Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketthimlafenomen
Läst 3333 ggr
[Pirkkolino]
0

Balkong-spökes hyss.....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Många i sajten har bilder var finns fenomen som liknar spökar eller orber. Såna har inte jag. Jag fått nöja mig att fota saker sedan en spöke har fixat något hyss hos mig.  

Den här bilden är tagen på min balkong. Jag berättar vad som hände.

Jag och en till person gick på balkongen att röka, men vi glömde vår kaffekoppar och vände in i köket att hämta de. Det tog inte lång stund innan vi gick tillbaka. En av oss hade hunnit tända en cigarett, innan vi hämtade kaffekopparna, och lade den på en liten askkopp på balkong bordet. När vi kom tillbaka, vi upptäckte, att cigaretten hade försvunnit. Vi blev häpen, för att hela cigaretten tycks ha gått upp i rök. Vi letade från golvet och överrallt, men cigaretten var borta. I slutet lyfte jag upp en större askkopp som låg på samma bord. (I den askoppen fanns fimppar i, att vi kunde inte ser genom den.) Då kollade vi med ännu större ögon. För att brinnande cigarret fanns under den tunga askkoppen. Det syntes även brunfläck på bordet. Först blev även jag helt stum. Men, ganska snabbt fick jag känslan att vem fanns med oss på balkongen, och ville spela oss ett spratt.

Person som var med mig, aldrig varit med om liknande, dock hade hört mig berätta om mina tidigare upplevelser.

Det krävde snabbhet och starkenergi av min balkong-ande, att lyfta upp tunga askkoppen och gömma brinnande cigarett under den. 

Bilden tog jag sedan när jag tvättade askkoppen, att man kan se genom hur cigaretten låg under den. Jag letar och lägger här även andra bilden var syns båda askkoppar så som de låg på bordet innan vi gick in i köket. Glad Pirkko,lino

Ritva
0

Vad läckert, att de busar så, kan jag tycka…lite avis på er som får uppleva detta. (hmmm, måste boka in storsenasen den 11/6 det är sista gången denna vår)

Tack för att du delar med dig så jag får bli avis…

kram Flört

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

[Pirkkolino]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här låg askkoppar när vi lämnade balkongen.

Ritva
0

#2 hade de släckt ciggen också??

Ritva

powderpuff
0

Häftigt. "Den" vill säkert du slutar röka Flört

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Ritva
0

#4 Kanske det…hahaha

Ritva

Ayena
0

Kanske ett meddelande om att det är dags att sluta röka!

[Pirkkolino]
0

Popcornett….På sätt och vis jag förstår, att du som även vissa andra har sagt, att de skulle vilja uppleva liknande saker som jag. Jag har fått vanan, att det händer ena och andra hyss hos mig, att jag noterar inte alltid så mycket. Men, vissa saker beundrar jag mina ande besökare, och säger att hur duktiga de har varit. De gillar när jag uppskattar deras ofarliga "spökeri". Skrattande Farliga hyss gillar jag inte och den vet de mycket väl.

Ritva
0

#7 Jag är nog på gång, har drömt en "sanndröm" som inträffade samma dag. Det var lite läskigt faktiskt, och fick en känsla om en bild här. Min pappa drömde mycket enligt min mamma, men det kanske inte är dags för mig ännu. En del upplevelser som jag har kanske är andebesök/meddelanden. Men då jag även hör dåligt avfärdar jag dem som "öronspöken/tinnitus". Vem vet!?!?

Men då min pappa dog när jag bara var 12 år så har jag inte kunnat prata med honom om detta…Rynkar på näsan

kram

Ritva

[Pirkkolino]
0

#3  Cigaretten brann ännu trots att den låg under tunga askkoppen. När jag tog bilden använde jag släckt cigarett.

Till er alla som hann redan svara.

Person/ande, som fanns med oss, rökte pipa själv när han levde. Kanske han tyckte, att jag bör sluta att röka cigaretter, och ta fram hans pipa istället. Eller sluta helt..som ni säger.    

Kram. Pirkko,lino Glad

Ritva
0

#9 Då förstår jag att du blev lite arg på anden. Det blev ju rent livsfarligt att göra så…hoppas anden skärper till sig!

Dog han av rökningen eller? då kanske det är en uppmaning att sluta. Men han kanske bara var sugen själv?!? Flört

kram

Ritva

[Pirkkolino]
0

#8 Ta den tiden som du behöver att få relation med andarna. Jag har uppfattning, att andar själv kontaktar gärna alla levande, men alla levande är inte mogen att ha deras kontakt.    

Jag har haft kontakt sedan när jag var bara barn och den aldrig har upphört.

Kram. Pirkko,lino

[Pirkkolino]
0

#10 Han var säkert bara avis och ville ha sin pipa…Tungan ute

Nej han hade ingen sjukdom. Hans död var oväntat olycka. Han var 53 år när han halkade och slog huvudet. Det var vinter och halt överrallt. Han låg i koma två dagar, men vaknade aldrig.  

Kram. Pirkko,lino

Ritva
0

#11 Tack för handledningen, jag ska försöka men det är lite svårt just nu, men försöker verkligen. Men jag tror att jag hamnat där jag är idag pga av speciella skäl. Det har ramlat mycket på plats sen vi flyttade till Lule på vinst och förlust. Idag har jag fått reda på att mitt drömjobb ligger ute och söker folk och jag passar precis, så håll tummarna….

Det måste ändå vara skönt att kunna ha ett gott förhållande till sin andliga upplevelse. Jag har en gång blivit rejält skrämd och nu har jag väl lyckats bearbeta den, så jag känner mig redo för nya tag. Jag har alltid varit lite skeptisk till sådant och var sååå nära att träffa en spådam i februari men det blev bara maken som gjorde det och än har inget slagit in, så vad ska man tro. Men hon hade tydligen sett att jag inte skulle komma.. Det kanske är så att jag ska till storseans först för att bli riktigt övertygad innan jag kan komma igång på allvar…vem vet???

Kram

Ritva

[Pirkkolino]
0

#13 Jag håller tummarna att du får ditt drömjobb..och att du med tiden når den andligheten som känns passa för dig. Allting passar inte alla. Utom man ska lyssna sitt inre vilja vad än handlar om.

Kram. Pirkko,linoGlad

Ritva
0

# tack! Ska meddela om det går vägen. Jag har nog ganska goda chanser för jobbet. Det enda jag inte uppfyller är att jag ska helst kunna finska men det är nog ingen fara. Jag har redan god kontakt med dem på det stället då de  "utnyttjat mig" för sina syften! Skrattande

kram

Ritva

[Pirkkolino]
0

Du kan få låna min finska, jag har ingen viktig anvädning för den numera. Skrattande

Ritva
0

# 16 Tack det vore jättebra! Skrattande Jag förstår lite men använder det så sällan så jag glömmer imellan varven. Läste finska som c-språk i gymnasiet då min man är finne men det har inte blivit av att jag använt det då min man och hans föräldrar pratar svenska. Men det kan nog vara bra att ha när de blir äldre och glömmer svenska som de fått lära sig när de flyttade hit. Mitt namn till trots. Jag blev faktiskt tilltalad på finska på vårdcentralen när jag var där då de trodde enbart på namnet att jag var finne…hahaha

Ritva

[Pirkkolino]
0

Juste, ditt riktiga förnamn lutar mot finsknamn. Den har jag inte tänkt tidigare. Jag har dubbelnamn och den första är finsk variant av Birgitta. Anneli är alltid Anneli var man än är. Skrattande 

Kram. Pirkko-Anneli

Ritva
0

#18 ja, och efternamnet är ju inte bättre pga av min finska gubbe…hahaha Men du har ett mysig smeknamn tycker jag…

Ritva

[Pirkkolino]
0

#19 Ja mitt smeknamn är finsk-italiensk soppa. Den har jag fått av mina vänner…Tungan ute

Ritva
0

# 20 låter som en god soppa….*fnissar* Det är som jag och popcorn…har ätit lite ikväll igen…är galen i popcorn…min äldsta dotter har nog också blivit det…hihi…

Ritva

[Pirkkolino]
0

Popcorn…det finns en låt som heter så..eller i alla fall närapå….låt vad jag älskar…Skrattande

Ritva
0

#22 pop pop pop poop poop pop…. Tungan ute den är bara musik väl…då vet jag vilken du menar iså fall…hahha

Ritva

Ritva
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det den här du menar??

Ritva

[Pirkkolino]
0

#23 Ja det är den.. exakt.. bara härlig musik….Tungan ute

Ritva
0

Skrattande#25

Ritva

[Pirkkolino]
0

O du är inte bara Popcorn..du är en ängel också…..min cd-skiva har försvunnit…och jag har saknat den här låten. Nu fick jag höra den. Jättetack.  Jag "beställer" härliga drömmar åt dig på natten. Oj nu är redan natt. Skrattande Jag bara lyssnar igen Popcornet innan jag lägger mig.

Ritva
0

#27 Låter bra att du beställer härliga drömmar åt mig. Jag lägger in en beställning åt dig med….sov gott! Ska snart natta jag med…

Kram Popcornett

Ritva