Godmorgon 17 maj
Här (Luleå) är det äntligen vår på riktigt för nu har igelkottarna vaknat. Solen skiner och det är ganska varmt. Ska nog pyssla lite inne (möblerar om) och ute (kratta gräs). Sedan i eftermiddag ska scouterna städa av ett par städområden avslutas med korvgrillning.
Jo jag måste nog fila på en trolldräkt också till tisdag!
Ha en skön dag!
kram Popcornett
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
God morgon! Här är det soligt och varmt. Ida gska jag ut till medryttarhästen, vi separerade hoom och mamman igår så vi ska se om han lugnat sig.
Grilla ikväll, är det tänkt.
Kram
Vad avancerat det lät med en trolldräkt.
Skulle också vilja grilla. Lät hur mysigt som helst.
Ha en bra dag! // Pernilla
Godmorgon! Har varit en liten prommis med hundarna och ätit frukost och pratat med dottern som är höggravid och där blodtrycket har gått upp från 80 till 98 på några dagar (undertrycket).
Suck! Nu börjar det igen…
annars så sitter jag bara här och funderar på vad jag ska göra idag, solen skiner, men det är lite småkyligt.
Kram på er!
När kommer barnet då? Oh vad spännande! Trist med blodtrycket där. Hur mår hon annars?
Njut i solen tycker jag. Ta en bok och sätt dig och läs i solen. =)
Kram
#3 nja det är inte så avancerat, främst måste jag leta fram en "dräkt" jag haft tidigare och se hur jag kan använda den. Jag ska vara troll för barnen på min och grannavdelningen på tisdag som avslutning på Gångpolaren - ett hälsojippo vi har varje vår då vi går en slinga dryga km/vecka under fem veckor. På vår grillfest sedan får de en utmärkelse för detta. Längs vägen finns en gammal jordkällare som barnen tror att det bor troll i och vi har spunnit på det. Förra året var det ett stentroll och iår ska jag vara kompisen "trillan" till det trollet och bjuda på lite förfriskningar á la troll. Pinnar, grodor, daggmaskar och lite lingondricka till!!
Det ska bli kul!!!
Ritva
haha…ja det lät riktigt roligt det där. =) Hehe…hoppas det går bra. kan tro att ungarna tycker att det är roligt. =)
#7 det är alltid kul när det händer nåt extra…och nu är det ju femte gången de går så de är ju lite less på det också….
Ritva
#5 BF är 4/6, men hennes första (Kevin) kom tidigare. Med honom fick hon åka ut och in på sjh jättemycket på grund av högt blodtryck.
Annars mår hon rätt OK…
Jag har varit ute med hundarna och grannarna och deras hund på en promenad för en stund sen och nu sitter jag här igen.
Här i Munkfors är det sol och vi kom precis in från en härlig promenad med vovven :). Gått längs skogsvägar och längs en liten strand, jättemysigt :).
17 maj.. oj det var ett år sedn det var värsta snö stormen här ^^ Och det var även kanin utställning som var ute, ingen rolig dag, + att min hona fick kaninungar^^
Jag har städat alla kanin burar och städat rummet, bytt säng laken m.m riktigt soligt och fint och tänkt hitta på något med hunden :)