Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettoidentiferbart
Läst 3354 ggr
pessimisten
0

Spöket i ängsökyrkan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ser ni spöket? Förvånad

Zadeira
1

Ser otroligt fejk ut faktiskt.

powderpuff
0

Tror inte heller det är på riktigt.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

pernillaa
0

Photoshop

Ha en bra dag! // Pernilla

Merlin-pappa
0

…. samma här ….

Det ser lite väl tydligt och skarpt ut …..

Men kyrkan är en kraftfull plats …..

Merlin-pappa
0

Fast å andra sidan så kan spöken/andra manifestera sig så vi ser dem, lika skarpa som en människa …..

Så man vet aldrig …..

TereseE
0

Läcker bild, men känns fejk.

[Pirkkolino]
0

Jag tänker som #5

Den här bilden dock inte är äkta spöke / ande. Så känner jag i alla fall.

Starfall
0

Kolla på tröjan, det står något där. Orden "Är" och "Sofia" kan jag urskilja. Skulle inte tro det är ett äkta spöke detta;)

pernillaa
0

Alldeles riktigt. Längst upp står det "…nilla", kanske Gunilla. Sen står det "Jag är med Sofia".

Love-
0

syns att den e fejk

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

snurro89
0

Otroligt fake!

Sweelin
0

"Jag är Sofia"

FejkFlört

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

chik
0

Rolig bild. Den kan du ha med på tävlingen här..

Lena.P är jag i verkliga livet.

pessimisten
0

# 12 Det är inte Sofia, det är ju Camilla!

pernillaa
0

Camilla där uppe och Sofia där nere.

pessimisten
0

#15 Camilla på bild, Sofia utanför bilden.
På översta trappsteget är det någon/något som tittar på oss

Zadeira
0

# 16, var menar du med översta trappsteget.. jag ser ingen som tittar på oss.

Love-
0

#17 inte jag iheller

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

zyrix
0

Jag är uppväxt men kyrkan och slottet vet inte hur många gånger jag har varit där eller hört historierna men har aldrig hört något om en flicka. som jag tycker att de det ser ut som på bilderna,

Lite info om slottet och kyrkan för den som inte vet.

moondancer
0

Skulle säga dubbelexponerat foto, dvs två bilder i ett (kan bli så ibland i vanliga kameror, men film). Snygg bild iaf

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Starfall
0

Oj, nu ser jag faktiskt att det verkar vara någon som står till höger, överst på trappsteget. Personen ser ut att ha vidöppen mun och uppspärrade ögon, han/hon ser förvånad ut:S Jag trodde du menade hon som satt vid altaret…

Hyperaktiv
0

vilken snyggt photoshoppad bild…. lite söt faktiskt…

pernillaa
0

Kan någon ringa in den där som står å trappsteget?

Veyla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte om det var detta ni menade. Jag tycker mig kunna utskilja två ansikten.

Jag använde en tun röd så jag skulle förstöra bilden så lite som möjligt. Om ni klickar på bilden borde ni se mina inringningar.

Den där nere tror jag är den med öppna munnen.

Sofiae
0

Ni kan kolla på "Det okända" i TV4+ på lördag, repris från i onsdags. Det handlar om Engsö slott.

Det okända

Det okända besöker klassiskt spökslott

Lördag 06 juni 2009 17:00 (R)

Del 7 av 12. Engsö slott har funnits i familjen Pipers ägo sedan början av 1700-talet. Katarina Piper som driver slottet har bott där i snart 40 år och kan dess sägner på sina fem fingrar. Mediet Vendela Cederholm beger sig dit för att undersöka om det ligger någon sanning i att hovnarren Anders Luxemburg och den elaka slottsfrun Brita Bååt hemsöker slottet.

I dagens avsnitt av Det okända beger sig Vendela Cederholm till sägenomspunna Engsö slott på Ängsö i Mälaren.

Engsö slott har funnits i familjen Pipers ägo sedan i början av 1700-talet. Katarina Piper driver slottet i dag och har bott där i snart 40 år. Hon kan slottets sägner på sina fem fingrar.

Spökhistorierna som omger Engsö är många, och några av dem verkar det ligga mer sanning bakom än andra. Mediet Vendela Cederholm åker till slottet för att gå till botten med vem det egentligen är som går igen på Engsö.

Slottet byggdes på 1480-talet och var under en period i Gustav Vasas ägo. Bland de spöken som sägs hemsöka Engsö finns bland annat den puckelryggige hovnarren Anders Luxemburg, och en kvinnlig gestalt som antas vara den elaka slottsfrun Brita Bååt.