Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikett: oidentiferbart
Läst 3607 ggr
Choklad
0

Vem? Mitt andra Jag ? ( Hjälp!)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här sitter jag en kväll och kollar lite vid datorn, min son var tvungenatt fotta mig, men nu när jag ser på bilden så är jag tydligen inte ensam…trodde först att det var katten som lpg och blängde med lysande ögon på soffkanten men neej …ser ni detsamma som jag?Oskyldig

U R us

Choklad
0

man ser det bäst om man förstorar upp bilden…titta bak min nacke…

U R us

Mysan59
0

Hua! Är det verkligen inte katten då? Annars ser det verkligen läskigt ut!

Choklad
0

Nej det är inte katten…..kolla lite nedanför nacken lite på ryggen..ser ni ? precis vid slutet av håret…

U R us

Pose-idon
0

Kan du ringa in för jag fattar inte vad du menar…

//Elin

Choklad
0

# 4  nej jag vet inte hur man gör..men ett troll med långa öron sitter på min rygg och skrattar, följ det glittriga ner mot ryggen ..och zooma in så så syns han lättare..liknar en döskalle men när ser närmare så är det ett litet trollhuvud..inte så litet kanske ändå…man ser honom lite från sidan…

U R us

Ayena
0

Är det detta du menar? Jag såg en katt som jag gjorde konturerna på.

Choklad
0

#6 Vet du..nu får du mig att rysa..Skrattande Men där finns ett troll också….

U R us

Choklad
0

Om man tittat i katten och runt om så finns där ett ansikte med ett långt öra..han skrattar busigt som att han vill skrämmas men bara liteFlört

U R us

pernillaa
0

Jag måste fråga dig choklad…i tävlingen, har jag kapat bort trollet eller en del av det i den lilla bilden? För jag såg aldrig något troll i det här så jag hade inga referenser. Men nu när jag lyssnar på din beskrivning så låter det som om det var större än jag hade trott.

Ha en bra dag! // Pernilla

Choklad
0

Ja du kapade bort mitt troll Rynkar på näsan…men det kan vara svårt att se, ..du har satt rutan precis på det, hans "örtipp" börjar vid det som glänser…

U R us

Choklad
0

Ok nu har jag ringat in honom, ser ni det inte nu så är det min fantasi som spökar igen..Skäms

U R us

Ayena
0

Det är ju samma som jag gjorde kontur på, men jag tog inte med håret. Det är ju håret som syns bakom, en  hästsvans med spänne. Om jag inte är helt fel på det.

Choklad
0

Ja Ayena du har rätt, men där finns även ett troll…kanske bara är jag som fantiserar för mycket igen men…

U R us

pernillaa
0

Jag ser vad du menar Choklad..men jag ser inte trollet. jag har inte tillräckligt med fantasi idag. För mig är det bara konstiga ljus och färger. Men jag har rättat till mitt misstag så bilden ser nog ut som den ska nu. Glad Ta en titt så att det verkligen blev rätt.

Jag ber om ursäkt för den missen choklad.

Ayena
0

Jag ser inget troll, ser bara katten.

Men det är kanske så att vi ser olika saker.

Choklad
0

Här kommer han så som jag ser honom…han blev lite stor men ..det var längesedan jag tecknade  så ..Skämsdet kan bli fel med proportionerna …  Jag blev glad över att du såg katten, jag inbillar mig att det är  min katt Lillebror som inte finns kvar hos mig längre..

U R us

Choklad
0

# 14 det ok …Skrattande

U R us

pernillaa
0

Nu ser jag honom choklad. Men han ser annorlunda ut för mig. Och jag skulle inte vilja ha honom baki nacken!

Jag vet inte var jag gjorde fel i mitt ritande här men det är någon vinkel någonstans som gör att den ser snällare ut när jag ritat honom än som jag ser honom utan sträcken.

Choklad
0

Förvånadja oj …där kan man se hur vi tolkar olika…men jag är övertygad om att han är ett busigt troll..inget farligt. Han tycker nog det är kul att skrämmas…jag har fått pm från en annan medlem härinne på iFokus att det finns troll som är busiga här, men att de skyddar  från det elaka som också finns här. Trollet vill gärna bli fotograferat enligt medlemmen….det ser man ju..heheh..här finns även en snäll nunna, henne har jag själv känt av och sett, hon skyddar också. Sedan får vi ju hoppas att det inte är det "elaka" som sitter på min rygg…Tyst

U R us

pernillaa
0

Ja precis. Jo jag vet ju inte så mycket om sånt här så. Kram

[Pirkkolino]
0

Jag ser ingen troll, men en katt ser jag bakom dig. Den ser snäll ut. Skrattande

powderpuff
0

Märkligt, vi får hoppas det är en snäll en..

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Choklad
0

ja jag hoppas att det är min katt Lillebror som är hos mig, han låg alltid bakom mig på soffryggen och sov…men men

U R us

pernillaa
0

Vad hände med honom? =(

Hade en katt som hette Brorsan men blev tvungen att omplacera honom.

[Pirkkolino]
0

Choklad.. Jag har kollat bilden flera gånger…och jag ser en katt..helt enkelt på varje gång.Glad Jag ser den dessutom mycket tydligt vad jag brukar inte alltid se på bilderna. (pga. min syn som är lite si och så.)

Choklad
0

Min katt Lillebror dog av ålder och förmodligen så hade han cancer, han blev jättemager och kunde inte äta. Jag hade honom  14 år och han var världens goaste och klokaste…saknar honom så, han var alltid hos mig  invid mina fötter när jag diskade och låg nära på soffkanten när jag satt där. Så det blev tomt när han dog. Men vi har fler goa katrer som tur är.

U R us

pernillaa
0

Ja det är jobbigt när djuren dör. Man har dom inte hos sig så länge tyvärr och dom blir ju som familjemedlemmar.

[trollduva]
0

jag ser oxå en katt varje gång jag tittar på bildenGladen lång hårig

Choklad
0

Ahh men jag har inte haft någon långhårig….det var läängesedan och inte i detta huset. Den mest långhåriga katten vi haft hette Smulan och hon blev överkörd förra sommaren…hon spökade många gånger för mig på nätterna och ville in, man hörde henne jama högt..men vad mysko…

U R us

[Pirkkolino]
0

#28 Då ser du som jag, jag ser också lång hårig katt, den skrev jag bara inte tidigare. 

Choklad…detta är mysko..men det är flera som ser en katt bakom dig. Glad

Choklad
0

ja och den får så gärna sitta på min axel så…Skrattande ni är så snälla, kanske den ville visa att den finns här hos mig ?

U R us

[Pirkkolino]
0

Choklad..du har en pålitlig kissemiss- skyddsande och så nära dig hela tiden, att du får känna dig trygg. Kram. Glad

Choklad
0

Kram till dig med kära Pirkkolino!Skrattande

U R us

[Pirkkolino]
0

Glad

pernillaa
0

Oooh… lite kärlek såhär på kvällskvisten! =)

[Pirkkolino]
0

Pernilla…Härlig vad…vänskaplig kärlek har mer värd än guld. Glad

pernillaa
0

Helt klart Pirrko-anneli! =) Det är så sant så sant!

[Pirkkolino]
0

Pernilla..jag såg att du övar läsa bilder i ÖN. Du är modig, kunning och mer medial än du förstår än ens själv. (Får jag säga så) SkrattandeJag sa det redan.

Kram på dig. P-Anneli

Choklad
0

Nu tror jag att Pernilla har lite för livlig fantasi …Obestämd

U R us

Pose-idon
0

Ni som skriver lång hårig, menar ni inte långhårig? För annars blir det ju en lång och hårig katt Flört

//Elin

Choklad
0

# 40 Hahhahah en sådan skulle jag velat se..eller inte…Obestämd

U R us

[trollduva]
0

Skrattande

[Pirkkolino]
0

Hoppsan så i alla fall jag har skrivit…Tänkte inte, att lång hårig katt ser ut som en tax-hund, iställer för långhårig katt. Skrattande (Blev det rätt nu, eller) Skrattande

[trollduva]
0

har dysleksi och dyskalkuli så ibland blir det lite lustigt när jag skriverSkrattande

pernillaa
0

Vad är det med min fantasi Choklad? Har varit vaken sen 10 typ igår förmiddag så jag är rätt så trött i huvudet nu.

Choklad
0

jag skojade bara ..om det du skojade med mig och Pirkkolino på nr 35 Glad Hoppas att du får vila nu ..inte kul att inte ha sovit ..spökena är väl lugna nu?

U R us

pernillaa
0

Ah…det var ju inte så avancerat att förstå. =) Nä det är inte lugnt här men han känns inte lika lost längre. Men jag vill inte ha honom här. Får se vad jag ska göra åt det.

Choklad
0

Hmm konstigt..han borde fatta nu ju…eller så är han verkligen fäst vid dig…jobbigt …hur är det med damen som jag kände av? Är hon också borta nu?

U R us

pernillaa
0

Nej hon fick stanna. Hon gör ingenting. Smackar med tungan gör hon och öppnar min garderob men det gör iongenting. Hon ser efter mig. Han trivs hos mig verkar det som för han står kvar inne på toaletten och sparkar.

Choklad
0

Hmmm ok, tur att du trivs med det…vi har en som puttar ner saker på vår toa …min son blev paff häromkvällen ..han var inne på toan och jag hörde något som ramlade ner därinifrån och min son som sa; vad var det??  Och lampan funkar inte därinne heller så…men sonen var det inte som puttade ner något, han var för långt ifrån där grejen ramlat. Han såg lite chockad ut..GladNär jag är därinne brukar tandkrämstuben plötsligt falla på golvet, man kan se hur någon puttar ner den…

U R us

[Pirkkolino]
0

Pernilla och Choklad. Det är roligt egentligen, att även ni upplever som jag gjorde många år, att en osynlig gäst bodde i vår toa. Mina barn sa, att den hyresgästen är nöjd med sig själv, eftersom den trivs så bra i s…t lukten. Men hon flyttade med min dotter för 3 år sedan och nu bor hon i hennes toa i Eskilstuna. Skrattande

Choklad
0

# 51 hahahaha jaa ok den var bra!  Min toa är det konstigt att de vill vara på..men de är nog bara där när vi är där verkar det som. Men de får skylla sig själva..nattinatti nu måste jag sova..

U R us

[Pirkkolino]
0

#52Glad Natti natti…om jag inte sa för sent.

john-a74
0

en fråga har du nått som sitter lite nöjt i hyllan en docka ellr så?

Choklad
0

# 54 Ja det är  en docka …men du fick mig uppmärksam på en annan sak, det är en solfjäderformad sak på höger sida i bilden..det vet jag inte vad det är, för det kan logiskt sett inte finnas något där, då svävar det i luften och det funkar inte om maninte vill hänga saker i taket. och det vill och kan inte jag..så vad 17 är det???ObestämdOch det är inget som hänger ner från bokhyllan heller..Pernilla?? vill du ljusa upp bilden?

U R us

john-a74
0

#55 trodde det var din svarta kontorslampa du har tänt över data ibland när du vill ha bättre ljus :) alltså din lamp skärm :)

Choklad
0

Nej..där finns ingen lampa alls….underligt…kan det vara något som speglat sig i kameralinsen på något sätt??Obestämd

U R us

pernillaa
0

ja alltså det är ju lääääskigt likt en taklampa men isf är det ju en spöklampa. =)

pernillaa
0

Undrar om det är en Orb eller något sånt till höger i lampan. Ser något ljusare ringliknande där.

Choklad
0

Ett riktigt knasigt foto detta..den lampan kan inte stå på det viset och i den vinkeln..nu blir jag förvirrad.hmmm.

U R us

john-a74
0

#60 kul när man öppnar andras sätt se på saker :) ej mening att förrvirra jag är sån bara :)

pernillaa
0

HA…man kan se bokryggarna skina genom "lampan"!!! =) Coolt!

Zadeira
0

Jag såg det nyss också Pernilla! Det är iallafall ingen vanlig lampa då, det är ett som är säkert!

RavenTheAngel
0

de här var ett skumt foto må jag säga de fanns ju hur mkt som helst här..så de var nog nån mening din son skulle ta de..

lampa eller vad de nu är skumt..böcker som syns igenom hm nej låter ju inte så normalt..

kanske du ska köpa en ny lampa skrattar så du ser vad som sitter brevid dig när du surfar sent på nätterna kanske Skrattande lol..

john-a74
0

#63 det måste ju vara nasas senaste project mini ufon typ

spion skepp då :)

pernillaa
0

Nu blir jag fundersam på om det är en dubbelexponering av något slag för att om man tittar i ditt hår fram på hjässan så flyter det också ihop med inredningen eller vad det nu är. Det är en massa linjer i alla fall som liksom fortsätter. Vad kan det vara?

Choklad
0

# 64 det där var inte roligt..inte för mig…Förvånad

U R us

Choklad
0

# 66 Jag tror nog mest på Pernillas teori….Cool

U R us

RavenTheAngel
0

Alltså inget illa menat bara att du ska se nån kanske som gått bort som vakar över dig vid din sida inget annat hade jag då i åtanken..kram

pernillaa
0

Ja vi får väl höra vad andra tror också.

Choklad
0

# 69 Jo det är okSkrattande….jag har en del andar hos mig här, men någon är ibland på ovanvåningen och stökar runt. Man hör dem när man sitter där jag sitter på fotot, en gång sprang alla grabbarna upp där och kollade…helt tomt. och ändå lät det som att någon höll på med altandörren. Och öppnade den. Och ibland så rullar det tunga spelkulor över golvet..och ibland går det någon däruppe, men alla vi är på nedanvåningen, katterna kan inte låta sådär, och de är bara däruppe om vi är där. Inget jag är rädd för, men inte så kul när det är mörkt..En natt var det något som hasade över vindsgolvet, jag vaknade av det ..och den där kulan som nu hörs på ovanvåningen hördes allra först på vinden. Det var sedan grabbarna var uppe och fottade på vinden som kulljudet började höras på övervåningen istället…Så inte är vi ensamna inte…

U R us

RavenTheAngel
0

Choklad de visar sig nog vem,vilka de är..kanske du ska ha en lampa så de slipper bli så mörkt för dig om du sitter vid datan exvis,känner dig lite mörkrädd kanske så för din egen skull..

Du verkar ha mkt aktivitet..intressant då är de inte så konstigt du fick med nåt på bild då inte..

de är nog nån som vill bara göra ljud genom låta lite på olika sett ,även kanske visa sig för dig.kanske tom nån som varit dig nära en gång..

ingen är ensam ens nära,kära är med oss ofta,ibland så kan de busa som de gör hos dig låter de som..Flört kram

idisen95
0

JAg ser en bebis som hänger i din toffs och trollets öra är bebisens arm  och huvidet är trollets huvud