Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettersajtenifokus
Läst 2666 ggr
pernillaa
0

Fråga - dolt inlägg

Hej

Det finns en tråd i en forumgrupp avsedd endast för administratörer där jag och Zadeira diskuterar sajten istället för att skicka pm. "Ledningen" heter den.

Nu fick jag ett mail från en medlem här på sajten där hon undrade vad det var i det inlägget för tydligen kan hon helt plötsligt se det ligga där bland de andra inläggen, men hon kan inte komma in på det. Hon borde inte kunna se det här inlägget eftersom hon inte har rätt behörighet.

Är det fler av er som kan se det? Är det någon som kan komma in på det?

Kram

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
0

För tillfället ligger den mitt emellan "Djävulen" och "Vinnaren i Manipulerade"

[incendium]
0

Ser inget så härifrån fungerar det. iFokus verkar ha rätt många lustiga små buggar.

werner
0

Jag ser det ej måste bara vara en ren tillfällighet att hon såg den.

Choklad
0

nej jag ser inge den heller…

U R us

Mysan59
0

Jag ser den fortfarande…

[Vargnatt-]
0

ser inte heller den

[Wera]
0

Ser inte…

Mysan59
0

Har jag ett halvt plus kanske… Glad Ni vet, plusmedlem, det är jag inte, men eftersom jag kan se tråden, men kommer inte in på den.

Zadeira
0

haha, du borde ju inte komma in på tråden oavsett om du har plus eller inte eftersom den är låst endast för Sajtvärd och medarbetare… ;)

werner
0

Jag är plus medlem och ser den inte ens Flört

pernillaa
0

Nej PLUS handlar inte om det där överhuvudtaget. Popcornett som är artikelförfattare har inte ens hon tillgång till den tråden.

Mysan…använd dig av det som jag har klistrat in här nedan! Fick tips från Niklas att du skulle prova det här.

Hur du rensar webbhistoriken!

6 enkla steg till hur du rensar webbhistoriken i Internet Explorer, Firefox, Opera och Google Chrome.

Internet Explorer

1. Klicka på "Verktyg" i menyn högst upp i explorerfönstret.

2. Välj "Ta bort webbhistorik".

3. Nu har du fått upp ett litet fönster där du kryssar i alla rutorna.

4. När alla rutorna är i kryssade så klickar du på knappen "Ta bort".

5. Då den rensat färdigt så stänger du ner din webbläsare och startar upp den igen för att det sista ska rensas ut.

6. Klart!

rensa historik IE.jpg  Ta bort IE.jpg

Firefox

1. Klicka på "Verktyg" i menyn högst upp i internetfönstret.

2. Välj "Rensa ut känslig data"

3. Nu ska du ha fått upp ett litet fönster, kryssa för alla rutorna där.

4. När rutorna är i kryssade så klickar du på knappen där det står "Rensa nu".

5. Då den rensat klart så stänger du ner internetfönstret och startar upp det igen för att all data ska rensas ut.

6. Klart!

Kanslig data FF kopiera.jpg  FF kopiera.jpg

Opera

1. Klicka på "Verktyg" i menyn högst upp i internetfönstret.

2. Välj "Ta bort personlig data".

3. Nu ska du ha fått upp ett litet fönster, kryssa för alla rutorna där.

4. När rutorna är i kryssade så klickar du på knappen där det står "Ta bort".

5. Då den rensat klart så stänger du ner internetfönstret och startar upp det igen för att all data ska rensas ut.

6. Klart!

Rensa Opera kopiera.jpg  Opera kopiera.jpg

Google Chrome

1. Klicka på skiftnyckeln högst upp till höger i internetfönstret.

2. Välj "Rensa sökdata"

3. Nu ska du ha fått upp ett litet fönster, kryssa för alla rutorna där. Kontrollera även att det i rutan "Rensa data från perioden" är valt att rensa allt.

4. När rutorna är i kryssade och du valt att rensa allt så klickar du på knappen där det står "Rensa sökdata".

6. Klart!

Rensa google kopiera.jpg  google kopiera.jpg

Mysan59
0

Jag har gjort precis som du sa nu, men jag ser tråden fortfarande…

Ritva
0

Jag kan också se dem!! Men får upp att jag inte är behörig att läsa den när jag klickar på dem…

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

pernillaa
0

Dom?

Är det flera?

pernillaa
0

Jag såg just att ni båda, mysan och popcornett alltså, är medlemmar på den privata sajten. Jag vet inte om det har med det att göra men isf så borde även Absinthe kunna se den.

Har frågat vidare på Värdsajten iFokus så får vi se.

[Pirkkolino]
0

Jag ser den inte…

Ritva
0

#14 Den ska det vara!

Ritva

Mysan59
0

Jag ser den fortfarande…

Absinthe
0

Jo jag kan också se den tråden Ledningen.. =)

pernillaa
0

Jag har samtalat med Niklas i ledningen på iFokus och han har experimenterat och kollat här och upptäckt att det stämmer att det är ett fel. Så tack för att du sa det Mysan. Han har kontaktat utvecklarna av iFokus för att de ska se efter vad det är för fel och vad man kan göra åt det och han utgår nu ifrån at det är så på alla sajter. Men det ska egentligen inte vara så att ni ska kunna se den.

Men vi får tro att det går att åtgärda på något sätt. =)

Kram

Mysan59
0

OK, tur jag var så nyfiken av mig då! Glad

Kram

LeS-
0

Pernillaa, detta kanske inte hör till ämnet, men jag har skrivit på tråden "Vinnaren i omanipulerade" men den kommer inte upp på "mina inlägg" så jag kan inte se när fler skrivit i tråden…det är bara den tråden som inte funkar..konstigt tycker jag

pernillaa
0

Men vad mysko. Jag ska ta upp det också på värdsajten. Skriver om det där med en gång.

pernillaa
0

Les…prova att använda dig av det som står i kommentar #11 och rensa din webhistorik du också. Har inte fått svar än om det kan bero på något sådant men gör det ändå.

LeS-
0

#24 Ok, nu har jag gjort det…men den syns fortfarande inte..hmm??

Mysko..

pernillaa
0

Ja jag har tagit upp det på värdsajten så får vi se om jag får något klokt svar.

"Mysko" är ett ofta återkommande ord här på sajten, eller hur?! =)

LeS-
0

hahaha ja det har du rätt i! hmm..mysko att det alltid kommer upp Obestämd

pernillaa
0

Men vad mysko…nu sa du mysko igen. Eller är det bara jag som är mysko kanske!? Tungan ute

(Oj, nu tappade jag innebörden av ordet. Säger man ett och samma ord för många gånger så bli det bara ett konstigt ljud tillslut.)

Ritva
0

Haha! Som sagt man behöver inte vara knäpp för att umgås med oss här men det underlättar! Skrattande

Ritva

werner
0

myskoxe? Förvånad (usch, övertrött)

pernillaa
0

Haha…ja visst underlättar det. Mysko är liksom sajtens tema, både vad gäller material och medlemmar. =)

Va…mysboxare? Obestämd