Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketthimlafenomen
Läst 2118 ggr
powderpuff
0

Kritiker...

En sak jag undrar är varför nästan alla kritiker inte skriver en presentation om sig själva på sin personliga sajt… Varför är ni så hemlighetsfulla…

Ni kritiker får gärna svara….

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Merlin-pappa
0

Håller med dig "Puffan" helt och hållet!!!!

powderpuff
0

hoppas på många svar men jag tror tyvärr alla kritkerna försvann just nu Flört

Merlin-pappa
0

Visst är det lustigt att de försvann?? De har kanske inte har något att kritisera???

Choklad
0

MM jag skulle verkligen vilja se en ordentlig presention på de som kritisers …de kan väl stå för det de kritiserar hoppas jag?..oj..nu kritiserar jag också…men jag har en presentation…Glad

U R us

Merlin-pappa
0

Kritikerna har nog inget konkret att säga!!

De kanske har hört uttrycket "Tomma tunnor skramlar mest"

[Pirkkolino]
0

Jag har iakttagit, att det är mera som deras hobby som slänger med sina destruktiva kommentarer lite här och var och mest på trådarna i ÖN. De är, antar jag, personer vilka inte klarar av att föra konstruktiv dialog med någon. De är osäkra med sig själv, men samtidigt dock nyfikna mot det okända. Därför kan inte somliga skriva annat än spydiga kommentarer. Det är min uppfattning om saken.

Merlin-pappa
0

Det ligger något i det du skriver Pirkkolina.

Jag är så dum att jag svarar på de olika påhoppen, fastän det är totalt meninglös …..

Min far var en sådan sorts spydig person, och jag blev lika förbannad för varje oprovocerat påhopp. Så jag har svårt att inte svara …. Men måsta kanske tänka mig för bättre ….

Värst var med de olika middagarna där de nedsättande kommentarerna haglade ….

Som du säger …. de är mycket osäkra …..

pernillaa
0

Jag vill bara påpeka att ni bör tänka er för vad ni skriver. Det är inte riktigt sjyst mot de som tråden nu gäller.

Håll det på en bra nivå. Att tänka på: Kritiken från dessa personer lär knappast bli mindre om ni är otrevliga tillbaka.

En liten notis bara.

Vem vet vari sanningen ligger?!

Kram

Ha en bra dag! // Pernilla

Merlin-pappa
0

Du har så rätt Pernillaa …..

powderpuff
0

# 8 Men varför ska de vara så hemlighetsfulla? Vad har de att dölja? Har du själv sett någon kritiker med en presentation på sin personliga sida?

Varför kan inte de stå för det de tror på när vi vågar visa  vad vi tror på?

Ritva
0

Det jag tycker är mest trist är att ibland kan kritiker som varit inne på olika sajter ganska länge "hoppa på" nya som kommit till och vill fråga om sina bilder eller upplevelser, som då inte förstår någonting över att få  "bitska" eller t.o.m. lite otrevliga svar om sin fråga. Det är tråkigt! Vi som varit med ett tag känner igen dem och vet vad det handlar om. Vi är ju så att säga härdade…

Popcornett

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

[Pirkkolino]
0

Merlin-pappa….jag har lärt min läxa. Har varit gift med en man vars hobby blev att provocera mig. Och han lyckades, men endast för den tiden, att jag kunde orna upp mitt eget liv…..Det var lärdomstid åt mig och sedan har jag bestämt vem jag umgås med under samma tag. Provocerande personer är osäkra av sig själv och deras spydighet förstör mest deras eget liv.

pernillaa
0

Jag kan tycka att det är lite fegt samtidigt som jag kan tänka mig att det är lite som att kasta sig åt vargarna att ge sig in i våra diskussioner, och därför kan det säkert vara skönt att inte berätta för mycket om sig själv.

Merlin-pappa
0

Jag har i hel mitt liv blivit hånad för det jag har att berätta om, och har bestämt mig för att inte bli mera nedtryckt … Så jag hugger tillbaka … Speciellt från farsan.

Men du min vän Pernilla har nog rätt, jg kanske ska blunda för en del saker, och vara mera konstuktiv ….

1-0 till dig kloka och vänliga kompis. Pernillaa!!!!

Merlin-pappa
0

Pirkkolina …

Så var det också i mitt senaste samboliv … Den enda som var vänlig mot mig var hennes bror, och hennes pappa. Vi hade mycket kul, specillet hennes pappa och jag …

Livet är en lärdom, och vi blir alla testade ….

[Pirkkolino]
0

Pernillaa..det är osäkerhet som förvandlar människor såna. Det är bäst att slänga elaka kommentarer och försöka tysta ner andra. Då behöver man inte blotta ut sig själv. Självsäker person kan ta konflikt också på kontruktivt sätt utan att behöva gömma sig på något sätt. Jag menar generellt och inte bara här iForum diskussioner.

Merlin-pappa..Ja så är det, livet är lärdom..vartenda dag.

pernillaa
0

Ja det kan mycket väl vara så som du säger Pirkkolino.

kram och godnatt

Merlin-pappa
0

Jepp, Pikkolina, så är det!!

Tur att ni är här, ni goa och KLOKA tjejer.

Kram

[Pirkkolino]
0

Pernillaa….det är min livserfarenhet som talar…Glad Ha det bra, Kram och god natt.

cosmonita
0
Merlin-pappa
0

ÖN = ÖverNaturligt ….

[Pirkkolino]
0

Jabb Merlin-pappa…det är bra att det finns även här trevliga människor. Det är bevis, att det finns på jorden mera godhet än "dumhet" trots allt… Jag är evig optimist…Skrattande

powderpuff
0

Hallo alla Kritiker  var är ni????!!

Mysan59
0

Jag tycker det är mer så att dessa anonyma kritiker dessutom är ganska ohyfsade.

Och det gör att jag retar mig på deras inlägg, INTE att dom kommer med kritik, för det är OK, utan att dom kommer med påhopp och beter sig illa ibland och dessutom är anonyma.

[Pirkkolino]
0

#24 Det är deras mening också, provocera, att det uppstår tjafs eller ännu värre, bråk. De är inte ett dugg nöjda, om de inte få respons, vad de väntar att få.

Mysan59
0

#25 Precis och märker man att det är nån som bra är ute för att tjafsa och få igång bråk, så är det bästa att ignorera dom.

Och nu menar jag INTE dom som kommer med konstruktiv kritik…

cosmonita
0

#21 Tack Glad

Jag är iofs ganska kritisk till min natur eftersom jag är en tråkig realist som alltid vill hitta naturliga förklaringar till allt. Men jag är inte anonym iaf Flört

Mysan59
0

#27 Ja men det är inget fel att vara kritisk, bara man kan stå för det och det gör ju du. Glad

Jag är själv ganska skeptiskt till mycket jag hör och ser och försöker hitta naturliga förklaringar i första hand.

Merlin-pappa
0

#27# Instämmer helt med 28:an.

Även jag är inte helt okritisk. Försöker se det mesta från olika vinklar …

Kramis

powderpuff
0

har ni tänkt på en sak….

Detta är nog första och enda tråden utan Kritikerna…

Himla kul Skrattande De lyser som solar med sin frånvaro. Jag tycker att nu bevisar de verklgien vad de går för…

Merlin-pappa
0

hahahahahahahahahahaha

MacGallon
0

Då jag finner nöje i att vara en glädjedödare så… Hej på er tjejer.

Jag ser att du åter har fel. När skall ni lära er?

Skrattande

powderpuff
0

#32 Men så då till att svara på frågan…..

Varför är ni så hemlighetsfulla och inte skriver något på er personliga sajt…. Vågar ni inte stå för det ni tycker….

MacGallon
0

Svaret är lika enkelt som det verkar. jag har helt sonika inte tagit mig tid att göra det.

Men jag skulle uppskatta om någon som "ser" berättar för mig vad jag skall skriva i min presentation. För sånna finns det dussintals av här. Så mitt uppdrag till er är att berättat vad det skall stå i presentationen.

Väntar med spänning.

powderpuff
0

Om du inte har tagit dig tid, hur kan du ta dig tid att kritisera.

F*n vad ditt liv måste vara innehållslöst om du inte har något att skriva  Förvånad

Har du absolut inget att skriva om dig själv men du kan sitta och kritisera alla andra……….

det talar ju mycket om vad du är för en person. Tack för den beskrivningen om dig själv..

Choklad
0

Jag tror inte att kritikerna skulle vilja skriva det som jag kan se iallafall..och för övrigt vem som helst kan..behöver man inte vara medial förFlört

men sedan ska det ju bevisas också…

U R us

MacGallon
0

Kritiken mot mig får jag tacka för samt din nedlåtande ton. Det är sån som man lär sig och blir starkare på. Det är inte bara sig själv man skall känna även andra människors syn på ens själv.

Tack för du tog dig tid att berätta om din syn på mig.

Glad

Ett tips i all välmening till dig så att också du kan bli starkare är. Blotta inte din bristande förståelse och obegåvning på ett sådant uppenbart sett samt att du borde i alla fall fösöka sublimera dig själv och ditt språk.

pernillaa
0

MacGallon: Har du funderat något mer?

För övrigt anser jag att detta börjar bli tillräckligt personligt för att ni bör ta det vi pm istället ifall ni har något otalt med varandra.

Tjaffsa bäst ni vill men det är bättre att ta det via pm istället för att dra en negativ stämning över sajten och resten av medlemmarna.

powderpuff
0

#37   hmm, du funderar inte på att bli politiker??

Merlin-pappa
0

Ett råd!

Bli inte politiker …. Det var min far, och det gick ILLA för honom.

Fastän han har burit sig illa åt, så tycker jag om min gamle pappa.

Att bli politiker är som att sälja sin själ till Horn-Pär!

Merlin-pappa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Säga vad man vill, men det ryker minsann om denna tråd ….

Ungefär så här ….

chik
0

Mac-Gallon..

Svaret är lika enkelt som det verkar. jag har helt sonika inte tagit mig tid att göra det.

Men jag skulle uppskatta om någon som "ser" berättar för mig vad jag skall skriva i min presentation. För sånna finns det dussintals av här. Så mitt uppdrag till er är att berättat vad det skall stå i presentationen.

Väntar med spänning.

Hej på dig!

Vad du behöver skriva. Kön

Ålder ca.

Intresse.

Jag önskar dig lycka till med din presentation…Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Choklad
0

Jjag kan se om jag kan "känna" hurdan du är ..iallall just när du skrev dina inlägg härinne på tråden….du är en lugn och sansad person. Men gillar att se sanningen i vitögat. (men det är ju lätt att förstå)…du är snäll innerst inne inte så "ettrig"…nu undrar jag om du är kvinna?…först tänkte jag man eftersom namnet känns så..men nu undrar jag..det känns som mycket feminin energi Obestämd

Något som stämmer in på dig?Glad

Vill påpeka att det är en övning från min sida..tackar för att jag fick!

U R us

MacGallon
0

Jag upskattar att du tog dig tid och försökte. Skrattande Fösök utan att ställa frågor. Kom med ett svar när du tror att du vet så svarar jag om det är sant.

Lycka till .

Du hamnar på plusssidan för att du vågar.SkrattandeSkrattande

[Jeremina]
0

Jag kom att tänka på en sak i dag. Jag satt in ett par bilder på kalla det "orber" "cirklar" för ett tag sedan och någon skrev att jag hade fel när jag påstod att de var tagna olika dagar.

Fick elaka svar om att de var tagna samma dag. När jag igår la in bilder på min dator slog det mig att dessa personer sett att det var samma datum på korten.

Mycket enkelt är det så att det inte är kamerans inställning på dag som visar när kortet är taget.

Det är istället vad jag kallat min mapp. Det slog mig igår.

Igår la jag in kort tagna både 30/4 och 3/5 men jag kallade den 30/4. Ville inte fortsätta diskussionen förra gången när jag visste att bilderna inte var tagna samma dag.

Nu spelar det egentligen ingen roll vilken dag det var eller så men enligt dessa kritiker så gjorde det tydligen det.

En applåd för powderpuff som startat denna tråd! Jeremina! Glad

powderpuff
0

Jag tackar och bugar, Jeremina Skrattande

Å än kan jag inte utläsa VARFÖR kritikerna inte kan skriver en liten pres på sin personliga sajt………

Merlin-pappa
0

Heja Puffan och Jeremina!!

Choklad
0

# 44  jag är inte säker på de aningar jag jag känner in ännu, eftersom jag inte har gått någon kurs och lärt mig ..så jag aktar mig för att påstå något…men detta är min känsla inför dig…jag hoppas kunna utveckla m ig vidare någon dag, så att jag kan bli bättre på att "känna in"…antar att jag inte får någon support?Glad

U R us

MacGallon
0

"antar att jag inte får någon support"

Där hade du rätt.

Va fan … Du är ju synsk. Skrattande

Choklad
0

# 49  Ja jag vet hehehe ( fattar att du var syynisk…) .hahahaFoten i munnen

Får jag fråga; vad är "synsk" för dig?

U R us

MacGallon
0

Ingen aning, men jag tror det är någon som kan se bakåt och frammåt i tid och rum… antar jag.

Säkert fel men det är så jag uppfatter det.

Choklad
0

Man kan ju se in i framtiden…men det gäller att man inte ställer in sig för mycket, eftersom om man vill så kan man ju ändra den…om det nu inte handlar om karma, för då kommer fram dit ändå, bara det att man kan gå in på en omväg…så att säga..

Jag kan berätta en "rolig" grej som mina grabbar råkade ut för.

De satt och tittade på en man som vandrade fram på vägen. Grabbarna tänkte att han skulle snubbla..de tänkte och verkligen önskade ..och mannen föll!!!  Gissa om grabbarna blev chockade!

De tänkte att nej det var bara en tillfällighet och visst, det kan jag hålla med om…

Men sedan efter ett tag så ville de testa igen..( fast jag sagt att de inte fick)

Och ; jodå, samma sak men i annan version hände..de har inte prövat fler gånger..vad jag vet och hoppas…

U R us

powderpuff
0

Å svar lyser med sin frånvaro…..

Undra varför

[Pirkkolino]
0

#53  Nä..ingen svarar.. det är säkert roligare vara hemlighetsfull…….Glad tror jag…

pernillaa
0

Vem är det som ska svara på vad?

powderpuff
0

Kritikerna som är så hemlighetsfulla som inte kan skriva en liten press om sig själva… De får gärna svara på varför de är så hemlighetsfulla.

Har ännu inte sett en enda kritiker som skrivit i sin personliga sajt.

MacGallon
0

Hej Powderpuff. Jag skulle vilja kontra med att fråga vilka behov och känslor hos dig somblir tillfrdställd genom att läsa någons pressentation?

Om man får prata om sig själv så kräver jag lite meara för att känna mig tillfredställd. Fast  alla vi är olika, speciellt jag.

Sen till själva sakfrågan. Du vet att det här är internett va? Jag kan skriva vad som helst utan att du för den delen kan kontrollera det, så på något vis känns det meningslöst att skriva en pressentation.

Jag skulle tycka det vara oerhört intressant om någonmed sina syner försökte se vem jag är. Den ende som vågade är Choklad och det var modigt. Jag lovar att säga till om ni har rätt.

Publika ledtrådar.

Bor i Stockholm.

Jobbar nätter på ett sjukhus.

powderpuff
0

#57.

Kan väl vara kul att veta lite om de man skriver till, eller hur…

Jag har inte skrivit någonstans att man ska "se" vem kritikern är, det var liksom inte det det handlar om, eller hur… Har du själv aldrig varit inne på någons peronliga sajt och läst?

OM du har läst någon,varför gick du i så fall in och läste där?

Jag har kanske bara haft otur med att vara inne på de personliga sajterna där det inte varit något press och de har tillhört kritikerna….

Man behöver ju faktist inte skriva ut hela sin livshistoria i en press. Det har jag inte begärt heller.

Choklad
0

Jag tycker att det är roligt att gå in och se vad ni har för foton och annat kul på era sidor..det är ju inte så att folk sitter och läser av en eller kanske men det gör mig inget isåfall, bara man blir informerad om det ..eller tillfrågad. Jag har gjort misstaget att läsa av en person, men det hände helt sponant och utan att jag själv visste vad jag gjorde..trodde inte jag kunde…Förvånad…som tur var blev hon inte arg…

U R us

Merlin-pappa
0

Det är etiskt helt rätt att skriva om sig i presentationen. Det är god ton, och är ett trevligt sätt att förhålla sig till varandra, att presentera sig.

Der är ungefär som att inte ta i hand när man träffas i verkligheten. Om man sträcker fram handen, förväntar man sig att motparten gör detsamma … Gör motparten inte det är det oerhört oförskämt.

M a o några rader om sig själv i presentationen tillhör vett och etikett!

[Jeremina]
0

#60 Jag måste verkligen hålla med!

powderpuff
0

Skriver som Jeremina, håller med fullständigt

MacGallon
0

Jag förstår erat resonemang, tro inget annat. Det var någon som sa: Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.

Jag vill inte förebrå er för er inställning, den är säkert både rätt och riktig och jag har fel, men jag hävdar min rätt att göra som jag vill. Någonstans här på forat skrev någon att man måste respektera varandras åsikter och tro. Det är bra sagt även fast jag inte alltid är en god representant för den åsikten.

Oskyldig

powderpuff
0

Men du måste ju själv hålla med om att det är väldigt märkligt att "alla" kritiker inte har skrivit något på sin personliga sajt. I alla fall alla de jag varit inne och tittat på.

Är det någon annan som varit inne på en kritikers P-S och de har skrivit så lägg gärna ut en länk..

MacGallon
0

Vad vill du veta? Berätta så skickar jag ett PM.

Merlin-pappa
0

Jo, Du har din fria vilja Mac:en, att göra hur du vill, inget snack om det! Får jag fråga och det är ett större sjukhus du jobbar på? När jag både var ung och vacker jobbade jag på HS ….

MacGallon
0

He he. Sånt där har en tendens att gå över, :-)  fast det är värre för de där två XX:en. :-) Ja! Det är ett större sjh.

powderpuff
0

#65 Jag vill inte veta hur ditt liv ser ut till punkt och pricka, det är inte det jag är ute efter, men något litet hade väl varit intressant.

Kanske du kan få tips genom att kolla andras ;-)

En sak till jag tycker det är väldigt bra att är med i denna diskution i denna tråden för alla de andra har visst dragit sin kos =O

Merlin-pappa
0

Kul Mac:an.

Då känner du till Dalkia ….

[incendium]
0

Skoj tråd. Yay för generaliseringar!

Jag antar att jag är ganska kritisk, tycker om att få tydliga bevis och att undanröja tvivel. Men vad det har att göra med presentationsmängd tror jag inte riktigt att jag förstår.

Bland annat så har jag svårt att förstå vad vilt främmande människor behöver mitt namn till, åsikter baseras väl inte på namn, och om man nu har satt ut ett namn, hur kan man ens vara säker på att det stämmer?

På internet är ALLA anonyma om man inte gräver ner sig riktigt mycket och spårar exempelvis ip-nummer, datorer och skrivmönster, utöver det handlar det om tillit mellan internetanvändarna. Så vida man inte tar sig utanför internet är det nästan omöjligt att veta vem den man talar med är. Försiktighet är bra saker som jag uppmuntrar speciellt alla minderåriga att använda sig av. I många fall kan det vara rent ut sagt dumt att ge ut så kallad känslig information.

Men inte ens det är riktigt orsaken till att jag länge haft mycket oprecis information om mig själv här på iFokus (har dock ändrats) utan det har varit på grund utav efterdyningarna från en av riskerna med det öppna internet. Ett misshandlande ex som stalkat mig på alla möjliga platser så fort informationen man lade ut var för detaljerad.

Så en liten puff på er som klankar ner på att vissa inte har ute information om sig själva. Tänk till en gång extra innan ni säger något om det eller gör extremt grova generaliseringar.