Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterutanför-ämnetdiverse
Läst 2773 ggr
Zadeira
0

OT- jätteledsen

Måste bara skriva av mig. Mitt hjärta gick nyss i tusen bitar. Jag och tre kompisar har åkt till Visby medeltidsvecka två år i rad nu och det har verkligen varit årets roligaste vecka. Har inte pratat med dem på ett tag eftersom de varit utomlands och jobbat, men nu visade det sig dessutom att de två som ska dit i år redan bokat med nån annan och att det inte finns plats för mig.

Jag kände bara hur allt gick sönder i mig. Att ha blivit bortsedd sådär. Av sin kompis. Hon visste verkligen att jag ville med i år.. Jag är skitledsen nu, vet inte hur det ska lösa.. kan inte hyra själv, det är svindyrt om det ens finns något kvar…

pernillaa
0

Åh men stackare! =(

Önskar att jag kunde göra något. Vet hur det är när planer ställs in. =(

Och det var ju verkligen inte sjyst av din kompis att göra sådär.

Ger dig en stor tröstkram!

Ha en bra dag! // Pernilla

Zadeira
0

Tack. Jag har skrivit inne på medeltiden iFokus och hört om nån har en sängplats över, så jag hoppas att där finns nån vänlig själ med en extra säng.. det enda jag behöver är en säng några timmar per natt ju..

Nä, man känner sig sviken av sin kompis nu, hon visste ju att jag skulle följa med om det blev något, och ändå var hon egoistisk nog att bara tänka på sig själv..

pernillaa
0

Ja det är omoget och själviskt helt klart! Skrikandes

Merlin-pappa
0

Hej! Vad trist! Ibland är livet för jäkligt …..

Nu vet du i a f att hon INTE är din kompis.

Jag lider med dig ….. Kul att Pernilla skriver till dig, hon är en varm och god vän!!!! Henne ska du ha som vän istället!!

pernillaa
0

He…tack Stefan! Kan säga samma sak om honom Linn! =)

Usch vad jag är slut ikväll…blä.

Merlin-pappa
0

Flört

Zadeira
0

#5, Linn?

Ja, synd bara att Pernilla inte ska till visby och råkar ha en plats till mig med, då hade hon definitivt blivit min nya bästa vän. Nu får hon nöja sig med att bli min nya vän ;)

Mysan59
0

Fy f-n vad dåligt gjort! Bryt kontakten med henne. Fast det är ju lättare sagt än gjort…

Zadeira
0

#8, jo, vi har ju varit kompisar i mer än 12 år… Det jag är besviken och arg på mest är ju att hon inte har hört av sig och berättat. Hade hon berättat direkt hade jag haft mer än en månad extra på mig att fixa nånstanns att bo.

powderpuff
0

Det var himla ruttet gjort Skrikandes Hon vet med sig själv att hon svek dig i och med hon inte har berättat.

Hoppas att du kommer dit i alla fall, håller allt jag kan hålla.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Zadeira
0

Tack powderpuffan! visst vågade hon inte berätta för att hon skämdes, det hördes på henne långa vägar.

känns faktiskt lite bättre redan nu, jag bangar inte att åka ensam om jag hittar billigt boende, det är bara boendet allt hänger på..

Mysan59
0

Ja, det låter så konstigt att man är vänner och så beter sig den ena på det där sättet helt plötsligt! Skrikandes

Jag hoppas också att du kommer dit, gärna tillsammans med nån annan kompis och att ni får sk*troligt! Utan dom andra…

Ritva
0

Tyvärr är min syrras kontrakt på huset hon hyr i Visby slut nu i sommar annars hade jag kunnat kolla med henne…vet inte riktigt hur hon kommer att bo i fortsättningen..men jag kan undersöka.Skrattande

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

powderpuff
0

Det vore väl för underbart om du skulle springa på henne där…. Vad då sätta näsan i vädret och bara gå förbi.

Hoppas, hoppas, hoppas….Vi får de till de högre makterna att du SKA dit.

Mysan59
0

Åh vad det vore bra Popcornett, om du kunde fixa ett bra boende till Zadeira!

Jag avskyr folk som beter sig så där mot andra! Skrikandes

Zadeira
0

Åh, popcornett! Det tas tacksamt emot!! Om inte hon har nån möjlighet kanske hon känner någon som kan ha sängplats åt en stackars ensam övergiven medeltidare ;)

Ni är för söta alla ni, tack för att ni hjälper mig få upp humöret igen!

Ritva
0

# 15 jag ska ta kontakt med henne imorgon. Behöver ringa henne då jag inte pratat med henne på nån månad nu. (måste bli bättre på att hålla kontakten.) Jag vet att hon har hyrt ut förut så det är nog inte helt omöjligt!

Ritva

Mysan59
0

Vad du är snäll Popcornett! Glad

Zadeira: Ja men man ska inte bete sig så mot vänner! Då blir vi arga som små bin härinne! Flört Förresten var jag inne och kikade på din sida och såg att du är född samma år som min yngsta son…

Hoppas verkligen det löser sig! Har du frågat din kompis varför hon gjorde så där för?

Zadeira
0

Mysan, vi pratade bara snabbt på telefon och då frågade jag och hon nämnde det sådär besvärat och att det blev billigast och lättast för henne att ta erbjudandet, vi ska träffas i veckan och då ska jag berätta hur sårad jag blev och att det inte är ett sätt att behandla sina vänner på…

Haha, jag berättade just för min mamma att ni är som är så vänliga här är så "gamla" ;)

[trollduva]
0

så taskiga vänner du har=(

Mysan59
0

Zadeira: Ja det är nog bra om du gör det, så hon förstår hur dumt hon har betett sig.

Jaså, vad sa din mamma då om oss gamlingar? Hahaha!

Ettriga gamla tanter som surrar runt här inne. Skrattande

Zadeira
0

Visst Mysan, jag tänker inte gå tyst och låta henne tro att det gjorde mig detsamma, hon ska få veta att jag är oerhört besviken då jag trodde hon var en vän.

*flin* Mamma skrattade mest åt min förvånade insikt. Jag sa nämligen något i stil med att det oftast inte märks nån skillnad i ålder härinne, men plötsligt märker man att vissa är mycket äldre än man tror.

Det känns så ålderslöst att prata med er härinne. Vi håller alltid ungefär samma nivå i våra  seriösa eller lekfulla inlägg, vare sig vi är 20 år eller 50 år. Det är härligt!

Mysan59
0

Nej men det är ju sant ju, för man går ju inte in och kollar presentationen direkt man börjar prata med nån i en tråd, alltså vet man inte hur gammal nån är, och ibland inte ens om det är tjej eller kille, så då blir det annorlunda mot irl.

Men jag bryr mig inte om åldern på folk, huvudsaken är ju att man trivs ihop.

Nu måste jag i säng, sov gott! Kram

pernillaa
0

Precis som folkhögskolan jag gått på här i Vindeln, det är folk av olika sorter, från olika ställen med olika personligheter och intressen och olika åldrar men ändå matchar man varandra så bra. =)

[Vargnatt-]
0

Men usch vad taskigt gjort av henne! Vet man att det blir nå ändringar kan man ju säga till i god tid i alla fall så du hade fått chans att fixa något annat sätt att ta dig dit.

Hoppas det löser sig så du får åka i alla fall, minns hur kul du verkat haft de andra åren när du skrivit om det :).

chik
0

zadeir..Fy vad tråkit..Jag hoppas att det löser sig för dig…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Ritva
0

Hej Zadeira!

Nu har jag pratat med syrran och tyvärr kommer hon genomföra sin flytt från huset precis då så hon kan inte ha någon övernattande för hon har inte kommit iordning än. Hade hon varit kvar i huset hon hyrde hade det inte varit några problem, men jag bad henne hålla öronen öppna.

Jag är lessen, hoppas det löser sig ändå!

*kramar om uppmuntrande*

Precis som du tycker jag att det är kul att det är så ålderslöst här! Nästan som på jobbet, visst man vet att kollegorna är gamla nog för att vara min mamma men det är inget man tänker på jämt utan skojar friskt ändå.Tungan ute

Ritva

Zadeira
0

Tack ändå Popconett! Det var jättesnällt att du frågade, ocj snällt att hon håller utkik!

Ålderslöst är bra, det spelar ju egentligen ingen roll bara man har trevligt tillsammans!

LeS-
0

Det var RIKTIGT DÅLIGT gjort av din "vän"….eller snarare, det där är ingen vän! Jag hade minsann sållat bort henne. Bättre ensam än med dåligt sällskap.

Hoppas det löser sig för dig!

För övrigt vill jag bara säga att detta forumet känns så varmt på något sätt :) Alla är så himla trevliga, jag gillar det!

Zadeira
0

Nu har Visby löst sig. Jag har skaffat en egen lägenhet att bo i, eventuellt följer mamma med eftersom hon aldrig varit i visby förr och behöver åka på en liten semester. 

Nu ska bara resa bokas och fixas, sen ska man dit igen. Med eller utan vänner…

LeS-
0

Åhh va kul för dig! Håll huvudet högt när du ser din "vän" Ha så kul med din mamma!!

[trollduva]
0

vad bra att det löst sig

Pose-idon
0

Dåligt gjort av din sk vän. Så gör man inte! Men bra att boendet löste sig aif :)

//Elin

pernillaa
0

Jag är verkligen glad för din skull! =)

Du behövde verkligen det här!

werner
0

Fyfan va dåligt gjort, tur att du hittade en lägenhet, du kan ju iallafall stolt ignorera "vännen" nu.

Ritva
0

#30 skönt att det löste sig! Du och din mamma får säkert jättemysigt där. Jag skulle vilja åka till Gotland när medeltidsveckan är och ha rätt klädsel också det tror jag skulle vara ännu mer givande. Har varit där förut…

Ritva

Mysan59
0

Du och din mamma kommer få det supermysigt! Skönt att det löste sig!

[incendium]
0

#30 Bra att det löste sig! Om det någon gång skulle uppstå problem med det igen brukar det finnas ett eller två gigantiska tält på medeltidscampen där man kan boka sovplats.

Syns kanske på ön :)

Angelclaw
0

Härligt att det löste sig. Riktigt ruttet och lågt av din kompis!!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

powderpuff
0

#30 Då hjälpte det att be de högre makterna som jag skrev i ett tidigare inlägg (#14)

Härligt att du kommer iväg, hoppas du träffar på "de där" så kan du bara sätta näsan i vädret.

Zadeira
0

# 40. Det roligaste blir ju om jag träffar NYA vänner där, och sen möter mina gamla vänner när jag går runt och har roligt med många andra. Om ajg träffar dem ensam tänker de säkert bara "åh, stackare hon är ensam", men om jag är med nya vänner blir de säkert mest avundsjuka ;)

powderpuff
0

Synd man inte ska ditFlört

Vi ber lite tillSkrattande

werner
0

#41 lät som en perfekt plan :)