Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterorberljusfenomen
Läst 6837 ggr
pernillaa
0

Vackra orber

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Ja min arsenal av orb-bilder finns det nästan inget slut på så jag lägger upp ett par stycken här med en gång för åskådning och kommentarer.

Kram // Pernilla, sajtvärd

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
0

Bild #2

pernillaa
0

Bild #3

pernillaa
0

Bild #4 och sista bilden

Gasoline
0

Vill inte vara negativ eller så, men det första ser ut som sopbubblor?

pernillaa
0

Ja det kan man tycka. Men det är det inte. Har fått höra att det kan vara en insekt. Jag vet inte själv men vacker vill jag tro att den är i alla fall! Glad

// Pernilla

Mysan59
0

Dom är väldigt vackra! Förstår inte hur du kan få så fina. Jag får bara med damm-orber Cool

powderpuff
0

Du har nog en hel del aktivitet Skrattande

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Jennie-S
0

Vilka härliga orber!
Har själv inte lyckats fånga så många på bild, risken finns nog att många av dom är damm orber också.. är inte så jätte insatt i orber men tycker det är väldigt intressant Glad

pernillaa
0

Jag tar inte längre ställning till ifall orber är damm eller andar! Jag tycker bara att de är vackra och njuter av åsynen av detta fenomen! Glad

Choklad
0

Jag ser något som liknar en älva eller en ängel i hörnsekvensen på motsatt sida om orben…eller vad kan det vara?

U R us

Choklad
0

Insekter ser inte ut så där på bild…..de har ett helt annat rörelsemönster än en Orb, man ser direkt om det är en insekt…eller en såpbubbla.

U R us

Gasoline
0

Javisst är dom verkligen vackra =)

[Jeremina]
0

Dem är såå vackra….Kyss Jag har en liten i taket här på bilden!

[Jeremina]
0

Fler…Skrattande

pernillaa
0

Den sista Jeremina var otroligt veckar. Ser ut som 3 i 1. Du får alltid så speciella bilder på orber Jeremina! Glad

[Jeremina]
0

#15 Jag fick många orber på korten ett tag och just ur detta skåp så kom det alltid ett ljus ur skåpet och ofta flera orber som såg ut att rulla ur skåpet….Flört Jag har inte tordas lägga ut dem på Ön som du kanske förstår? Tack för att du gillar dem!

pernillaa
0

Jo jag förstår vad du menar. Flört

MacGallon
0

Till Pillan.

Vad tror du orber är för något?

Love-
0

asså vissa här verka inte ha samma uppfattning vad orber är som jag har

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

MacGallon
0

Och vad är det? Samt, varför tror du att det du tänker är rätt?

Love-
0

#20 jag sa väll aldrig att jag hade rätt? sa bara att vissa inte hade samma uppfattning

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/

MacGallon
0

Men varför skall de ha de om du har fel?

Love-
0

#22 ha vadå? sa bara att vi inte har samma uppfattning

nera
0

Verkligen vackra orber ni lagt ut här. Starka och fina. Skrattande

Visst finns det orber - andeenergi som visar sig. Det är jag också helt på det klara med. Jag har en del bilder på starkar orber jag också, kanske man skulle våga sig på att lägga ut några?

Ibland ser jag även små starka ljusa guldklot som små-orber, både i samlad trupp och en och en , som far fram genom luften. Oavsett om det är mitt på ljusa dagen eller är mörkt på natten. Tyvärr har jag aldrig lyckats fånga dessa på bild. men, kanske nångång.

MacGallon
0

Du säger att de inte har samma uppfattning som du har. Då frågar jag, varför skall de ha det? Inget konstigt med det. :-)

humlans
0

nu blev jag lite nyfiken, är detta en Orb eller är jag bara en usel fotograf (det är var jag har trott) fölet är bara några timmar gammalt

humlans
0

Här är en till

nera
0

# 26, 27 vad roligt att fått med en liknande Orb på båda bilderna. Man tycker ju att om det bara skulle vara nåt på linsen, så skulle det ligga kvar på exakt samma ställe…

Jag tror att någon ville vara med där och vaka över fölet Flört

pernillaa
0

Jag undrar hur det kan komma sig att mina orber som fastnat på foto, helt plötsligt börjat visa sig annorlunda på kort?

Jag tror att de allra allra flesta är damm och sen är det vissa som jag är fundersam över. Men är det damm, hur kan de ha gått från att bara ha visat sig som bleka, platta, gråa orber utan struktur till orber som den sista jag lade upp i den här tråden och de jag lägger upp nu?

pernillaa
0

och den här

moondancer
0

#26, 27 och 30

Kan med ganska stor säkerhet säga att det är damm på linsen som har fångats på bilderna

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Eija
0

#27…Den orben var verkligen färggrann och jag kan urskilja ett par ansikten i den….

Grodan
0

#30 det ser ut som ett kvinnoägg… Förvånad

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

UG
0

Vad är det på min makes axel?

moondancer
0

Det ser också ut som smuts/damm på linsen

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

pernillaa
0

Det pratas om döda pixlar, vad är det? Och en död pixel borde väl vara död på varje kort eller?

Vad är det här? Den enda i sitt slag blandmina kort. Fotograferad för ett par kvällar sen då jag kände mig otroligt iakttagen och trängd när jag skulle sova.

nera
0

# 36 pernillaa - där har du det fenoment som jag försökte förklara i ett annat inlägg här som jag också brukar uppleva. Även utan kamera, med blotta ögat! jag brukar också känna en enorm närvaro då jag upplever dessa starka ljusfenomen, även fast de är små i storlek. Ljuskloten alltså..

Spännande!

Love-
0

Dem fläsa sk "orber" folk får med påsina bilder är oftas bara stora oskärpecirklar som uppkommer då partiklar (damm, vattendroppar, insekter etc) hamnar kraftigt ur fokus.

Det jag kallar orber är andrar som man oftas ser som ett ljus som rör sig snabbt. Viss kan man  lyckas fånga dessa på bild också vilket vissa har lyckas med här dock inte alla

Hoppas ingen tog illa vid sig av mitt inlägg och detta  är bara vad jag tycker så jag säger inte att någon har rätt eller fel

pernillaa
0

No hard feelings här inte Love. Jag undrar mer vilka mer precist som du anser verkligen ha fått med dessa andar på bild, eller kan du åtminstone säga ifall någon av mina är det?

Här kommer två till som jag fick med igår. Jag har en spök.katt här hemma hos mig som jag misstänker är min katts hjälpare. Imorgon åker min katt iväg till en annan ägare eftersom min son har blivit allergisk. Igårkväll var min katt orolig och ville vara så nära mig det bara gick och när jag satt här vid datorn med min katt iu knäet så hördes ett ljud från köket, min katt reagerade på det och tittade ut från sovrummet till vardagsrummet och vad kommer gåendes om inte min spök-katt. Jag ser den i ögonvrån men vågar inte vända blicken ditåt. Sakta sakta gick den förbi min sovrumsdörr och försvann runt hörnet och jag såg den i ögonvrån hela tiden. Min katt följer den med blicken och när den hjar försvunnit runt hörnet flyger han ur mitt knä och springer efter spök-katten.

Jag får en känsla av att kissen är här för att stötta min kisse nu när han ska bort och allt.

Igårkväll när jag skulle sova så fylldes jag plötsligt med ro och min katt tittade trött med bara ena ögat mot sovrumsdörren, suckade och somnade om. Jag skyndade mig att fotografera och fick med denna på kort. Fick även med en till bara en halv minut senare ungefär.

pernillaa
0

Här den andra orben från igår!

Love-
0

#39 jag väljer att inte säga några namn efter som jag vill slippa sura miner och jobbigar bråk

pernillaa
0

Har du någonting att säga angående just mina bilder så får du gärna skicka ett pm angående det. Jag är hemskt intresserad och tål kritik.

Kram

[Pirkkolino]
0

Oj vad intressanta ljusfenom ni har fotat. Vad de heter är oväsentligt. För att att de är mycket vackra vad de än är. Glad

Choklad
0

Vet du Pernilla..dina orber är "konstiga" de liknar inte de andra som jag har sett..dina är dimmiga …så vackra ….Glad

U R us

pernillaa
0

Tack. Jo de är speciella en del av dom. De allra flesta är ju utan tvekan damm men även de som är damm gillar jag just för att de är vackra och alla orber är olika! Glad

MacGallon
0

Varför skriver du "Dem är såå vackra.." Många av dagens unga använder dem istället fär de/dom. Men du verkar inta vara en WT unge så jag är väldigt förbryllad.

Zadeira
0

#46, spelar det någon roll om hon skriver "dem är så vackra" eller "de är så vackra"?

pernillaa
0

Var har jag skrivit det?

pernillaa
0

Såg nu att du redan hänvisat till det inlägget.

Jag brukar aldrig skriva dem annars i ett sånt sammanhang utan det måste ha blivit en blandning mellan dom och de så jag ändrade mig mitt i ordet eller något sånt. Ibland har man helt enkelt för bråttom.

[Jeremina]
0

#46 Jag skriver "dem" för det är korrekt stavning i svenska språket och inte "dom" som är talspråk. Jag kunde skrivit "de" istället men det är bara av gammal vana jag skriver "dem". Vad spelar det för roll? Och jag förstår inte vad du menar med WT unge? Vad förbryllar dig? Obestämd Jeremina!

pernillaa
0

Haha…ja hörni. Nu är det förvirrat för mig. Haha…vet inte varför men fick för mig att det var menat till mig det där med "dem". Förlåt för det?

[Jeremina]
0

Flört#51 Ja, du Pernilla! Jag undrar bara vad det har för betydelse men jag har svarat i alla fall…

Men varför ber du om ursäkt? Det finns väl ingen anledning till det tycker jag….Glad

pernillaa
0

Jag bad om ursäkt för att jag hade missuppfattat läget och kommenterat något som inte involverade mig. Kunde ha tagit bort mitt inlägg bara men bättre att förklara att jag är förvirrad bara. Ska väl inte hålla på och ta bort inlägg hur som helst. Glad

Tycker inte heller att det spelar någon roll….

Kram på dig Jeremina

[Jeremina]
0

Du är härlig du och verkar vara gó och snäll..kram själv! Glad

Pose-idon
0

En fråga bara: Kan man se Orber emd blotta ögat? Eller behövs det nåt som t.ex en kamera för att se dom? :)

Fina bilder iallafall!

//Elin

[Jeremina]
0

#55 Jag kan se med blotta ögat men det brukar så fort så det är svårt att hinna med. På bild verkar det vara svårt att få med orber som är andar. Det verkar oftast vara damm och droppar mm.

Grodan
0

hur fottar man orber bäst? med blixt?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

SilverTail
0

Jag har min bästa bil från en begravning av en nära släckting.. Några har säkert sett den ifrån en annan sajt här.. Men jag är så stolt över den..  :)

Pose-idon
0

#58 Om det är en ande kanske det är "den döde" som ville vara med :)

//Elin

carsbo
0

vad är en Orb?

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Merlin-pappa
0

Fascinerande vad du har mycket orber hemma hos dig pernillaa ….

Vackra är dem också ….

Den sista är speciellt intressant!!! Den som du tog och kände dig iaktagen!

Jag har upplrvt det så stark, men bara en gång!

Då tittade jag mig bakom ryggen tre gånger …. Jag trodde det var min gamla kompis som tittade på mig …. Inte vad de det ….

Men det hände i ett hus med mycket aktivitet!!!!

Tur att du inte är mörkrädd, Pernillaa ….

Kram, Stefan

Animalen
0

Vad är orber för något ? Glad

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

pernillaa
0

Det värsta är att jag är mörkrädd! Förvånad

pernillaa
0

Orber kan du läsa om här

JenniferH
0

Jag tror på spöken, men Orber? Såna där prickar har jag på typ hundratals bilder, det är ju dammkorn.