Jag skulle verkligen säga att jag bor med spöken.
Ibland kan man höra saker som tex att det kommer någon i ytterdörren, fast den är låst. Ibland när man tittar på TV i vardagsrummet ser det ut som nån går i hallen. Sådana saker..
Har aldrig blivit fysiskt rörd av dem, men man hör knäppande och ser skuggor..
okej.
Jag har blivit petad på, de har visat sig och fnittrat, min man har kommit och hälsat på , mina föräldrar är här ibland, vi har saker på gång i skogen, katter och hundar och våra hamstrar har hälsat på, så även våra tamråttor som vi hade för längesedan, jag har sett skuggmän, min morfar är här , och hans bror, en tjej sjunger här ibland, …ja, det finns mera men det får räcka för nu. Häromdagen var det någon som puttade mig på huvudet….
U R us

mig tar dom på vänster sida av huvudet..får en lokal rysning på ett område stort som ett kex ungefär..
Det mest fysiska jag har varit med om, var när jag besökte en gammal kamrat från tonårstiden ….
En dag var jag inne i barnrummet med hennes barn, och någon strök mig över nacken! Jag trodde det var min kamrat ….
Jag tittade tre gånger bakom mig, då jag kände mig starkt iaktagen, men det var ingen där ….. ingen människa m a o …..
Merlin-pappa…visst blir man förvånad? och jag känner mig aningen dum….det finns ju ingen där och ändå…
U R us
Visst blir man förvånad, men fattar snabbt vad det handlar om ….
Det är ju fusk egentligen ….
"De" ser oss, men vi inte dem ….. hihi 
Här hemma så har dom visat sig och man hör dom gå upp och ner för trappan och när dom går i köket och står något framme brukar man höra t.ex. en sked röras om i en tom kaffe kopp. Saker flyttar på sig utan att man hör något!
En gång så reste min säng upp (en hästen säng) så huvuddelen stog rakt upp :S Vi var 3 inne i rummet och hörde inget och man hör tydligt när man ska resa och sänka sängen. Så vänder man sig om och ser att den står upp och det var på morgonen så vi hade inte andvänt den så den skulle stå upp!
och så kommer det även en illanluktande lukt som förflyttar sig..
Och hunden skäller mot ingenting i huset och hon skäller aldrig bara när hon ser någon komma. Och katten blir rädd, och han blir bara rädd när det kommer personer han inte kännder.
Det där med sängen …du kanske ska ta och kolla upp vad det är?
och det med katten känner jag igen..hehehe..stackare..
U R us
Instämmer helt och hållet!
Det där med den illaluktande lukten lär vara ekoplasma …. enligt mediet Iris Hall.
Jag har varit med så många händelser som inte går att förklara på annat sätt än den, att det finns ofta andar runt om mig. Även skeptiker har varit tvungen att ändra sina tankar. T.exempel för några år sedan hände en sak vad närvande person trodde mera än jag själv. Person som satt mittemot mig såg att jag hade örhänge på bägge öron. Vi satt och pratade och plötsigt kände jag att någonting snuddade vid mitt öra. Som automatiskt tog jag fingrarna på höger öra och sedan höll fast vid örat. Person som satt mittemot frågade vad som hände när jag blev helt stum. Då visade jag att endast den lilla grejen bakom mitt öra fanns kvar och själva örhängen som går genom örsnibben var borta. Jag som trodde att personen som var med mig aldrig skulle ta saken som h*n gjorde. H*n rörde sig inte ur fläcken att leta efter min örhänge. Utan sa till mig. Leta inte, den är borta, och kommer aldrig tillbaka. Men jag letade dock gjorde den förgäves. Efter en häpnadsväcknade stund blev jag ännu mera häpen. Vi sa samtidigt namnet till anden som vistades i rummet och ville visa åt oss. "Visst det finns andar som kan göra mäktiga saker utan händer." Jag hörde senare en skämtsamma historia, vart min örhänge tog vägen, av personen som jag hade trott vara "obotlig" skeptiker. 
Jag är upptagen med min son just nu men kan skriva senare ikväll, när han har somnat kanske och berätta om det som händer kring just mig. Nu ska vi baka chokladbollar! =)
kram
Ha en bra dag! // Pernilla

intressant läsning..
# 12 Glöm inte göra några till spökena
eller till mig…
U R us
Jo det räcker till er allihopa nästan! =)
Vad det gäller spökerierna hemma hos mig så är det någonting jag inte tycker om. Jag har ingenting emot att bli rörd vid, det är de upprepade ljuden som är jobbiga och det att spökena har paxat toaletten. Jag har inte sett dom än mer än i ögonvrån och på bild. De brukar dra mig i håret ganska ofta och det står nästan alltid någon på min högra sida när jag är ensam. Det vet jag för att det alltid är i höger ögonvrå som jag ser någon stå och det känns kallt och kommer dofter därifrån då och då.
Det som är jobbigt är som sagt de upprepade ljuden. Det smäller i toalocket och blöjhinken gång på gång varje dag/kväll/natt och eftersom jag inte ser in på toaletten och toaletten är i hallen, mitt emot ytterdörren så känner jag mig så instängd. Ska jag fly genom ytterdörren måste jag förbi toaletten. Toaletten är ju nödvändig så jag kan ju inte bara strunta att gå på toan för att jag är rädd för vad som finns där inne. Stänger jag in mig så bankar dom på dörren och när jag gått därifrån lever dom om ännu mer i toalettlocket m.m. Sätter igång duschen på full fräs. jag har börjat få varningar precis innan jag går in på toan i form av att dom flyttar på saker så att det lever om. Senast igår släpade dom min tvättställning över golvet precis när jag skulle kliva över tröskeln till toaletten så att det skrapade i golvet så jag höll mig en timme eller så. När jag sen skulle in dit igen så slog locket till blöjhinken igen så jag flydde till min pojkvän. Dom har slagit min son i huvudet en gång och gardinerna i köket dras upp hela tiden som om någon ska titta ut och drar dom åt sidan. De är så finurligt placerade så jag går aldrig förbi dom så det är inte jag som flyttar dom åt sidan men trots att jag hänger dom tillrätta om och om igen så dras dom åt sidan varje dag.
Jag känner mig så iakttagen och instängd i min lägenhet så jag vågar inte vara här själv längre. Jag har försökt öppna mig för att höra vad de vill men får inget svar och säger jag ifrån blir det bara ännu värre. Dom lever om i stolar och disken m.m.
Varför de upprepade ljuden är värst är ljust för att de sker inne på toaletten och jag därför känner mig instängd och för att jag inte ser varifrån ljuden kommer och därför sapar jag hjärnspöken så när det låter nästa gång har jag samlat på mig så mycket spänningar så det gör ont i tänderna av rädsla när det väl kommer.
På tisdag får jag hjälp av ett medium.
Dom har då slutat prata med mig på nätterna.
Kram
Hej!
Skönt att du får dit ett medium på tisdag!
Jag hade ett effektivt medel en gång, men det är borta nu ….. Men det hade i a f varit en kraftig rökelse från Grekiska ortodoxa kyrkan ….
Om inte mediumet kan hjälpa dig, så kan jag köpa lite rökelse från katolska kyrkan i Stockholm åt dig!!
Kanske är det bara en möbel som står fel i din lägenhet?? Som spökerna retar upp sig på?
Som du vet så kan ju vissa klockor bara stanna om de sitter på fel väg. Men byter man vägg, så går de igång igen ….
Pröva med att ändra dina möbler, så kanske det hjälper????
Det är det enda jag kommer på för tillfället …..
Kram, Stefan
Tack för tipset. Vi får se vad mediet säger på tisdag och om det hjälper men hjälper inte det så får jag försöka ändra om i möblemanget.
Kram
Lycka till pernilla ….
Pernilla..jag tycker det känns som en gammal dam som retar sig på att du är där överhuvudtaget. Hon verkar anse att lägenheten fortfarande är hennes…hon vill att du ska flytta därifrån, så hon får vara ifred. hon retar sig på dina saker…nu när du berättar så kan jag känna detta…jag är ju inget medium jag kan ha fel, men det är väldigt kallt omkring mig nu..så ..ja damen är arg. Hon förstår nog inte att hon inte lever bland oss längre, att hon ska gå över nu till andra sidan och låta dig vara ifred..
U R us
Någon som kan filma in saker som spökerna gör?
Väldigt intressant! Skicka gärna in mer bilder! :)
#15 Hoppas verkligen mediumet kan hjälpa dig, det låter inte alls trevligt allt som händer hemma hos dig
#15 Hoppas verkligen mediumet kan hjälpa dig Är det hon jag tipsade om?0
Jajjebox Powderpuff…det är hon! =)
Tack för lyckönskningarna. Inatt sov pojken hos mig och då rev dom ner en penna från köksbordet efter att vi hade gått och lagt oss.
Choklad. Har du någon känsla av vad hon kan heta den här damen? För jag har nämligen en känsla själv av vad hon kan heta.
Kram
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du efterfrågade filmer och bilder m.m. av spökena. Jag har lite filmer så jag lägger väl upp dom här trots att dom redan har varit uppe en sväng.
I just den här så ljög jag i andra klippet. Jag sa att jag stod i duschen men satt i köket och drack oboy. =)
Kram
Det här är något som rör sig i min hall. Det är inte min katt som är där för jag har spolat tillbaka i originalet och sett att han hade gått därifrån strax innan.
Kram
Här är ett ljudklipp av mina spöken som leker med mina högtalare. Det börrjade helt oprovocerat att knäppa i dom. Knäpper 5 gånger, ett par sekunders uppehåll, knäpper 5 gånger till…osv osv. Jag höll mikrofonen mot högtalarna och spelade in ljudet. De har aldrig gjort så förrut och inte efter det heller. Jag provade att stänga av dom och he på och kopplade ur och grejade men inget hjälpte. Sen slutade dom bara plötsligt. Det som är så mysko är att 5 korta på varandra är bokstaven P på morse, vilket är första bokstaven i mitt namn.
Kram
Här är ett EVP av Klass C…alltså är detta något som knappt hörs och hör man något överhuvudtaget så är det svårt att höra vad som sägs. ljudet försämrades otroligt mycket när jag gjorde det till en film men det är enda sättet för mig att dela med mig av det. Så ni får hålla till godo med det som finns. Det ljudklippet jag har är mycket mycket bättre kvalitet på.
Det som sägs är i alla fall antingen "Saknar hemskt mycket" eller "Tack så hemskt mycket"
Det som hörs bäst är "…emskt mycket"
Det som syns på bilden är en bild av ljudklippet i ett redigeringsprogram så att man även "ser klippet". Tänkte inte på att använda den här bilden i klippet istället för det där blomman eller vad det är.
Kram
Och sist är här ett klipp av en Orb som flyger förbi mig när jag sitter och försöker tala vett med mina spöken. Den syns dåligt så det gäller att man ser bra och att man tittar på rätt ställe. Den glimmar till först på mitt (från dig sett) vänstra knä, sen glimmar det till i ljusen framför mig och sen försvinner den ut till höger i bilden. Den startar alltså i vänster i bild och färdas snett neråt åt höger i bild.
Det kommer att visas först en gång i normal hastighet, sen en gång saktare, sen en gång till i normal hastighet, och ännu en gång saktare.
Lycka till med att se något, men den finns där.
Kram
#27 Hon är super duktig.
Önskar er båda lycka till och hoppas du får lugn och ro sedan.
Tack…jag håller tummarna för det jag också.
Kram
# 28 Nej..jag får inte fram något namn….bara en mycket irriterad dam …hon vill ha ordning och reda i "sitt" hem. Enligt henne så väsnas ni för mycket och stör
U R us