Här är lite bilder...

#2 Här ser jag en kvinna som sitter i rullstol och läser böcker..
Vet du Choklad, vem som bott här ?
Det såt märkligt ut det som kommer upp bakom den killen 
Och i det ödsliga huset så ser jag också en som sitter i en stol av något slag.
Får man va nyfiken och fråga var den bilden är tagen med ödehuset?
# 11 Inne i skogen i närheten av Bockeboda…
U R us
# 10 nej jag vet inte vem som bott där ….
U R us
#12 jag tänkte det är kanske i närheten av där jag bor. Hade varit kul att köra dit med är nog inget som jag hittar till om det ligger mitt inne i skogen.

#2 Lite läskigt med den dimmiga siluetten av en person vänster i bild… ser ju ut som en äkta spökbild :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
# 2 Ja..ungdomarna är lite av "spökjägare"
..en gång för några år sedan så kom de inspringandes livrädda..då hade en stor svart hund kommit emot dem ur dimman ( det var kväll och mörkt) ..men sedan hade den bara försvunnit
Vet ej hur mycket fantasi det var med i berättelsen, men rädda var de…
En annan gång så kom det en grå skepnad som svepte förbi dem på vägen vid djurkyrkogården, ibland undrar jag om det är den som är på bild nr # 0
U R us
Choklad…får jag redigera och lägga upp fotot i inlägg #3?
Ha en bra dag! // Pernilla
# 17
Javisst får du det
U R us
# 17 hoppas att du hittar en förklaring…vi är nyfilkna på vad det kan vara som poppar upp där…
U R us
Vad du kan Choklad-kompis!
Skarpa pricken på bild ett #0#, uppe till vänster ser intressant ut. En skarp prick, som kanske kan vara en ande?? … Vet inte, men det kan vara så ….
Bild två #1# ser man en lysande "korv" …. Det är också intressant ….
Det verkar som om vår choklad-kompis är en fena på spännande bilder ….
Är det mycket aktivitet hos dig??
Bild tre #2# vet jag var du tagit den …. I min tonårsdotters rum!!!!!
Bilden är bra häftig …. Även jag ser TYDLIGT samma som de andra här inne ….
Du är en fena choklad på att fotografera …..
Var tar ni fotona någonstans?
Du borde dokumentera det …. Du, choklad, kan nog ge ut en spännande bok om det hela!!!!!!
Denna bildserie är det häftigaste jag har sett!!
# 20 .minsann!! där kan man se …ska fråga honom om han kan komma ihåg om höll i något…men bandyklubbor har vi inga..jag tycker det ser ut som ett litet stålrör…hmmm eller så står han bredvid något, någon gren…undrar om du Pernilla vill ljusa upp det på nr # 2? om det går?
# 21…vi tar fotona på djurkyrkogården bredvid …här är en liten skog med många djur och ormvråkar, ugglor, och en massa andra …nu har vi ett djur som skriker här på nätterna ( nej inte katter) det låter som en räv med uggleläte i slutklämmen..fattar inte vad det är…men det låter som något ur värsta spökfilmen..kan ju säga att jag blev ordentligt skärrad första gången jag hörde det….om jag orkar ska jag sitta uppe inatt och se om jag kan få syn på "odjuret"..det är min son med kompisar som tagit orbfotona …ja det är ibland mycket aktivitet här, men just nu är det lugnt…känns konstigt
…jag har en en del foton till…
jag tror vi har en hel del aktivitet i skogen…
U R us
Chokladkompis ….
Vad spännande! När du skriver "djurkyrkogården" så kommer jag att tänka på filmen med samma namn ….
De läten du berättar om kan vara lite läskiga … Hoppas räven blir mörkrädd så han slutar med de där dumheterna och håller dig vaken ….
Bor du i skogen? Eller nära något samhälle?
Kloka Pernillaa ….
Berätta för en okunnig och närsynt ….
Choklad, ställ upp i fototävlingen tycker jag! Du får lämna 3 bidrag.
Kram
Precis vad jag också tänkte ….
# 23 vad vacker den blev…jag ser en älva som dansar..men så älskar jag älvor…
men jag hittar inte tävlingen…
Tack alla ni är så snälla…
U R us
# 5..jag undrar om du Pernilla kan ljusa upp denna bilden också? nr 5 då..du behöver inte om du inte vill…
U R us
Här kommer bilden och fototävlingen.
Hoppas att jag förstod dig rätt i vilken bild du ville ha uppljusad.
kram och godnatt
Ser ni gentlemannen i det som ser ut som en vit skjorta till höger?
Kan det vara barnbarnet i vit tröja du menar som leker med lådan?
Hehehe ja det är mina barnbarn som busar, det är brollöpsfest så barnen är finklädda i vita skjortor och mörka byxor…Lite konstigt dock att det kan bli så på ett foto….
men det vet säkert fotoexperterna…kan tillägga att mitt äldsta barnbarn har väldigt mycket aktivitet imkring sig, han mamma har fått säga ifrån till "dem" att låta honom vara ifred…
Det jag undrar över är den lysande tråden? jag trodde först att det var en tvättlina..men det finns ingen sådan där, då hade alla gästerna inte kunnat vara i trädgården….kan det vara ett spindelnät eller en supersnabb insekt?
Eller en älva? ( jag vet , jag är insnöad på älvor)
U R us
Tycker mig se ljuset från en lyktstolpe och ifall det var en inekt som lyste upp i bilden så kan den ha blivit så utdragen då det tycks ha varit lång slutartid eftersom hela bilden är utdragen.
# 24 Jag satt uppe och inväntade "räven" …och just som jag skulle lägga mig så hördes det ett isande ljud från skogen..
t.om grabbarna tyckte det var läskigt…Vi försökte ta kort åt det hållet som ljudet kom ifrån, men det var för mörkt och för långt ifrån…snabbt rör det sig iallafall…en av sönerna trodde att det var en uggla av något slag, för inget djur på marken kan väl röra sig så snabbt? man kunde följa ljudet…huu va läskigt, det går kalla kårar längs ryggraden ..man vet att det är ett djur men det låter som en räv men med en ugglas läte i slutet…fattar ingenting..har sökt på google men hittar inga ljud på djur där, bara fåglar och då bara flyttfåglar…
beskrivningen av ljudet kan stämma in på en berguv, men …tror nog inte det…
ska se om det återkommer inatt..skam den som ger sig, jag vill veta vad det är för ett djur..tänk om det bara är ett litet rådjur eller "våran" hjort…
U R us
Hej Chakladvännen och ni övriga vänner ….
Jo, jag vet av erfarenhet att bl a rådjur kan låta läskiga. Men jag tror dig, de kan låta så blodet isar sig …. Det ljusa tråden på bilden är spännande …
Jag har hittat liknande bilder på internet …. Man blir lite fundersam på dessa bilder …
Nu har t o m jag laddad digitalkameran … i morgon är det valborg, och vi är några vänner som ska äta gott … sen ska jag och kameran iväg till en kyrka i närheten där jag har sett något märklig. Enligt de rykten bland lokalbefolkningen så spökar det där …
Sen ska jag upp på en hög höjd, där det också är aktivitet …
Troligtvis vågar ingen följa med ….
Är jag inte tillbaka i helgen så …… kanske man är på andra sidan ….. hihi
# 37 hej du Merlin…men du är ju trollkarl så du behöver ju bara trolla bort allt oknytt…
ska bli spännande att få se vad du har fottat..( hoppas att du vill visa)…Vad spännande med den där höjden….vad har det hänt där? älskar sådana där ställen där det hänt saker för längesedan…
U R us
Chokladkompis!
Jag och bästa vännen Maria, har oberoende av varandra sett grå skuggor/slöjor snabbt svepa förbi där … Efter att ha sett det några gånger, så frågade jag min kompis om det hela …. Hon ser ju samma sak, så vi blev nyfikna … Först så tror man ju att man ser fel.
Det är en gammal begravningsplats sen vikingatiden. Förmodligen ännu äldre.
Platsen har sen en tid tillbaka blivit vandaliserad. Det kanske kan framkalla de grå skuggorna …
De ser ungefär ut som en del kort du sett på denna sajt ….
Jag lär väl inte fånga ett smack på bilderna, men ska i a f försöka.
Sen måste man ju visa vördnad på dessa begravningsplatser.
Kram
# 39 ÅÅ vad spännande! Tror nog att du får fram något..
Nu när du säger det så kom jag att tänka på att vi har också en liknande kulle på ett ställe, i byn där jag växte upp..undrar om man får gå dit där tro? Nu satte du en ide` i huvet på mig..jag tror att jag ska ta med grabbarna dit…och det finns ett gravdöse från stenåldern i närheten ..
…hur många gånger har man inte cyklat förbi där i sin ungdom men aldrig tänkt på att det kan vara aktivitet där?
Ja..vördnad är ett måste …
U R us
Chokladis!
Skicka mig ditt mobilnummer ska jag visa dig vad jag just hittade på denna bergshöjd! Du får bilden med MMS ….
Jag vet inte om jag ser fel, men jag KANSKE kommer upp i din nivå nu i spännende bilder ….
Jag ser ju taskigt, och kanske ser jag fel ….
# 41 Kan du inte sätta in det här? för jag har ingen mobil…
U R us
# 37 ..Kommer du ihåg vad du sökte på för ord när du hittade de lysande trådarna? Jag skulle vilja se vad det står om dem…vet du vad de heter?
U R us
Hej Choklad …
Bilden finns nu i fototävlingen! Titta så får du se ….
Jag fick hjälp av vår vän Powerpuff rent tekniskt.
Titta in på sidan,
http://www.ghostweb.com/ghost.html
och klicka på länken till vänster,
"Free Ghost Photos"
så finns det många bilder längst ned ….
ex v "Old Cemetery" …
Det är en bild som påminner om din bild ….
Kram, Stefan
Wow!…undrar vad det är för något? Tackar så mycket för hjälpen!
Du är snäll du
U R us
Tack själv, choklad-kompis!
Det kanske är någon form av energi?
Ex v en ande?
Eller en andes tanke?
# 46…det där med tanke låter riktigt intressant..tanke är ju energi…
U R us
Jo, fast enegtligen är ALLT energi!
Mellan mig och exet fanns mycket energi - T o m så att mobilerna påverkades …..
# 48 heheheh det kan man tolka på många sätt
..hoppas att det var positiv energi..
U R us
Hihihi - Du ska veta att precis det du tänkte på stämmer, choklad-kompis ….
Du har mera rätt än du tror …. Så nog var det positivt!!!!
jag ser också damen i rullstol i det gamla huset… kusligt
#44 Tur man är liiite teknisk