassa ut killarna i familjen ;)

Jag och min man firade midsommar tillsammans med mina föräldrar och några av våra allra bästa vänner, vid vår sommarstuga på en ö ute i skärgården. Våra två söner firade midsommar vid en annan stuga på samma ö.Helt plötsligt kom nio ungdomar traskandes genom skogen till oss och ville låna vår grill för de hade glömt att ta med en egen. Så hips vips satt alla ungdomarna kring "vårt" bord och åt av sin medhavda mat. Så vi fick grilla lite senare än planerat (fick vänta till grillen blev ledig)! Vi åt och drack gott hela kvällen. Gick över till stuggrannarna där vi kastade tärning och vann paket, mycket trevligt!! Senare på kvällen gjorde vi upp en eld i eldstaden och satt runt den och grillade korv och drack öl. Gick inte till sängs förrän kring 3-tiden..