Dela kropp?
Hoppas jag kan skriva det här inne, trivs mycket bra här så därför lägger jag in det här.
Min kanin dog och han var mycket speciel och har en kanin som är samma ras som han och samma färg och kommer från samma uppfödare.
Och i början när han hade dött så tyckte jag att min andra kanin började bli mer lik som han i beteendet, men tänkte att jag inbillade mig och ville att det skulle vara han.
Hade kommit över det dära med hans död.. men i dag så när jag tog ut min kanin så satt jag där och fixade med gården så vänder hon sig om och så ser det helt plötsligt ut som Ingo (han som dog), vart lite lebbigt när det såg ut presis som han.
Så min fråga är kan två själar dela kropp?
Eller såg jag bara i syne att det ändrades..? Hade inte äns Ingo i tankarna då, var lite länge sen han fanns i mina tankar.
På bilden är det dom två tillsammans. Dålig kvalite.. men som ni kan se så har dom helt olika personligheter.. Ingo är den hoppglada och sprallig och älskar människor och all kärlek vill han ha medans Wilma sitter för sig själv och är mera rädd av sig.
Ja samma sak har hänt här med mina katter..tänkte inte på den möjligheten förrän jag läste ditt inlägg…ca 3 veckor efter att min gammelkatt Lillebror gick över till andra sidan, så fann mina söner en liten kattunge på vår uppfart. Han kom upp just på den lilla "kattstig" vid björken som Lillebror brukade gå ..och han beter sig som honom också, har samma stora fötter, samma sätt och sover likadant med huvudet , ett sätt som bara Lillebror hade. Samtidigt så har den unga katten ett eget sätt. Så, visst, det är nog ingen omöjlighet att man kan dela kropp…
U R us
Jag tror faktiskt….att allting är möjligt..Det betyder, att ingenting är omöjligt.
Min uppfattning är, att det händer runt om oss så mycket saker, vad människors hjärnor inte har kunnat luska fram. Att jag försöker inte ens leka att vara "vetenskapsman", utan tror på att energin, själen, eller vad man nu vill kalla den, lever helt och fullt sitt eget liv. Och den betyder, att energin kan dyka upp i vilket kropp som helst.