Idag är jag glad...
Skriver en lång historia kort…Hade en ko som skulle kalva förra helgen men kalven kom aldrig. Vetrinären var ute och kollade kon och kom fram till att kalven låg med huvudet ner mellan sina framben och att det var ett omöjligt läge så det var bara att avliva kon.
Men bönder är ett envist släkte så vi kämpade för att få ut kalven och till slut så gick det. Kalven låg inte alls som vetrinären hade sagt, för den låg med huvudet längs med kroppen bak mot svansen. När vi drog ut kalven har kon troligen fått en blödning som gjorde att någon nerv kom i kläm så kon har varit liggande nu i någon dag.
Men idag när vi kom dit och skulle kolla till kon så stod hon upp. Dock var hon väldigt vinglig men det går på rätt håll.
Är det nu så kon klarar sig så är det en som ska ringa och berätta vad jag tycker om distriktvetrinärerna 
Kanon!!!
Jag hade på känn att det skulle orna sig …..
Puffan - Veterinären 3-0 (och det bara i halvtid!!!!)
Innerst inne har jag också trott det men inte vågats hoppas. Min sambo ville ge henne tid till i torsdags eller fredagen som gick nu, men jag sa till honom att vänta tills början av nästa vecka.
Min sambo brukar kalla mig "sin chefsveterinär" ha ha ha ha
vad glad jag blir när jag läste detta!
Krama din lilla ko från mig, för själv vågar jag inte…jag gillar dem men vågar inte gå nära dem..
U R us
He he he, du ska veta att jag igentligen har koskräck. Jag hade aldrig gått in i en hage med kor som jag inte känner, jag är livrädd
Men denna goa kossa kan jag krama, hon har varit så underbar nu när man hållt på lite extra med henne.
Så nu ska hon bara försöka återfå sin ork och sina muskler tillbaka
Jag håller tummarna igen, jag tror att hon är speciell, så duktig som hon är..
U R us
Ja hon måste vara levnadsglad i alla fall som kämpat sig igenom detta.
nu tror jag det går vägen i och med hon är uppe och går.
hå vad bra!! blir så arg på vissa veterinärer
Haha när jag läste detta så undrade jag om jag verkligen var inne på spökbilder i fokus eller inte xD För det lät som ko experter skrev här ;D
Men visst är det underbart när man lyckats när de utbildade har misslyckats…
Flyttat till OT glädjeämnen nu!
Åh så bra! Kossor är ju så söta, men jag säger som choklad, är lite rädd för att gå nära dom.
Skulle så gärna pussa en på mulen för jag älskar deras mular (heter det mule på kossor?)

#9 Tack 
#10 Kalvarna är sötare
Jag tror det heter mule på kor också 
Jag älskar kossor. De är så fina. Har kort på mig då jag var liten och red på en kossa och då jag hade hela min hand i en kalvs mun. =)
Ha en bra dag! // Pernilla
Jag gillar kor jag med ….. Vet inte varför, med de verkar så fridfulla … Men nu vet jag ju bättre, att de inte är så fridfulla ….
Tjuren Ferdinand är en favorit ….
De har lika stor a personligheter som vi människor, vissa är kolugna (ha ha ha) och vissa är mer stressade och hispiga.
Han är bara bäst, Ferdinand
De kolugna korna gillar jag … De biffiga korna är nog lite farligare … Men jag tycker att det är något KOSTIGT med dessa djur …. Jag har hört att de är rätt MUUUsikaliska …. Att en del av dem är tjuriga, det vet vi ju redan …
Hahaha vi har en katt som är som Ferdinand…han har en buske ( utan kork tyvärr) som han sitter och filosiferar under..och han är svartvit som tjuren med….och han kan få ett hemskt humör….hade det varit en tjur där under busken hade jag då aldrig gått ut mer….
U R us
Skönt att allt gick bra till slut! Jag älskar kor, dom e så myysiga :-)