En typisk dag
Hej
Berätta om hur en typisk dag ser ut för dig. 
Från morgon till kväll.
När kliver du upp, brukar du äta frukost eller inte, jobbar du eller något annat, ungar, tvätt, middag m.m.?
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla
Det här är en typisk dag för mig:
Klockan 9 ungefär vaknar jag ensam i min lägenhet efter att ha suttit uppe vid datorn hela natten och försökt hålla tankarna från de övernaturliga aktiviteterna i mitt hem. Jag sätter mig vid datorn och kollar spökbilder igen och min mail.
Efter det är det kaffe som gäller. Ibland frukost men oftast inte. Men Kaffe kan jag inte leva utan. Har slutat snusa så nu är jag beroende av kaffe istället.
Jag dricker mitt kaffe medan jag sitter vid datorn och uppdaterar sidan hela tiden i hopp om att någon ska skriva något på sajten.
Sen går dagen ut på det i stort sett. Jag plockar lite hemma - och sätter mig vid datorn. Jag träffar pojkvännen en sväng - och sätter mig vid datorn. Jag ringer några samtal - och sätter mig vid datorn. Jag duschar - och sätter mig vid datorn.
Jag har alldeles för mycket fritid eftersom jag är sjukskriven för utbrändhet…så datorn får mycket av min tid, aaaalldeles för mycket.
Äter alldeles för mycket skräpmat gör jag också nuförtiden.
Varje måndag är jag och simmar med pojkvännen och en killkompis vid 17:00.
Kram på er
För det första så vill jag berömma dig Pernilla för att du slutat att snusa! Starkt gjort och mycket mycket bra gjort!!!
Jaaa hur ser min dag ut? Jag har också mycket fritid, men gör inget åt det. Håller på med att reda ut mitt liv på olika sätt …
Jag går upp på morgonen, gör en kopp kaffe och 2 mackor ( alltid). Sätter igång datorn och kollar runt lite härinne på sajten.
Sedan pratar jag lite med mina söner över msn, stänger datorn och plockar runt lite härhemma…
Sedan blir det datorn och ÖN och Spökbilder igen..lite Teckna också..ibland målar jag lite bilder och tar foton på allt möjligt.Tar en promenad med kameran … Ibland dyker barnbarnen upp och då blir jag jätteglad…
Hemmavarande söner kommer hem från skolan och då pratar vi lite.
Sitta på trappan och dricka en kopp kaffe och lyssna till fåglarna och klappa katten är helt ok.
Spökena har inte gjort något hyss härhemma på ett tag
men nu imorse så var det någon som puttade mig på huvudet, men det var ingen där..så nu är jag glad..saknar mina vänner från det okända när de försvinner…
U R us
Tack ska du ha för det! =)
Du verkar ha ett väldigt avslappnat liv ändå. Utöver det där du håller på att reda ut. Men du gör det bra. Jag har panik över att jag inte gör något särskilt på dagarna. Identitetskris och vet inte vad jag vill lägga min fritid på.
Men skönt att bara slappa.
Förstår att du blir glad när barnbarnen kommer förbi.
Du kan gärna få adoptera mina spöken.
Dom lever om så mycket och hur jag än gör för att få kontakt med dom för att höra vad dom vill så går det inte och säger jag ifrån blir det bara värre. Jag avskyr att dom ska leva om hela tiden.
Så ta dom du Choklad! Be my guest! 
Kram
Ehhh nätack! Mina är snälla!
Exakt vad gör dina spöken? Jag har läst det du skrivit med att de stänger dig inne , men varför? Jag tror de vill något men att du inte förstår riktigt vad? Här brukar de busa lite ända tills jag fattat vad de vill…kan ta sin lilla tid. Ju längre tid ju otåligare spöken…
Kram till dig..och till spökena..
U R us
Min dag:
ca 6 vaknar och gör morgontoalett
6.30 börjar väcka mina barn
7.00 frukost (the och keso/äggröra eller gröt, macka)
7.30 mina ungar börjar bli klara att ge sig iväg
7.30/8.00/9.30 börjar jag jobba beroende på dag
Jobbar i förskolegrupp för barn med språkstörning. Nu på vårkanten är vi mycket ute och gungar,cyklar. Annars har vi samling, individuell träning, pysslar och fri lek, mm,mm
14.30/16.00/16.30 Slutar jobbet och åker hem till mina barn
Pausar en stund vid datorn kollar mail, ifokussajter mm,mm
Fixar kvällsmat
En stund vid datorn igen och såsmåningom någon av de serier jag brukar följa på TV:n
ca 22 drar jag mig till sängen på vardagkvällar.
*usch vad trist det låter - dags att ändra på något kanske???*
Sen är jag en morgoneffektiv person som ställer mig och fyller diskmaskinen, eller kastar om tvätten, viker tvätt och så, samtidigt som jag väcker barn och fixar frukost. På eftermiddagen/kvällen är jag inte alls sugen på något sånt.
Maken finns oftast hemma på mornarna men inte förrän 21.30 på kvällen.
Ja de är väl ungefär som det ser ut…
Popcornett
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Choklad: Jag har försökt att lyssna och frågat vad dom har velat men förstår inte vad det är. Dom slår i grejer inne på toaletten och lever om i disken och nu bara för en kvart sedan sen när jag stod i duschen så knackade det 4 gånger på toalettdörren men ingen svarade när jag ropade och frågade vem det var och ingen fanns utanför ytterdörren heller. Dom gömmer saker och det är en allmänt negativ atmosfär här hemma hos mig. Det är som ett tryck. Min pojkvän känner det också.
Inte bara att jag är rädd för ljuden, för det är jag egentligen inte, jag är snarare rädd för det där trycket och känslan av att vara så utsatt och blottad. Det är som om spökena här har "paxat" toaletten som deras för det är för det mesta alltid där som det lever om och så fort jag stänger in mig så låter det och håller på och knackar och grejer. Det slår i toalettlocket och i soptunnan och duschen satte dom igång på fullfräs en gång också. Knarrar i stolar i köket m.m.
Jag är less bara. Har inte ork för sånt här just nu. Jag vill veta vad jag har i mitt eget hem. Jag vill vara trygg här. Flyr titt som tätt till pojkvännen min. Senast inatt för att jag inte får sova och är rädd.
Det vore väl okej om dom bara gömde saker eller gjorde grejer som inte är så uppenbart "spöklika" som att toalocket börjar slå mitt i natten eller att duschen går igång.
Popcornett: Jag är också morgon-effektiv som du är. På kvällen orkar jag ingenting men på morgonen händer det mycket.
Tycker inte att du behöver ändra på något i ditt liv så länge du trivs med det och det verkar du ju göra.
Kram
#6 nä det stämmer nog men när man får det uppradat så där så ser det så tråkigt ut, men jag vet ju att mycket mer än så händer under dagen däremellan - ingen dag är ju den andra exakt lik.
Jag vet inte om jag ska säga att jag är avundsjuk på din aktivitet eller inte? Jag skulle vilja uppleva det, men kanske inte riktigt på det viset…
Popcornett
Ritva
# 6 Sickna ena busar
..de vill definitivt ha din hela uppmärksamhet, konstigt att de inte lyssnar på dig..de kanske inte vill….de kanske bara vill jäklas…någon är ju uppenbarligen arg…har du gått igenom toan så att det är något fel någonstans?
U R us
Något fel? Du tänker tp ifall det skulle finnas en naturlig förklaring? Jo det har jag gjort, flera gånger. Försöker att tänka logiskt och har haft minmor här på övernattning för att hjälpa mig utröna vad det kan vara. Hon hörde det här specifika ljudet 3 gånger den natten och på morgonen diskuterade vi kring rören, vinddrag, värme från element m.m. m.m. för att hitta en naturlig förklaring men gjorde inte det.
De verkar bara bli irriterade när jag säger ifrån då det bara blir värre då. Jag vet inte varför.
Jag kan säga till dig Popcornett att jag avskyr det som är just nu, men när det är borta kommer jag säkert sakna det delvis eftersom det är spännande. Men jag är säker på att det är bättre att slippa. Jag har fått mer ryggproblem och migrän p.g.a. att jag spänner mig hemma hela tiden. Det är inte bra.
Kram
Jag försöker starta dagen samtidigt som min sambo, alltså vid 8. Då går vi upp, äter frukost, tar en kort morgonpromenad med Aramis (vår hund).
Sedan åker sambon till jobbet, jag brukar slå på datorn och kolla mailen. Efter ett tag roar jag hunden med bus, godissökande eller trix.
Vid 12 kommer sambon hem på lunch oftast så då äter vi lite, dricker kaffe. Sedan när han åkt så är det promenad med Aramis som gäller för min del, tar med kameran och fotar en del. Är det en dag då sambon slutar tidigt brukar vi vara ute på gården istället till han slutar så tar vi promenad tillsammans då.
Sedan är det plock hemma, eller det gör jag lite då och då under dagarna. På kvällarna när jag känner att allt är gjort hemma och med djuren så pluggar jag. Jag pluggar bäst på kvällen av någon anledning. Gör prov om jag har något som ska in.
Resten av kvällen brukar bli vid datorn tills det är dags för kvällspromenad med vovven. Sen lägger vi oss vid 12 någon gång oftast.
Går upp klockan kvart i 5. Gör lite kaffe och tar mej en macka som är svår att få ner så tidigt.
Åker till mitt första jobb för att städa i två timmar på ett företag.
Klockan 8 åker jag till mitt andra ordinare jobb. Gör det jag ska där och slutar klockan 4.
Åker och handlar, lagar mat och äter ihop med sonen oftast, kör sonen till tjejen. Själv kanske jag umgås med pojkvännen eller softar hemma själv framför datan.
Hämtar sonen 21.30. Kommer hem därefter och stupar i sängen.
Eftersom jag fick fortsatt sjukersättning tom mars 2010, så gör jag inget vettigt på dagarna igen…
Går upp när jag vaknar, oftast 10-11, har jättesvårt för att vakna, oavsett när jag lägger mig, även hundarna är morgontrötta!
Tar ut hundarna en snabbis på tomten så dom får kissa, sen äter jag frukost, te och mackor mest och röker en massa cig.
Sen får hundarna mat och sen går vi på promenad.
Hem och sätter på datorn, sen fladdrar jag mellan datorn och olika saker.
Har jag energi nån dag, så städar jag lite eller sätter på en tvättmaskin eller så. Går ut med hundarna lite då och då naturligtvis.
Annars som sagt, gör jag inget vettigt om dagarna och mår inte så bra av det.
går upp vid 6,äter frukost kollar mailen
sticker till jobbet vid 7,jobbar till 15.00 ungefär(jobbar som hästskötare)
är hemma lite över tre lagar midag,surfar runt lite på nätet.
efter det sticker jag till mina egna hästar,sköter om dom rider den gammla,longerar eller tömkör den lilla,är väl i stallet i en 4 timmar.
på kvällen blir det oftast mycket hantverkande framför tv sen blir det lite surfande till oftast.
klämer in tvätt och städning när det behövs
#13 Hantverkande framför TV:n. Vad gör du då?? *Nyfiken i en strut!*
Popcornett
Ritva
jag gör luffar slöjd,ringbrynjor,syr medeltidskläder,broderar
Mina dagar ser väääldigt annorlunda ut beroende på om det är en hel jobbdag, halv jobbdag eller en ledig dag..
En jobbdag börjar 05.20, direkt upp och cyklar till stallet (jobbar som stalltjänst/stallvärdinna). Fodrar, fixar nästa dags mat, släpper ut och mockar. Hemma vid 9.30 och äter frukost..
10.00-15.00: Tar det lungt, sitter vid datorn eller läser lite, äter lunch.
Tillbaka till jobb kl 15.30 och är där till 19.00. hjälper barnen, pysslar med allt som behövs göras i stallet, kvällsfodrar. Efter det dusch, kvällmat, datorn eller tv:n och sängen mellan 22-23…
En ledig dag är mycket softare, upp vid 8-9, frukost i lugn och ro. Pysslar lite hemma, går en runda på stan eller så. Är hos medryttarhästen nån timme.
# 16 Vad är en medryttarhäst?
U R us
#17, en medryttarhäst är i detta fallet en häst jag har hand om ett par dagar i veckan och ska rida in under sommaren, men som nån annan äger och har huvudansvaret för.
Finns en massa olika arrangemang mellan medryttare och hästägare, men det funkar i princip som jag skrev ovanför. :)
Pernillaa ….
Skicka över dina busiga spöken till mig, så ska jag tala om för dem som bestämmer. Än så länge törs inte spökena utmana mig …. Jag skulle bli skitförbannad på dessa odisciplinerade spöken. Dina spöken är ohyfsade som inte låter dig vara i fred!
Bra också att du vilar mycket, Pernillaa. Som en sann Stefan, så vet jag att du ska göra det!!
Hur ser en typisk genomsnittsdag ut i mitt liv??
Jag brukar vakna mellan kl 9 och 9:30. Nu är jag sen en tid tillbaka arbetslös, men fick ett nytt jobb för en vecka sen. Det har visat sig att det inte går att leva på den lönen, dessvärre … Det är ett arbete som går att sköta hemifrån, men vad hjälper det, när lönen är ett skämt …
Så när jag vaknar tittar jag och en kopp kaffe igenom mailen, och tittar in hit också, och skriver en del …. Efter en timme är det dags för en enkel frukost, som jag tar framför datorn.
Då jag bor i en LITEN etta finns det inget annat val än att ta frukost framför datorn.
Min dröm är nu att få ett kul och inspirerande jobb, och byta upp min till en medelstor 2a. Hur mycket jag än anstänger mig tycks jag inte nå det målet ….
Efter att ha skrivit lite här, så försöker jag skriva vidare på min bok, samt söka nya arbeten.
När tröttheten sätter in tar jag en uppfriskande långdusch. Ut ur duschen kommer sen en piggare version av "Stefan" …
Är det fint väder, så kan det bli en promenad till ett fik på en hög höjd i närheten.
Annars består dagen mycket av att skriva hit, skriva mail, skriva lite på boken, läsa en nyköpt bok, några sms och telefonsamtal, söka arbete …
Mitt arbete med mitt aktie-analys-program ligger tillfälligt på is ….
Så ser min dag ut, i väntan på ett meningsfullt arbete ….. Fan vet om det finns ett sådant arbete, när det finns något som heter åldersdiskriminering!
Kram, Stefan
# 15 ja, just det…tyckte väl att ditt namn kändes igen…det var ju från trådslöjd ja…
#19 Vad skriver du för bok? Vad handlar den om…älskar att läsa böcker så jag blir nyfiken?!
kram Popcornett
Ritva
#20# … Popis … Den ska handla om allt egendomligt (ÖverNaturligt) jag har varit med om …
… till att börja med …..
#21 Spännande, du har ju skrivit en del här och på ÖN som jag läst och det har varit läsvärt, ser fram emot din bok…ett signerat exemplar…
kram Popcornett
Ritva
Hmmmmm …… Jag har svårt att säga nej …. men det visste du säkert …..
I Helgen ska jag skriva vidare med boken
#23 bara skojar lite….men som sagt…när boken kommer vill jag gärna läsa den… Lycka till med skrivandet, har du något bollplank för genomläsning, eller annat stöd?? Kan läsa om du vill ha hjälp med det!?
Kram Popcornett
Ritva
Jag som arbetslös är dagarna nästan aldrig lika.
Men kan dra lite kort iallfall vad som händer dom dagarna jag är hemma
Klivr upp lite olika tider men mellan 09-11 (ibland tidigare ibland senare)
Ger djuren mat - Tar ett glas vatten tillsammans med en cigg på balkongen (om det är fint väder - Och så tycker jag bäst om vatten på morgonen)
Sen sätter jag mig vid datorn, kollar mailen och olika sidor, pysslar sen om djuren lite.
Sen lägger jag mig med katten och tittar på en film vid typ 2.
vid 4 så brukar jag oftast gå ut och träffa kompisar när dom slutar jobbet vid skolan.
Vi brukar hitta på lite allt möjligt - Oftast nått som har med spöken och spänning att göra.
Kommer kanske hem mellan 01-03.00 ger djuren lite nattmat
jag har ett ganska tråkigt liv