Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettersajtenifokus
Läst 4290 ggr
Ayena
0

Lämnar sajten!

Jag har besluat att lämna denna sajt, eftersom det uppenbarligen inte är tillåtet att säga ifrån när man tycker något är fel.

Ingen är felfri (tack o lov) och man måste kunna få göra fel, men man måste samtidigt också kunna ta emot kritik när fel uppstår.

Hade Pernilla frågat om där fanns någon på sajten som var kunnig i att hantera tävlingar så hade jag ställt upp. Jag har arrangerat massvis med bildtävlingar på forum, så jag hade gärna hjälp till.

Tack o adjö!

Choklad
0

Men …vad synd..hoppas att vi ses på andra sajterGlad Vet inte vad allt detta handlar om, men ….

U R us

Ayena
0

# 1 - Ärligt talat så vet inte jag heller vad detta handlar om, men jag drar när jag känner att jag bör. Och så gör jag nu.

Och visst ses vi på andra sajter, om inget annat så på Existens där jag är mest Glad

Zadeira
0

Tråkigt Ayena! Det är givetvis tillåtet att säga ifrån om något gått fel, det hart ingen sagt något om! Men du kunde ju på ett trevligare sätt förklarat och framförallt låtit Pernilla förklara varför hon gjorde som hon gjrde.

Vi vet nu att den första tävlingen inne på denna sajten inte gick särskillt bra, men det var som jag skrev i en kommentar till dig, du får gärna hjälpa till och hålla i fortsatta tävlingar eftersom du verkar veta hur det ska gå till. Men du lämnar hellre sajten än hjälper till att förbättra den, ska man tolka det så?

werner
0

Jag tycker det är tråkigt att du försvinner här ifrån och samtidigt lite konfuderad eftersom att jag tycker att din reaktion blev lite väl överdriven eftersom det är ju bara på skoj och inget blodigt allvar, vill man förbättra något så kan man göra det men det hjälper ej att fräsa om samma sak flera ggr i samma tråd och sen sticka.

Men du känner som du känner och jag vill absolut inte vara elak utan nu var jag bara uppriktig om min reaktion och jag är bara passiv åskådare och drog antagligen en dum första slutsats från det jag läste. Vi syns på andra trådar som tex.. bildredigering? Tungan ute

Ayena
0

OK - här kommer lite tankar från mig.

Varför jag reagerar som jag gör är kanske en generationsfråga. Jag har fått lära mig i mitt 62 åriga liv att man inte kan något från början utan man måste fråga för att kunna lära sig, och att man måste lära sig gå innan man springer.

Jag kommer själv att fortsätta fråga om det jag vill lära mig så länge jag går omkring här på denna jorden, för om jag inte frågar så kan jag inte lära mig.

Jagh har själv varit Sajtvärd och vet hur jobbigt det är med att vara alla till lags.

När jag arbetade så var jag administrativ chef, och fick lära mig att ska man göra någonting bra så måste man ha Medarbetare och dela upp på arbetsuppgifterna. En arbetsuppgift ska man ta på största allvar oavsett om det är i ett företag eller som här på en sajt. För tar man inte sina uppgifter och åtaganden på allvar, vem ska då annars ta dem på allvar?

Vi lär så länge vi lever, så jag tycker att var och en ska tänka igenom vad vi har lärt nu sedan igårkväll när jag började "bråka".

Jag har nu accepterat att vi tänker helt annorlunda, vi som är födda i slutet på 40-talet och ni som är födda efter 1970-80 talet. Vi gick i två helt skilda skolor.

Och vad lärde jag mig av det som hänt nu? Kanske att jag borde insett att Pernilla behövde hjälp och erbjuda henne detta när tävlingarna satte igång och inte utgå ifrån att hon hade samma erfarenhet som jag.

Ja, det var min läxa utav detta och jag är säker på att det finns lika många läxor som de som besöker denna tråd.

Vad lärde ni?

Playja
0

#0 Vilket drama det blir varje gång någon säger emot dig.   Jösses!!!!

"NU lämnar jag sajten"  Undrar hur många gånger jag läst det på dom olika  forumen under åren som gått??? (räknar  hmm 2 ggr där… 2 ggr där..1 gång där..osv)  *asg*

pernillaa
0

Visst kan jag hålla med om att man bör fråga om saker och ting men det beror också på hur man är som person och fungerar tankemässigt.

Så jag kan säga att det jag har lärt mig är att jag duger som jag är, trots att jag gör fel ibland. Jag passerar ständigt nya gränser och når mål som jag har satt upp för mig själv och varje gång jag klarar av något nytt så är jag stolt. Jag är stolt att jag lyckades betala ut priserna i tid trots att jag bara hade 100 kr på kontot. Jag är stolt över att jag lärde mig så mycket den här gången.

Jag lär mig lättast genom att göra saker själv och då tabbar jag mig hellre med en stor smäll och gör inte om det igen, än att agera utifrån vad någon annan säger och måsta göra samma fel igen kanske innan jag lär mig.

Nästa tävling jag kommer att ha här kommer att bli superbra för nu lärde jag mig av mina misstag.

Jag lärde mig t.ex inte att säga förlåt av att vuxna i min omgivning sa att man måste säga förlåt, jag har lärt mig av mina misstag och jag lär tillsammans med känslan i allt jag gör. Utan en känsla för saker kan jag inte lära mig av någon dum anledning.

Så vi är olika som personer och olika i vår uppfostran. Inget fel med det. inget fel med att bråka ibland heller.

Tack Ayena för förklaringen.

Ha en bra dag! // Pernilla

Zadeira
0

Tack för din förklaring kring tankarna Ayena.

Det var dock ett väldigt dramatiskt sätt du reagerade på, och framförallt att du vill lämna sajten på grund av det. Det tycker jag är att överdriva.

Pose-idon
0

Tycker att man ska sluta klaga på folk som gör så gott dom kan. Och varför skulle nån fuska för övrigt? Om det var så hade man väl inte beövt ha en tävling om man ville att nån speciell skulle vinna utan sicka priset direkt och säga: Din bild är så fin att du får det här av mig! typ

//Elin

Ayena
0

# 6 - roligt att jag kan glädja dig Playa. Ett gott skratt bjuder jag gärna på!

Förresten så såg jag inga bidrag från dig!

Ayena
0

# 8 - Jag är dramatisk Flört

Jag gjorde alltsom allt fem bidrag till tävlingen, bytte ut två tidigare gjorda bidrag eftersom jag tyckte jag kunde göra ännu bättre från mig. Så jag har suttit och lagt ner väldigt mycket tid och energi med att få fram mina bidrag.

Nu jobbar jag ju med bildkonst både digitalt och med färger och pennor så det är möjligt att jag ställer väldigt stora krav på mig själv, att lämna ifrån mig det bästa jag kan.

Playja
0

<---- = Playja

<-----   Playa      Tungan ute FlörtSkrattande

#10           Tack! för älskar att skratta.

Picture6863.gif smiley  thumbs up image by dawnabee

Ayena
0

# 12 - Vi har olika sorters humor och är du så lättroad att du asgarvar när någon lämnar en sajt, ja då kan du inte ha stora krav på livet.

Ayena
0

# 7 - Pernilla, inte ska du ta pengar ur egen ficka för priser till tävlingen. Man kan ha tävlingar utan priser som är precis lika spännande ändå ;-)

Nästa tävling kommer att gå jättebra, det är jag helt övertygad om.

Jag lämnar inte sajten pga detta "bråk" som uppstod. Faktum är att jag är med i alldels för många sajter för att hinna med samtidigt som jag har väldigt många projekt och järn i elden.

Playa tycker ju att det är jätteroligt att jag lämnar sajter och vad gör man inte för att glädja folk Flört

Lycka till Pernilla med denna sajt. Det blir säkert jättebra när alla bitar faller på plats!

Kram på dig!

Zadeira
0

#11. Ja, vi är alla olika.

Det var ju ditt eget val att bidra i tävlingen, hur många bilder och hur mycket tid du lägger ner på varje bidrag… Att du vill lämna det bästa du kan förstår jag, men uppenbarligen var ditt bidrag inte det bästa enligt medlemmarna här. Du fick ju många röster också, men det känns nästan som om du blev sur och avundsjuk bara för att du inte vann. Och att det var anledningen till att du började kritisera hela tävlingen och hålla på.

Ayena
0

# 15 - Varför skulle jag bli sur och avundsjuk? Jag visste ju inte utgångsresultatet när jag började efterlysa de försvunna trådarna.

Jag är 62 år och stor nog att begripa att ger man sig in i en tävling så måste man räkna med att inte vinna.

Så det där var en helt onödig passning!

Zadeira
0

#16, jag skrev bara som jag tyckte det verkade, onödigt eller inte.

Ayena
0

# 17 - Det gjorde jag igår också, skrev som jag tyckte det verkade…..

pernillaa
0

Jag kunde också tycka att det verkade så. Du hade ju redan antagit hur det låg till med vem som hade vunnit. Men har vi fel jag och Zadeira så då har vi det.

Ayena
0

# 19 - Visst kan det tyckas så. Det kan tyckas precis allt vad man kan tänka sig, men frågan är vad som är sant och vad som inte är sant. Inte vem som har rätt eller fel!

pernillaa
0

Nä och då lämnar vi det så med de orden.

Hejdå

Mysan59
0

Oj oj oj… Tänk vad en liten rolig oskyldig tävling kan ställa till med! Förvånad

medde
0

#6 Jag måste nog instämma i detta fall med Playja. Då detta är återigen en repris som jag sett.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Playja
0

#14.. Nä nu har du missuppfattat. Obestämd

Har ALDRIG påstått att jag är glad för du lämnar sajten. Förvånad Sånt är väl inget kul. Utan jag ser humor i DRAMAT på vilket sätt du gör det…

……………………………………………………………………………………………….

Lycka till pernillaa med kommande tävlingar.. Tycker du gjorde ett jättejobb med din tävling iaf.

*kram från Playja som röstade i tävlingen*

Ayena
0

# 23 - Och hur kom du in här på bananskalet?

Du ska enbart hålla tyst med att ha åsikter om hur tävlingar sköts. Jag kommer ihåg hur du var på mig på Exitens när jag hade min första tävling enbart för att jag missade en detalj vid presentationen av vinnaren.

Jag tycker inte om dig och jag vet att du inte tycker om mig. Alla kan inte tycka om alla, men du ska hålla din giftiga tunga borta här för detta har du inte ett dugg med att göra!

Ayena
0

Till Playa och Medde!

Jag har aldrig gjort er någonting och det finns ingen anledning till att ni sitter här och är oförskämda i era inlägg och pratar som om jag inte fanns här, överhuvudet på mig.

Och vem är ni?

Vem tror ni att ni är?

Vad har ni för rätt att döma mig?

Ni får gärna svara i pm på dessa tre frågor!

medde
0

Ojoj. Du börjar med att fetmarkera ditt inlägg. Nu har du nog missat var det hela började GunillaR. Det började inne på astronomi i en fototävling. Då en medlem deltog i tävlingen, sedan deltog dennes son med en bild efter ha frågat mig om lov. Vilket jag sa ok till, För till saken är att det var en pojke på hela 9 år. Han har inte en egen kamera och fick ha med en bild som hans mamma tagit. Då drog hela storyn igång. Men anklagers om fusk. och A och B gäng inne på sajten. Vilket var väldigt ledsamt då denna pojke fick läsa detta och vart enormt sårad och ledsen av dina påhopp om fusk till om denna lilla kille.

Senare fick hans mamma anklageser från dig att ha stulit en bild ute på nätet, för den hade funnits inne hos dig. Men till saken var att detta var hennes egen tagna bild, som du fått av henne. Alltså inte stulen alls.

Så  átt säga jag ska hålla min giftiga tunga borta. Tycker jag är rent ut sagt väldigt oförskämt av dig. Om du som du säger har varit Sajtvärd så borde man kunna visa lite empati med sina medmänniskor, utan att stampa på dom som du stod i en myrstack!

Ayena
0

Det är inte jag som är oförskämd här utan det är du som plötsligt lägger dig i något som du inte har ett dugg med att göra.

Sluta upp med att förfölja mig och jaga mig i varje hörn.

medde
0

Förfölja??? Jaga varje hörn??? Nu är det nog dags för dig att hålla sig till sanningen.

Men av respekt för denna sajt och dennes Sajtvärd, så tänker jag inte svara dig mer i denna tråd. Då du ändå far med osanningar, och detta vill nog ingen sitta och läsa samt lyssna på. Då det inte finns varken respekt eller empati, utan enbart ett JAG!!!

Zadeira
0

Nu släpper vi det här!

Ayena valde att lämna sajten, det är hennes val och nu vet alla hur det ligger till.

Är det mer ni vill ta upp med henne så föreslår jag att ni skickar ett pm, då vi inte vill att det ska fortsätta tjafsas här på sajten.

/zadeira, medarbetare

pernillaa
0

Bra sagt zadeira!

Jag blev ombedd att låsa den här tråden och nu blir det så. Jag ser helst att ni tar det här privat istället.

Kram på er

Inlägget är låst för nya kommentarer