Spökhistorier
Har du sagt det så …..
Min ½-bror, som jag inte litar helt på, berättade följande story för mig en gång.
Han har en del ljusskygga "kamrater" i mellansverige, av den sämre sorten, och hörde historien av dem.
-----------------------------------------
Det var tre gentlemän av den tvivelaktigare sorten, som skulle åka upp till Dalarna, och avliva en f d kamrat, som de inte litade på. Deras kamrat hade väl blivit hederlig?? Vem vet?
De visste exakt vilken by det var, så det var inte svårt att hitta dit. Huset hade de en beskrivning av, så det borde heller inte vara något problem. Milen var långa och de tre gentlemännen var väl både törstiga och trötta. Till slut fann de byn, och spanade efter huset.
De fann huset, senare på kvällen, men innan skymningen. Huset såg övergivet ut, men de visste ju att de kom rätt, så de tog sig in genom ytterdörren, som omväxling. Ombyte förnöjer!
Inne i hallen så osäkrade de vapnen. Det dröjde inte länge innan en mörk skugga kom mot dem. "Stanna, annars skjuter vi", skrek en av dem som kunde alfabetet! Dem mörke, stannade inte, och skotten brann av! Men det stoppade inte den mörka skuggan.
De tre små grisarna fick bråttom in för en snabb reträtt i bilen. I full panik! Det kan man ju inte klandra dem för, att de blev rädda.
Problemet var att de fortsatte i samma riktning som tidigare, d v s åt fel håll. Den klyftigaste av trion, han som kunde skilja på norr och söder, upptäckte detta misstag, efter några kilometer, och de vände om. När de väl passerade huset det var inne och sköt i som galningar, frös deras blod till is.
De stod inte något hus kvar, bara grunden fanns kvar!
Av de tre killarna som livrädda åkte hem, blev två av dem efter detta, helt civiliserade och hederliga. En av de två, blev t o m troende och djupt ångerfull för sitt tidigare liv.
Sista killen var mera hårdnackad, han lär ha fortsatt den kriminella verksamheten! Men det kunde ju vara värre - han kunde ju ha blivit fackpamp!!
Allt enligt min ½-bror. Min om den är sann eller inte har egentligen ingen större betydelse, det är an ganska bra historia ….
Vad tror Ni, kloka sajt-innevånare, om denna lilla story?
#1 Spännande, just så var min tanke…mera,
mera
Popcornett
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Den var klart god känd..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag måste tyvärr låsa den här tråden innan jag har fått vidare besked från sajtvärden på Övernaturligt.
Vi diskuterade detta tidigare men jag fick då ett nej. Jag ska fråga igen om det är okej med spökhistorier här eller om hon fortfarande anser att det inkräktar för mycket på Övernaturligts inriktning.
Jag hoppas att ni förstår!
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla