ser ni "gubben"
Var i röken skulle den vara? Är det bara ett ansikte eller en kropp också? Ser ingenting tyvärr.
Ha en bra dag! // Pernilla
högst upp på röken, tycker jag man ser ett stort ansikte med öron,ögon. En person jag känner tyckte det såg ut som ett huvud av en nallebjörn som hälsar med högra armen utsträckt :o)
ps. Det ser bättre ut i mindre format:
Hur jag än tittar så ser jag ingenting, tyvär.
Jag tycker hela elden med rök ser ut som en häst som stegrar sig, inget spöklikt alls.

jag ser ingenting i röken
#6 det där var intressant. Då blev det en gubbe till tycker jag.
Jaha, jag har tittat i elden 
//Elin

Kollade i slutet av elden, där röken börjar och jag tycker med att de är mer likt en nalle :P
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.
Hehe jag tycket att röken liknat ett ulligt och gulligt hoppande får…
får mig att tänka på de där lammen som man ska räkna på när man inte kan sova
U R us
Hi hi hi . roliga svar. Tackar så mycket.
mvh isa

Ja jag ser en "Gubbe" i roken men jag kan bara se han på lånft håll…
ser ingenting tyvärr
Fast är det spöken man ser i rök, Moln, kaffesump osv?
Man kan tycka sig se figurer när man ligger på rygg en fin sommardag och kollar på cumulusmoln. Fotar man dem och lägger upp här så kan vad som helst ses…
Ja, tänkte bara på forumets tema och att fotot är inlagd i "Grupp 2 - spöken (foto)"
P.S. Vill inte vara en glädjedödare men iaf… :)
coolt

alltså, hjärnan är gjord för att känna igen och registrera ansikten, så när man ser något snarlikt ett ansikte ( ögon, näsa, mun) så tolkar hjärnan det som ett ansikte. Tänker man efter lite så ser vi en sån här smiley som ett ansikte
, trots att det bara är två prickar och ett streck, inte alls likt ett mänskligt ansikte. Det är alltås inte så svårt att se ett ansikte i t.ex. rök eller kaffesump. men det är vad jag tror ;)
ni får ursäkta men det enda jag får upp i huvudet utifrån den bilden är: http://facesinplaces.blogspot.com/
Lite sådär på tal om hjärnans glädje över ingenkännbara mönster

#20 precis vad jag menar :D
Annars har ni ju min artikel "Pareidolia" som handlar om just det här. =)