Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterorberljusfenomen
Läst 3891 ggr
Absinthe
0

Orb eller damm?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag satt och kollade på de bilderna jag tagit i min pappas hus första gången jag besökte honom sen han flyttade till Björkenäs.
Jag har pratat med min kompis pappa som hjälp mig mycket med sånna här saker och jag frågade angående min pappas hus för man känner sig inte ensam där. Han berättade att det finns en gammal gumma i huset men att hon inte vill nåt illa.
Jag tog ett antal bilder med min mobil i huset och på två ser man nåt som liknar en Orb. Tål att sägas att det var nyligen inflyttade och kan vara damm, men varför dök en "dammorb" upp på endast två bilder och ingen hade varit hemma på hela dagen så dammet borde inte yrts upp.
Jag satt och kollade genom mina gamla bilder som jag lyckats rädda från min datakrasch och hittade bildern, inget jag tänkt på innan.

Ja ni kan själv se om det är damm eller inte, jag är grön på detta så överlämnar det till någon annan. ^^,

Absinthe
0

Här är andra bilden..

pernillaa
0

Wow…vilken snygg och tydlig Orb. Vackert och udda mönster var det också. =)

Jag vet inte. Färgerna säger vätska men mönstret är så konstigt. Kan inte säga säkert faktiskt. jag själv vet med mig med mina egna orbbilder vilka som är andar och inte p.g.a. omständigheterna vid foto-tillfället. Men din bild kan jag inte säga säkert. Men jisses vad vacker den var. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

Absinthe
0

Jag vet inte säkert, vätska borde det inte vara med tanke på att det är inomhus och det inte regnat ute på flera dagar. =)

Kan tillägga att bakom dörren i köket som på första bilden är ett rum, där inne är gardinerna alltid fördragna på morgonen även om man drar isär dem på kvällen innan man lägger sig.. =)

pernillaa
0

Coolt. =)

Choklad
0

Ja väldigt vackra orber….när min son såg en sådan på riktigt så sa han att det var en svart   lysande aura kring den…konstigt att den kan lysa om den är svart? Obestämdjag försöker se om det är svart lysande kring din också, men det kanske inte syns på foton?

U R us

pernillaa
0

Jag kan tänka mig en svart lysande aura. Det brukar ju oftast vara det man minst förväntar sig. Men det märkliga är att jag kan företälla mig en svart lysande aura, men jag kan inte förklara hur den lyser.

Lilj-an
0

# 1

I denna Orb ser jag en pojke sitta i en sjuksäng han har tappat håret.

Ser också pojken sitta ner på golvet håller armarna runt sina knän, en man står bakom honom och hjälper honom med något på huvudet.

En ljus kista syns också och en man och en kvinna med ett barn sörjer vid hans sida.

På första bild ser jag en hund  i orben …

// Ann

Jossangizmo
0

Vad är Orb?

Är licksom inte så gammal :$

bea28
0

#8 orber är typ lysande cirklar (vet inte hur jag ska förklara det bättre??), som inte passar ihop med övriga bilden. vad jag vet så finns det 3 olika orber i allmänhet; dammorber, vätskeorber och andeorber.andeorberna är sådana orber som inte går att förklara med att det skulle ha yrt upp damm framför kkameran, eller att det är fuktigt ute…  andeorberna sägs vara energi från en ande. det här var iaf det som jag kunde om orber. rätta mig gärna om jag har fel ;)

Jossangizmo
0

#9 Aaa, tack så mycket :)

pernillaa
0

Har den andra bilden blivit såhär för någon annan också? Zadeiras Avatar har också blivit konstig på det här sättet för mig.

Absinthe
0

När du sparat den eller när du ser den i inlägget?
De ser helt vanliga ut alla bilder för mig iaf..

Absinthe
0

#7 - Hunden stämmer nog ganska bra nu när du säger det för förra ägaren till huset hade hundpensionat/kennel i detta huset.

Om inte vår kära Angus flyttade med upp.. =)

pernillaa
0

När jag ser den i inlägget….mysko. (Det där stääändigt återkommande ordet på den här sajten)

Absinthe
0

Haha, jisses vad wierd.. ^^, Varit så hela tiden med inlägget eller bara nu?

pernillaa
0

Nej första vändan jag såg bilden så var den normal men nu när jag går in här igen så ser bilden ut sådär. Måste nog fråga iFokus-ledningen om det här också.

Absinthe
0

Ja, det verkar lite mysko iaf.. ;)

Lotties
0

#1 ser det ju ut som det är ett dockansikte i .__. eller ett barns

[incendium]
0

#0 En liten teknisk detalj. I ett lufttätt rum utan någon form av ventilation kan det ta ett bra tag innan dammet lägger sig, och då får det inte komma in någon luft alls. I de flesta hus brukar det dock vara tänkt att det ska komma in ny luft så att det finns något vettigt att andas in vilket brukar göra att det alltid finns lite damm i luften, antingen innifrån eller utifrån.

Utöver det så är det ganska uppenbart att någon är i huset, annars hade det varit ganska svårt att ta korten ;) Såvida de inte är tagna genom ett fönster. Människor med alla sina kläder är riktigt hopplösa dammspridare. Sen andas de rackarna med vilket kan skicka med lite vattenånga vilket ger ännu ett fotoanalysproblem.

Med tanke på färg och mönster och stor grad av genomskinlighet vill jag nog säga att det inte är något paranormalt i bilden, men det säger absolut inget om hurvida något är i huset eller inte. Du har ju fått lite olika bud här i tråden så det blir upp till dig själv att avgöra vad av det du vill tro på i slutändan.

Ha det gott!

Absinthe
0

Jag vet ju själv att där är nåt i huset med all säkerhet.

Men om det är damm eller Orb på bilderna vågar jag inte riktigt svara på, det kanske är en dammorb och en andeorb? Who knows.. ^^,

Huset är både gammalt och nytt, finns en gammal del och en nybyggd del. =)

Mysan59
0

Orben på #1 var ju verkligen märklig! Läcker! Men jag kan inte heller svara på vad det är, damm, fukt eller ande…