Sanning och konsekvens
Den här leken går till så att var och en lägger upp en fråga för "sanning" och en uppmaning för "konka" och sen väljer nästa någon utav dom, svarar på frågan eller tar konsekvensen och skriver sen en egen fråga och en egen uppmaning.
Jag börjar:
Sanning: Har du någonsin hånglat med någon av samma kön?
Konka: Stoppa upp någonting i näsan och berätta sen vad du stoppade i näsan.
Ha en bra dag! // Pernilla
Ok, natten har gått och ingen har vågat så jag tar väl språnget och svarar sanning! 
Sanning: Har du blivit riktigt full i en pinsam situation?
Konsekvens: (lite snällare) Ring upp någon och prata en stund, berätta vem du ringde och varför.
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Vad menar du med sanning då? Är det ett ja eller nej?
Modigt av dig att starta. =)
Jag väljer sanning: Ja jag har skämt ut mig rejält på så sätt.
Skulle uppträda och sjunga på min skolavslutning och söp dagen innan så mycket så jag hamnade på akuten och fick ligga där och missade mitt uppträdande. Jag vet inte ens vad jag hade druckit eller med vem/vilka.
Sanning: Vad har du för fobi?
Konka: Nudda dataskärmen 3 gånger på raken med nästippen
# 2 Jasså måste jag utveckla de! Jag hade en historia för ca 10 år sedan med en tjej!
Ritva
Nä jag bara undrade om det var ett ja eller ett nej på frågan. Tanken är ju att man ska svaa på frågan så. =)
Sanning: Jag har fobi för spindlar.
Sanning: Har du kört bil onykter nån gång?
Konka: Gå tre varv runt i rummet du är i.
Väljer sanning där. Med tanke på att jag bara övningskört en enda gång ca tio minuter på en parkering så har jag aldrig kört onykter.
Sanning: Har du nån gång läst brev/dagbok/privata saker hos en kompis?
Konka: Hoppa på ett ben i en minut.
Sanning : Nej, aldrig.
Sanning : har du tjuvlyssnat någon gång?
Konka: Gå baklänges resten av dagen….
Haha…jag väljer konka! Ska snart iväg till killen min så jag ska gå baklänges dit och hemma hos honom! =)
Berättar ikväll hur det gick. =)
Sanning: Vad är det skämmigaste du har gjort någon gång?
Konka: Se dig om i rummet. Det första rödadu får syn på ska du stryka på en gång och säga "du är så fin" till grejen. =)
konka
sanning:vad är det dummaste du har gjort
konka:öppna fönstret och skrik,jag älskar spöken
då tar jag sanning. Definitionen på det dummaste är ju ganska bred, det beror på vilket sätt det ska vara dumt. Jag har stulit en gång, det var jäkligt dumt. Och rökt, det var dumt.
sanning: vilken är din sämsta sida hos dig själv?
konka: Nästa person du träffar ska du tokstirra på fram till den frågar vad du håller på med.
jag väljer sanning. Det dummaste jag har gjort kan jag inte riktigt svara på för jag tror att jag har förträngt det. Nä förresten. Det finns en väldigt hög bro över ume-älven med pelare som man kan gå ut på. jag gick halvvägs under bron till jag möttes av galler och orkade inte gå tillbaka så jag klev ut på pelaren och gick på en 1 dm bred kant på utsidan av bron ca 100 m uppe i luften. Det var idiotiskt.
Sanning: Har du någon gång gjort något brottsligt? Berätta gärna vad.
Konka: Vattna alla blommorna hemma.
konka,bra att du påminde mig
sanning:har du flörtat med en kompis flick eller pojkvän?
konka:rabbla alfabetet baklänges
Jag väljer konka: ö ä å…osv… 
Sanning: Har du provat nån drog nån gång?
Konka: Pussa första person du ser (kinden räcker)
Konka. (ligger hemma med mensvärk så jag lär inte träffa någon förns imorgon. ska försöka komma ihåg de)
Sanninga: Har du gjort något olagligt någogång?
konka: Gå till grannen och fråga om du får låna ett glas vatten
svarar på sanning:nej
sanning:har du snatat någon gång
konka:krama första person du ser
Svarar på sanning: Ja (lääänge sen)
Sanning: Har du haft trekant nån gång?
Konka: Stå på huvudet 10 sekunder eller mer
Svar, Sanning: Nej
Sanning: Har du gjort bort dig totalt så du vill sjukna ner genom golvet/marken?
Konka: Pussa den närmaste personen på kinden
Sanning: Har du krockat nån gång?
Konka: Prata baklänges med närmaste person (en mening räcker)
svar:sanning:nej har inget körkort
sanning:när ljög du senast och i såfall om vad
konka:hjula en gång
Svar sanning: Ärligt, så kommer jag inte ihåg vare när jag ljög senast eller om vad.
Måste jag hjula då? 
Sanning: Har du varit otrogen nån gång?
Konka: Ställ dig på dina händer
Sanning. ja faktiskt : (
Sanning : Har du någongång ljugit om din ålder?
Konka : Du ska inte säga någonting på 5 min när nästa person kommer hem till dig/in i ditt rum
Oj, det var modigt att erkänna!
Svar sanning: Nej, inte vad jag kommer ihåg, kanske när jag var yngre.
Sanning: Har du mobbat någon nån gång?
Konka: Gå ut på balkongen/tomten/verandar och sjung en snutt.
Oj vad ni har kommit långt här sen igår. Orkar inte läsa alla. Men jag måste säga att min konka igår var jättekul, att gå baklänges resten av dagen. Haha. Gick baklänges genom byn till optikern och en som jobbar där men som var ledig just igår ag gick in där precis innan mig och såg mig backa över gatan och sen när jag kom in så sa han till sin kollega som jobbade den dagen att "du har en backande kund"! =) Gick sen baklänges genom byn till min pojkvän och mötte hur många som helst som bara flinade. =)
Jättekul.
Väljer sanning..nej jag har aldrig mobbat någon.
Sanning: Vad skulle du inte göra för pengar? Alltså var går gränsen, oavsett hur mycket pengar du än får?
Konka: Räta till gardinerna, jag vet att du har tänkt göra det länge.
Konka : Läääskigt, behöver faktiskt de : )
Sanning : Vad är det dyraste klädesplagget du köpt?
Konka : Gå ut på balkongen/gården och gal som en tupp
#23 Det måste varit en syn för gudarna. Förstår om du fick många blickar på dig igår, ha ha ha
Tror du gjorde dagen för många igår, många gick nog med ett stort leende när de såg dig 
#23 Hahaha! Vad synd att vi missade att få se det…
Svar: konkta (men jag tänker gala tyst…) Så nu har jag gjort det, tur ingen var ute 
Sanning: Har du slagit sönder datorn nån gång? (Vem vill inte det ibland) 
Konka: Sjung Idas sommarvisa
svar sanning:nej,men har varit på väg att kasta lapptopen i golvet ett antal gånger
sanning:skolkade du när du gick i skolan
konka:stå på händerna(har ingen fantasi idag)
sanning, jag skolkade en hel del i särskillt gymnasiet…
sanning: har du ljugit för en vän och sagt att du har något du ska göra fast det inte är så, bara för att du inte har lust att ses?
konka: drick ett glas mjölk.
Sanning : Oja var en bråkstake i skolan : S
Sanning : Har du ljugit för någon för att slippa träffa den?
Konka : Du ska hälsa på alla som du möter resten av dagen.
Svar sanning: Ja, jag har ljugit för att slippa träffa personer.
Sanning: Har du rökt hasch nån gång?
Konka: Stå på ett ben i 30 sekunder
Väljer sanning, nej det har jag inte och kommer aldrig att göra heller. Men jag har blivit erbjuden tidigare.
Sanning: Berätta om den sjukaste impuls du har fått någon gång. (oavsett om du agerade utifrån den eller inte)
Konka: Gör den fulaste grimasen du kan, fotografera det och lägg upp här. =)
Sanning : Förra året så ringde en kompis och frågade om jag skulle med på Hultsfreds festivalen (jag hade köpt en tredagars biljett innan men sålde den för jag skulle inte ha råd att åka )
Hon skulle bara ner överdagen och jag var jätte festivalsugen så jag tackade självklart ja. morgonen efter så är vi på väg.
på kvällen i väntat på att rage against the machine skulle spela så gick vi runt i försöljningstältena. Och Min kompis skulle köpa en tröja. killen som sålde tröjorna frågade vart vi var ifrån. och sa att vi va ifrån hällefors. och han berättade att han hade släktingar här. och tyckte synd om oss som skulle åka så långt hem mitt i natten och gav oss ett varsit tredagarspass!! Tina som skulle jobba dagen efter kunde inte stanna. Men jag tvekade inte en sekund. jag drog av mig mitt endagars band och stannade.
Det fanns många problem. jag hade knappt några pengar ( kanske 500 med mig men dom gick till alkohol ) ingenstanns att sova och ingen skjuss hem.
ringde till min mamma sista dagen för då var alla pengar slut och jag hade inte ätit på 2 dagar. hon satte in pengar till buss hem och till mat. men jag mitt nötskal söp upp allt istället. så var man tillbaka på ruta ett.
Men jag stötte på några som var härifrån och frågade om dom hade plats för mig hem. och det hade dom ´: D men på söndagen när vi skulle hem så hittar jag dom inte. för jag hade somnat någon helt annanstanns än där jag skulle sova. jag var helt säker på att dom åkt hem. och ingen av oss hade telefoner på sig. jag letade i 4 timmar innan jag hittade dom.
det är en av alla mina galna impuls resor. Listan är lång på minst lika korkade saker jag gjort.
Sanning : Har du någongång fantiserat om din lärare/arbetskamrat?
Konka : göra fyra kullerbyttor

Väljer sanning. Japp, har fantiserat om en arbetskamrat.
Sanning: Har du någonsin varit otrogen?
Konka: Spring ut och säg till den första person du ser att hon/han är söt.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Jag väljer sanning. Jo, det har jag med en tjej, som en hämnd för att han var otrogen först.
Sanning: Har du någonsin hatat någon och isf varför?
Konka: Kör toalettborsten i toaletten ett par varv så att det blir rent och gör rent dusch-avloppet.
Svarar sanning: Ja jag hatade tjejen som var otrogen med min man (f.d.) och som hade mage att ringa och skriva brev till mig att trakassera! Tänkte nästan leja nån att mörda henne… Men det var länge sen, -95.
Sanning: Har du haft trekant nån gång?
Konka: Stå på ett ben och drick ett glas vatten
Ojdå…nu blev det tunga grejer här. Nästan dags att fortsätta denna i den nya forumgruppen tror jag. 
Jag väljer konka. Gjort! =)
Sanning: Vem är din största idol och varför?
Konka: Spring utanför ytterdörren med byxorna neddragna. =)
Väljer sanning: Har ingen speciell idol, men jag beundrar folk som arbetar ideelt för barn och djur och andra svara i samhället och som lägger sin själ i arbetet. Om det gäller nån kändis så blir det John Malkovich. (I huvudet på JM, Con Air m.m)
Sanning: Har du badat i år ännu? (Tar lite snällare frågor ett tag)
Konka: Gå och bada i närmsta vatten/sjö.
Mysan…vill du bli första att bli medlem i nya forumgruppen? Läs om den.
Jag väljer sanning: Nej det har jag inte gjort än. Brukar alltid vara först i mitt sällskap att bada men nu har jag haft för mycket annat så jag har inte tänkt på dig och tiden går fortare än den brukar göra.
Sanning: Brukar du peta dig i näsan ibland?
Konka: Gör ditt bästa och försök röra tårna utan att böja knäna. Hur gick det? 
Pernilla: nu har jag läst i nya forumgruppen och pm:at dig.
Väljer konka: Jo, det gick bra.
Sanning: Har du busringt nån gång?
Konka: Ring nån i släkten och prata bort en stund
Väljer sanning: Jo oooja, klart jag har busringt förrut. Det hör till barndomen tycker jag. =)
Sanning: Vad heter du i mellan-namn?
Konka: Gör ett försök att steppa.
Väljer att inte försöka steppa! 
Sanningen är att jag heter Desirée i mellannamn.
Sanning: Har du varit intresserad av nån av din pappas vänner?
Konka: Dansa i rummet du befinner dig till nån låt du gillar
Sanning: Nej, har inte träffat så många av pappas vänner då jag var ung när han gick bort! (12 år)
Sanning: Har du utnyttjat någon för din egen vinning?
Konka: Ta ett par byxor på huvet och gå en prommenad runt kvarteret!
Ritva
Väljer sanning: Nej det har jag inte varit. =)
Sanning: Har du skitit ner dig någon gång?
Konka: Säg ditt namn baklänges.
svar konka:hetter anna så det bli lätt
sanning:har du mobbat någon?
konka:bäda sängen
Har redan svarat på den frågan men jag är hos min pojkvän som för övrigt har sängen bäddad redan och säkert skulle bli irriterad om jag rev upp den för att bädda igen så jag svarar på sanning: Nej det har jag aldrig gjort. =)
Sanning: Vilken är din värsta fördom? (Jag tror att alla har fördomar av något slag, eller?)
Konka: Dansa Macarena(om du kan den, annars får du dansa något annat)
Svarar sanning: Min värsta fördom är att jag tror att zigenare alltid snor nånting när dom är i affärer eller nån annanstans. (Häng mig inte nu)
Sanning: Har du slagit någon ordentligt nån gång?
Konka: Diska upp disken
Hahaha…nä jag ska inte hänga dig. Sitter här och skrattar för mig själv. Jag själv har så sjuka fördomar så det är bara skönt att höra att jag inte är ensam om det. =)
Jo jag har slagit en kille en gång.
Sanning: Har du något beroende och isf vad?
Konka: Blöt läpparna, kladda dit socker på läpparna och försök låta bli att slicka dom under en minut.
Ja, cig och choklad är jag beroende av.
Nu kommer man inte ihåg alla sanning och konka som har varit, så det kan bli dubbletter…
Sanning: Har du varit kär i nån vänninans pojkvän/man?
Konka: Klipp gräsmattan, har du ingen, dammsug mattorna.
P.S. Vad skönt att höra att fler har fördomar, men dom flesta har väl det som sagt, men inget man egentligen vill erkänna… 
Usch vad jobbigt att dammsuga. Nä jag väljer sanning: Nej det har jag inte.
Sanning: Hur är det med självförtroendet egentligen?
Konka: Torka dammet av ovansidan på dörrkarmen som går in till det rummet du sitter i.
ops såg inte att en var ställd redan
svar sanning:inte nu längre,var beroend av att riva mig själv tills blodet ran när jag var yngre,tyckte all känndes bättre då(var mobbad från 1-9)nu är man coca cola beroende istälet
sanning:har du blivit så full att du inte kommer ihåg något dagen efter
konka:byta blats på alla dinna blomkrukor
min dator är knäpp,svarade på 47#
#51 jag har inga krukor så jag säger sanning: Nej det har jag inte lyckats med…än :P
Sanning: har du någon gång fått en fot i ansiktet?
Konka: hoppa på ett ben och pussa den som är närmast :)
Orkar INTE byta plats på alla mina blommor, så det får bli sanning istället, även om det är pinsamt.
Ja, jag har varit så full att jag inte kommer ihåg nåt dan efter.
Fortsätter på temat fylla:
Sanning: Har du varit så full att du suttit och sovit på bussen / t-banan i flera timmar?
Konka: Hoppa på ett ben och säg kuckiliku sju gånger
Vet ni vad…det blir lätt dubbelt med kommentarera här. Så om ni skriver ert inlägg först och sen markerar allt och trycker ctrl+c, uppdaterar och kollar sista kommentaren för att sen trycka ctrl+v och sen skicka det så ska det inte bli några problem i fortsättningen.
Väljer att fortsätta på #53
Sanning: Alla som har barn har väl fått en fot i nyllet när man sover…haha
Sanning: Bäddar du alltid sängen på morgonen?
Konka: Bädda sängen varje morgon i en vecka.
Ritva
Sanning: Nej, tyvärr så gör jag inte det (bäddar sängen på morgonen)
Sanning: Hur ofta gör du rent toaletten?
Konka: Gå och gör rent toan nu.
Sanning: Städar aldrig toaletten - mamma gör ;)
(Tänker aldrig städa toaletten heller för än jag flyttar :P dessutom kan jag inte städa nu - kolla klockan! XD)
Sanning: Hur ofta byter du sängkläderna?
Konka: Spring ett halvt varv runt ditt hus/din lägenhet, och spring sedan baklänges sista halva varvet - fuska inte! ;)

Sanning: 2 gånger i månaden ungäfär.
SANNING: är du bra på att laga mat?
KONKA: Rusa runt som en dåre i lägenheten/huset med ett blommblad i handen
Sanning: Ja helt ok tycker jag! :) Med recept iaf. Ibland improviserar jag och gör utan recept men blir inte lika gott då :P
Sanning: Blivit så rädd så du börjat gråta?
Konka: Skrik allt du har!
Haha…väljer konka. Ska göra det alldeles snart. =)
Sanning: Berätta om sist du råkade fisa vid ett väldigt olämpligt tillfälle. =)
Konka: Lägg av en brakare! =)
(Få se om någon vågar välja något av alternativen)
Väljer sanning: nej, tyvärr är jag inte så bra på att laga mat, men ibland blir det gott!
Sanning: Kan du simma?
Konka: Städa ur kylskåpet
#62 Du skulle svarat på #61
(Jag själv är varken pruttnödig och minns heller inte när jag la en fis på ett olämpligt ställe… *-) tänker…)
Ja det brukar vara så för det mesta! Kommer sällan då man vill. Hoppar över denna gång…blev så mycket att göra. Men fortsätt ni! =)
Jag väljer sanning. Jo jag kan simma, brukar simma varje måndag. Men min far kan inte simma.
Sanning: Har du slagit sönder något i ilska någon gång?
Konka: Ställ dig upp och spänn dig och låtsas att du håller på att bli Hulken!
Sanning: Jag tror det… :P
Sanning: Berätta om din pinsammaste situation.
Konka: Öppna dammsugar-påsen oh häll ut det på golvet.
Sanning: Jag fes vid en lägeräld och killen jag gilla va typ 2 meter ifrån mig! :$ (det var en hööög fis) :$ :$ :$
Sanning: Berätta om killen/tjejen som först gjorde slut med dig ocg varför hon/han gjorde det.
Konka: ät 2 matskedar ketchup
Sanning, den första killen som gjorde slut med mig var ett långdistansförhållande när jag var 14. Han hittade en annan tjej, en sån där läskig med svarta linser och filade tänder ;) Jag var väl inte tillräckligt läskig när jag bara var 14 ;)
Sanning: Vem beundrar du mest och varför?
Konka: Hälsa på alla du möter idag.

Sanning: Jag beundrar min mamma som klarat av att leva i 17 år under psykisk misshandel och tagit sig ur det på så bra sätt som hon gjort. =)
Sanning: Vad är det äckligaste du någonsin gjort?
Konka: Slump-peka på ett nummer i telefonkatalogen, ring upp och prata. Fråga hur det är och vilka planer det finns för helgen. Avsluta med att önska personen i luren ett lyckligt och rikt liv.