Vill bara visa
Man blir nog lurad av rök väldigt ofta..
Hade det varit en ande så tror jag det inte röken hade varit så "massiv" eller hur man ska säga.
#2 Nej, jag tänkte detsamma. Dimmorna man ser på vissa bilder, är inte så massiva…
Det ser rätt fräckt ut i alla fall men icke sa nicke att jag kommer att börja röka igen 
Usch, jag som röker ett pkt om dan 
Varför visar sig andar rom rök? tog orberna slut eller?
Edit.
Nu vet jag! De är döda rökare.

Hahahahaha - Du har humor Mac!!
Döda rökare!!!!
"Rökare är också människor - fast inte så länge!"
Jag tror att de andar man kan se som rök eller som en dimma, rör sig snabbt (oftast) och har mera struktur i konturerna s a s ….
Kul i a f med det som vi inte vet så mycket om …..
#5 Jag har 15 års jubilium i år, i augusti är det 15 år sedan jag la ciggen 
Bra Powerpuff-kompis ….
En kamrat till mig dog just av ciggen för 9 år sen vid 39års ålder …
Heja dig, kämpa på!!!!!!
Jag tänkte bara att man kan ju jämföra riktig rök och ektoplasma eller vad det heter..undrar om det är någon som har en bild på det? För som sagt här innan, det är nog lätt att luras…precis som med allting annat
(Jag är bara så trött på att bli nedvärderad för att jag tror på det övernaturliga, det tar verkligen musten ur mig att hela tiden bli atackerad av dessa negativa krafter som sprider sig. Jag försöker hålla min positiva enegi på en bra nivå..men att hela tiden få dessa mothugg är jobbigt.
Kan vi nu ha en seriös diskussion om vad det är för skillnad på äkta och icke äkta ( om man kan ha det)
U R us
#9 Det finns nog ingen som är dummare om man har försökt sluta och hållt uppe några månader/år och sedan börjar igen. Så nä aldrig jag kommer att börja igen,det kan jag lova dig 
#10 Jag har "något" men vet inte vad det är. Har en bild på en häst som varit ute i regnet och är inte svettig och det finns något "konstigt" bakom honom. Hade det varit ånga ifrån hästen skulle det gått rakt upp. Hästen är inte i rörelse heller.
Nonchalera de där som nedvärderar dig. Du kan och vet bättre än de. De mår säkert inte bra eller så har de inte någor bra liv så de måste försöka fördärva andra. massor av kramar till dig 
Och till er alla andra TREVLIGA männsikor här inne på SB.
# 11 Den bilden skulle jag vilja se
Kram till dig med
Jag tycker du är jätteduktig som kan låta bli att röka..jag röker inte själv, så jag vet inte hur jobbigt det är att sluta….men jag har sett de som har försökt, och de flesta av dem har börjat igen….eller så börjar de snusa istället, vilket ju inte är mycket bättre…
U R us
#12 Tack, det är skönt att slippa elendet, det tar för mycket tid att röka
Här är bilden,
Heja Choklad!!!!
Låt inte negativisterna knäcka dig!!!!!!
Jag vill som du, ha en seriös diskussion om det hela - läste just om din orb-fotografering …… Intressant, får jag lov att säga …..
Undrar vad det kan vara? 
U R us
Det ser ju ut att vara snö på hästen. Kan det inte vara ånga ändå?
Ha en bra dag! // Pernilla
Men syns ånga sådär på foto? jag känner inget heller på fotot…möljigen får jag in små busiga troll som är hos hästen…men det är jag det…
U R us
Ja, det är lite snö han har på sig. Jag tror hade det varit ånga så hade det gått rätt upp i och med han står stilla, det hade varit i ett annat läge om han rört sig. De hade inte härjat heller så de var inte varma eller svettiga heller… Hmm, konstig är det i alla fall.
Ja …det kan man ju tycka, och ånga stiger ju uppåt i såna fall precis som du säger….om nu det inte blåser i stallet, vilket jag inte kan tro…hmm fick lust att sätta på en gryta och koka vatten och ta kort på ångan…kul att experimentera…
U R us
Ja, gör gärna det
Kan vara kul att se eller ta vattenkokare och koka upp vatten i.
Om man tittar noga på röken kan man se att det ser ut som en människa som flyr 
//Elin
Min vattenkokare är sönder.
.finns det någon som har lust att testa med en sådan? Kan kanske bli lite annorlunda då…
U R us
#22 det syns lite dålig men tycker ångan går upp om man tittar vid knivstället.
#25 Dät syns det väldigt tydligt att ångan går uppåt.
Då är frågan varför gör det inte det på shettisen
Jag tror att det syns extra tydligt på mina bilder att ångan går uppåt just för att den tvingas uppåt eftersom det kokar.
Ha en bra dag! // Pernilla
jag hade ju ljus bakgrund så det syntes inte något…bara för det ska jag testa igen..heheh
U R us
Skillnaden mellan hästen och det kokade vattnet är lika enkelt som genialt. Vid 100 grader så kokar vattnet. Skillnaden mellan det 100 gradiga vattnet som innehåller väldigt mycket energi och luften som ligger på ca: 23 grader är stor. En del av energiskillnaden ser ni i stighastigheten på ångan.
Skillnaden på värmen från hästen och den omgivna luften är inte så stor, därav den något långsammare rörelseenergin.
Jag ser med förtjusning att det har smugit sig in ett kritiskt och nyktert tänkande på sidan. Bra jobbat tjejer.
Hmmm tack eller? "en gör så gott en kan"
det är faktiskt kul att testa….utan att bli sura på varann
U R us
#30 De hästar jag sett vara svettiga och har ångat av så har ångan alltid gått uppåt och inte gått bakom hästen, men en blöt häst av regn eller snö som inte sprungit och härjat har jag nog aldrig heller sett ånga av, inte mina hästar i alla fall. det är de jag tycker är konstigt..
jag fick just en underlig tanke..tänk om det är så att andarna kan utnyttja ångan till att göra sådana här saker? Bara för att vi ska börja tänka lite mera om att de faktiskt finns? Eller är jag riktigt ute och reser nu?
U R us

#33 Nej du är kanske något på spåren 
Jag tror ju som jag skrev i någon tråd någonstans att de börjar visa sig mer och mer för att vi ska bli medvetna om dem.
Det är det där tänket som jag alltid återkommer till i min kritik. Du får svart på vitt hur det förhåller sig men viljan att det skall vara något övernaturligt är så stor att fakta inte går in. För trots allt så finns det en liten liten chans att det skulle kunna vara …
Så när man försöker vädja till någons förstånd och misslyckas så återstår det bara att hålla med. Ja. Jag tror också att all ånga är andar som på detta sett manifesterar sig. De var vanligare förr under ånglokens tid. Då såg man dom på var och varannan station. Men nu i dessa kristider har de övergått till att vara små runda bollar som bara kommer fram om man fotograferar med blixt. Helst utomhus när det är snö eller regn i luften.
# 35 Mcallon….finns du? Är du riktigt säker på det? Var i så fall? I din tankevärld eller i din "fysiska" värld? Om du som är så duktig ( vilket jag anser att du är) på det här med vetenskap skulle du då kunna svara mig på hur mycket vatten vi människor består av? Eller hela vår underbara planet Jorden också för övrigt? Eller en slanggurka?
Jag vill tillägga att jag hyser den största respekt på din kunnighet inom det fysiska…
Men: Till min förvåning finner jag att jag kan något som du inte kan; att känna ödmjukhet inför andras åsikter och det de har kommit fram till i sitt liv.
Jag VET att det finns en andevärld..sluta upp med att försöka övertyga mig om något annat. Jag VET att andevärlden och vår fysiska tillvaro just nu hör ihop, vi är samma ande inuti som utanpå…
och…andevärlden kan visa sig hur de vill för oss, det är min övertygelse.
Eller vill du att jag ska hålla med dig och din övertygelse? att det finns bara vi här och nu och att allt är slut när vi dör? Nej nej och nej! det är inte min övertygelse, men är det din så är det ok…
U R us